Nechápu tvé propočty o potřebném výkonu disku, či jaké množství RAM je zapotřebí (na množství VRAM to doopravdy nezávisí).
Premiere:
Umí používat i OpenCL, to je ale v případě čistého videa (bez FX) o pár procent pomalejší, v případě videa s efekty je zpomalení oproti CUDA i několikanásobné. Tzn. ano, i grafika od AMD bude lepší než CPU rendering, ale NVIDIA tu zvládne ještě mnohem víc.
Na střih videa stačí 7200RPM HDD, rychlost čtení z něj není limitující faktor (pokud se nesnažíš naráz číst X souborů a přerávat je paralelně). Zrychlit práce s daty se dá nastavením previews cache na SSD, kde na aktivní projekt zabírá něco v řádech jednotek až desítek GB. RAM není klíčový faktor, nejpodstatnější tu je grafika, právě díky přítomnosti CUDA akcelerovaného renderingu.
AfterEffects:
Využívají prakticky jen OpenGL, tímpádem tady je na tom NVIDIA stejně jako AMD (s tou výjímkou, že raytraced 3D rendering vyžaduje CUDA, ale to je jen jeden specifický komponent).
S diskem to mají stejně, nejdůležitější je tady RAM kvůli funkci RAM Preview, která je schopná část scény vyrenderovat do RAM a pak plynule přehrávat. U složitějších kompozic by takovýhle previews render na disk byl neskutečně pomalý i s tím nejrychlejším SSD.
Se ztrácení framů při zápisu, o kterém mluvíš, jsem se v životě nesetkal. Přece pokud se něco renderuje, jede to snímek po snímku a postupně se zapisuje každý z nich.
Stejně tak jsem nikdy nepotřeboval ani extra výkonné SSD, ani několik disků s jedním vyčleněným jen na AE a PP, abych mohl pracovat s 1080p, nebo dokonce s 4k materiálem.
Závěr: Disk je důležitý, pokud do toho budeš chtít investovat, nebude na škodu pořídit větší (či další) SSD, ale zcela vpohodě se dá pracovat i s kombinací malé SSD s cachí a velké HDD s materiálem. Rendering to limitovat nebude. Zajímavá diskuse na toto téma je např.
tady.