Dobrá reakce. Snad nebude vadit moje delší odpověď:-) Mimo jiné Váš seznam není veřejný, tak se nemohu podívat.
Co jsem udělal s Maxveri je to, že jsem postavil dostupnou sestavu, která se spoléhá na to, že většinu náporu schytá grafika, většina her na něm pojede na více vláknech a procesor má za úkol být dostatečný v těchto případech. To ten Athlon plní, viz zde:
http://www.czc.cz/hal3000-game-maxveri- ... 0a/diskuseCo mi pak volba Athlonu umožnila bylo to, že jsem zbytek sestavy postavil byť na základních, tak použitelných komponentách, pokud někdo bude pc upgradovat atp, přeci jen Z1 Zalman, 500w oem seasonic je něco, co klidně pohltí nějakou i5 s grafikou na úrovni kategorie a spotřeby jako je GTX 960 a je to trochu rozdíl oproti eurocase 350w a case za 400kč.
Co se týče nálepky na bedně, jasně, to ale není zárukou nic takového, každý má jiné preference a je takřka nemožné říct, že nějaká značka bude ve sto procentech vždy vyhovovat, to nejde. Bohužel, ať budete Vy tady nebo já dělat cokoliv, vždy se najde někdo, kdo bude kupovat strašné pc a dávat tomu pět hvězdiček, pak se spustí lavina a prodává se hrozný pc jako to nej na světě - budiž PC od Lynxu na czc. Perfektní ukázka.
Na marže jsem měl stejný názor, než jsem pro HAL začal dělat - mohu mluvit pouze za nás a ne za ostatní, ale s marží to fakt nepřeháníme, snažíme se být v nějakém rozsahu cena v košíku +10%, kde v těch deseti procentech máme náklady na vše - doprava, montáž, testy, služba servisu a pak marže pro obchod, který to prodává a něco pro nás. Bohužel neděláme to na koleně a máme určité postupy, standardy atp. takže něco jako montáž zdarma viz CZC u nás fakt nehrozí, na druhou stranu u nás také nehrozí přešlapy, co tato montáž zdarma/služby zdarma často znamenají.
"Tlačení zákazníků správným směrem", to platí pro 90% co v oboru nechodí, jestli popusune člověka správným směrem firma, já nebo třeba Vy, vyjde nastejno, co je jiné je to, kam jej a jak jej směřuje. O co se já v HALu teď s ostatními snažím je, že když si někdo vybere hotovku, tak ať domů za své peníze netáhne nějaký šunt, který jede na eurocase atd a má nějak domyšlené komponenty v celkové funkčnosti. Samozřejmě, pokud někdo chce individuálně poskládané PC, přirozeně si někam zajde pro radu a takovému člověku nemá smysl něco vnucovat z hotovek. Na druhou stranu je spousta lidí, kde je lepší, když mají na to PC papír a za zadkem servis, protože nejsou s to vyřešit ani pro nás poměrně banální problémy a druhá věc je, že u nás člověk zaplatí těch 10% navíc, ale když se něco pokazí, nečeká na reklamaci měsíc, jak tomu většinou u CZC je a pak nedostane do ruky papír "problém nenalezen", aby mohl čekat zase 30 dní. PC mu vrátíme do 10dní max s odvozem/dovozem a problém řešíme.
No a co bych podotkl posledně, nejsem idiot, než jsem pro HAL začal pracovat, viděl jsem jejich sestavy a vím, odkud zdejší názory plynou, jejich hotovky byly tragické a nebylo to o nic lepší než kdejaký jiný výrobce hotovek - nicméně můj job je právě tohle měnit, já lidem naslouchám, mne pro změnu naslouchá HAL a doopravdy se snažíme. Jenže roli také hraje pár faktorů, které si běžný člověk nedomyslí, jako to, že za vším vidí jen naši marži a jak vše kupujeme se slevou a na všem hrabeme, to tak prostě nefunguje, neprodáváme 1000ks pc denně abychom měli nějaké slevy a zcela upřímně, doteď vím o nějakých hrozných PC, které děláme pro obchody, ale firma z něčeho fungovat musí a ty obchody to prodávat budou, jestli to vyrobí výrobce A nebo B je jim jedno. Takže to aspoň beru tak, že ty peníze jdou nám a z těchto peněz pak fungujeme a nabízíme hlavní lineup, který má hlavu a patu. Furt lepší než když to jde výrobci B, který pak produkuje ještě víc takových šuntů a zbytek rve do proma, který z těch šuntů dělá pozlacený šunt.