Herní počítač
- Michael850
- Elite Level 11.5
- Příspěvky: 14681
- Registrován: srpen 14
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Herní počítač
A co má AMD FX společného s RX 570? EVGA dělá grafiky jen pro Nvidii a ekvivalentem je GTX 1060. Pokud bych se měl rozhodnout mezi RX 570 4G a GTX 1060 3G, bral bych určitě RXko - 3GB už dnes fakt nechceš. GTX 1050 Ti má sice 4GB VRAM, ale zas taky o poznání slabší výkon.
Naposledy upravil(a) Michael850 dne 19 kvě 2018 15:25, celkem upraveno 1 x.
Ryzen 7 2700 + Freezer 34/X370 C6H/RM650x/RX 5700 Gaming X 8GB GDDR6/Vengeance LPX 2x8GB 3000MHz/Gammix XPG S11 Pro 512GB/Define S + 4x F14 Silent
Re: Herní počítač
Donald64 píše:Jako levné provedení 1060 to není špatné, ovšem 3GB VRAM opravdu nechceš, už nyní toho budeš litovat, natož za pár let.
I za cenu horších provozních vlastností bych vzal raději nejlevnější provedení RX 570
To už bych raději tu 3GB 1060 která bude výkonnější a i s tou pamětí to bude podobné jako u 4GB AMD, Pascal přišel s velice účinnou kompresí,což může kompenzovat trošku menší hodnotu fyzické paměti. Ale ano, za 2 roky bude 1060 6GB mít výrazně lepší hodnotu než 1060 3G,ale ani ta RX570 na tom nebude o moc lépe
Dodatečně přidáno po 1 minutě 41 vteřinách:
Trot píše:nebo mě napadlo vzít EVGA
Dodatečně přidáno po 5 minutách 11 vteřinách:
nebo mě eště napadlo 1050 Ti
Na druhé stránce téhle diskuze jsem dával několik alterativ s 1050Ti nebo 1060 3G, oboje bylo za +- 17500
M1 Macbook Air 16GB RAM
i5-10400F, 32GB RAM a dočasně GTX1060 3G
iPadAir 2020
i5-10400F, 32GB RAM a dočasně GTX1060 3G
iPadAir 2020
Re: Herní počítač
S žádnou zázračnou kompresí Nvidia nepřišla, prostě si ve všech moderních hrách musíš nastavit textury na Medium/Low a hra vypadá o dost hůře. Ty karty jsou cca stejně výkonné, AMD má značnou výhodu v DX12/Vulkan a v 1GB VRAM navíc, což se dnes opravdu hodí. Vím že má Nvidia trochu výhodu v DX11 a některých titulech, ovšem není to nic, kvůli čemu bych si koupil 3GB kartu.
- Michael850
- Elite Level 11.5
- Příspěvky: 14681
- Registrován: srpen 14
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Herní počítač
Ta velice účinná komprese funguje naprosto parádně - tam, kde už je s 1060 3GB obrázková prezentace, tak s RX 570 to běží spolehlivě plynule. Samozřejmě kvůli plné paměti, jak osekáš kvalitu textur, tak rázem problémy ustoupí, akorát je pak všechno celé rozmazané. Neříkám, že 4GB VRAM jsou nějaké terno, ale rozhodně lepší než mít pouhé 3GB, aspoň teďkom to ještě jakž takž postačí a v budoucnu už ta grafika bude stejně tak trochu za zenitem. Navíc 3GB verze je oproti 6GB ještě trochu osekaná, takže ten výkon je zhruba pořád stejný (aspoň ve většině nových AAA her se RX 580 rovná 1060 6G a RX 570 zas 1060 3G).
Ryzen 7 2700 + Freezer 34/X370 C6H/RM650x/RX 5700 Gaming X 8GB GDDR6/Vengeance LPX 2x8GB 3000MHz/Gammix XPG S11 Pro 512GB/Define S + 4x F14 Silent
Re: Herní počítač
kdybych koupil tu 1060 jak by dlouho vydržela ? třeba 2 roky ? i kdybych se uspokojil mírnějším nastavením
Re: Herní počítač
JayZTwocents vydal před nějakou dobou video... https://www.youtube.com/watch?v=MQ-nVO_se2g Pozor zmiňuje tam staré minimální požadavky, ty se navýšily.
A a d zda ta 1060 vydrží.. vydrží, otázkou co se na ní bude hrát a v jaké kvalitě. Padly tady jen tři hry a u těch bych se nebál
Dodatečně přidáno po 20 minutách 1 vteřině:
Právě že komprese je klíč k výkonu Pascalu, možná by stálo za to shlédnout celoup rezentaci představení GTX1080 a potažmo potom i 1080Ti.
A kde má přesně AMD výhodu v DX12 a Vulkan?
Vím jen že jsou dvě hry béčkové hry pod Vulkan API, sponzorované AMD a ty běží lépe na AMD kartách. Nejsou tady ale hry které by podporovaly DX12 i Vulkan abychom si ověřili že Vulkan je taková pecka proti DX12. Třeba by ty hry pod DX12 běžely lépe
A DX12... ukažte mi hru pod DX12 která není sponzorovaná AMD ani NV a běží výrazně lépe na AMD kartě
například: http://www.guru3d.com/articles-pages/msi-geforce-gtx-1070-ti-gaming-review,16.html dokonce hra výhradně psaná pro DX12 a AMD mi nepřijde že by drželo náskok...
tak třetí hra s Vulkan api, opět béčková hrá kde má prsty AMD. AotS DX12 vs Vulkan na 1080Ti... https://www.youtube.com/watch?v=fVnNKqTfjTM
DX12 běží parádně, Vulkan vážně bída. Vulkan implementace pro NV karty je neskutečně zprasená, u AMD totiž Vulkan překonává o několik procent DX12 - https://www.youtube.com/watch?v=Tpr556XU-K0 AMD tam zase těžce nezvládá DX11, které je stále majoritní pro nově vydávané hry.
A a d zda ta 1060 vydrží.. vydrží, otázkou co se na ní bude hrát a v jaké kvalitě. Padly tady jen tři hry a u těch bych se nebál
Dodatečně přidáno po 20 minutách 1 vteřině:
Donald64 píše:S žádnou zázračnou kompresí Nvidia nepřišla, prostě si ve všech moderních hrách musíš nastavit textury na Medium/Low a hra vypadá o dost hůře. Ty karty jsou cca stejně výkonné, AMD má značnou výhodu v DX12/Vulkan a v 1GB VRAM navíc, což se dnes opravdu hodí. Vím že má Nvidia trochu výhodu v DX11 a některých titulech, ovšem není to nic, kvůli čemu bych si koupil 3GB kartu.
Právě že komprese je klíč k výkonu Pascalu, možná by stálo za to shlédnout celoup rezentaci představení GTX1080 a potažmo potom i 1080Ti.
A kde má přesně AMD výhodu v DX12 a Vulkan?
Vím jen že jsou dvě hry béčkové hry pod Vulkan API, sponzorované AMD a ty běží lépe na AMD kartách. Nejsou tady ale hry které by podporovaly DX12 i Vulkan abychom si ověřili že Vulkan je taková pecka proti DX12. Třeba by ty hry pod DX12 běžely lépe
A DX12... ukažte mi hru pod DX12 která není sponzorovaná AMD ani NV a běží výrazně lépe na AMD kartě
například: http://www.guru3d.com/articles-pages/msi-geforce-gtx-1070-ti-gaming-review,16.html dokonce hra výhradně psaná pro DX12 a AMD mi nepřijde že by drželo náskok...
tak třetí hra s Vulkan api, opět béčková hrá kde má prsty AMD. AotS DX12 vs Vulkan na 1080Ti... https://www.youtube.com/watch?v=fVnNKqTfjTM
DX12 běží parádně, Vulkan vážně bída. Vulkan implementace pro NV karty je neskutečně zprasená, u AMD totiž Vulkan překonává o několik procent DX12 - https://www.youtube.com/watch?v=Tpr556XU-K0 AMD tam zase těžce nezvládá DX11, které je stále majoritní pro nově vydávané hry.
M1 Macbook Air 16GB RAM
i5-10400F, 32GB RAM a dočasně GTX1060 3G
iPadAir 2020
i5-10400F, 32GB RAM a dočasně GTX1060 3G
iPadAir 2020
Re: Herní počítač
Komprese paměti u Pascalu není na o moc vyšší úrovni než komprese u Polarisu, rozhodně ne na takové úrovni aby vyrovnala 33% paměti navíc u RX570.
4GB RX570 je tisíckrát lepší volba než GTX 1060 3GB. S 3GB 1060 se musí ve skoro všech hrách dávat textury na low, u některých málo her zvládne medium. RX570 s přehledem zvládá textury na vysoké.
A co Doom? Nebo Warhammer? Ani jedna z těch her není Bčkový titul (čímž se tu pořád oháníš jako by to něco měnilo) a běží na GCN více než dobře.
Není to o tom, že "Vulkan implemetace pro NV karty je neskutečně zprasená", je to o tom, že nVidia používá SW Scheduler - což ji v DX11 dávalo určitě výhody, ale v DX12/Vulkanu snižuje výkon. Našlo by se i více věcí - třeba pomalý context switching, ale Scheduler je hlavní důvod proč Pascal/Maxwell a DX12/Vulkan nejde dohromady.
4GB RX570 je tisíckrát lepší volba než GTX 1060 3GB. S 3GB 1060 se musí ve skoro všech hrách dávat textury na low, u některých málo her zvládne medium. RX570 s přehledem zvládá textury na vysoké.
A co Doom? Nebo Warhammer? Ani jedna z těch her není Bčkový titul (čímž se tu pořád oháníš jako by to něco měnilo) a běží na GCN více než dobře.
Není to o tom, že "Vulkan implemetace pro NV karty je neskutečně zprasená", je to o tom, že nVidia používá SW Scheduler - což ji v DX11 dávalo určitě výhody, ale v DX12/Vulkanu snižuje výkon. Našlo by se i více věcí - třeba pomalý context switching, ale Scheduler je hlavní důvod proč Pascal/Maxwell a DX12/Vulkan nejde dohromady.
Re: Herní počítač
Všiml jste si v tom videu DX12 vs Vulkan, ne DX11 vs Vulkan? To že ten vulkan na NV neběžel byl problém hry, kdy to běželo blbě všem, bohužel těch benchmarků na netu není moc.
http://www.guru3d.com/news-story/ashes-of-the-singularity-v2-4-update-brings-vulkan-support.html Tady je třeba vidět graf kdy Vulkan na Vega64 není stejně výkonný jak DX12
https://www.overclockersclub.com/reviews/aots_v24_dx12_vulkan/2.htm tady zase že DX12 a Vulkan mají +- stejný výkon s tím že AMD jde lépe Vulkan, NVIDII jde lépe DX12 a že Flagship AMD Vega64 je jen o pár procent lepší než 1080.
Gears of War 4 Forza 7 po patchích a všech driverech, SW: Battlefront II .. hry které nevykazují žádné excesy na jednu nebo druhou stranu a DX12 tady funguje pro všechny. Ono je to totiž tím jak moc se snaží vývojář. Vulkan i DX12 je low level API kde se dá psát více na tělo HW. Pokud pak dostane vývojář zaplaceno od výrobce GPU, tak to funguje obvykle lépe na grafice té značky.
Ad SW shceduler, možná si přečtěte něco o Async Compute, využívá se výkon karty který by v danou chvíli ležel ladem. Z principu tedy nemůže donést nějaký zázračný výkon. Pokud bude renderování vyladěno lépe, karta nebude mít tolik "prostojů" pro Async compute. Vysoký zisk Async compute by znamenal že základ hry je naspaný hodně mizerně. Nicméně když si dáte práci a pohledáte srovnání async on a off tak zjistíte že AMD na tom nezíská výrazně víc a hlavně že je celkový zisk max 3-5%, pro vývojáře je to málo muziky za hodně peněz.Například vývojáři Hitmana prohlásili že je to stálo tolik že se to vzhledem k přínosu nevyplatilo.
Btw Ano Doom je dle mě béčkový titul, stačí kouknout na to kolik lidí ho vlastní a kolik hraje, na to jak se to rozdávalo horem dolem to je jasné, lidi k tomu přišli jak slepí k houslím a žádná pecka to není.
http://www.guru3d.com/news-story/ashes-of-the-singularity-v2-4-update-brings-vulkan-support.html Tady je třeba vidět graf kdy Vulkan na Vega64 není stejně výkonný jak DX12
https://www.overclockersclub.com/reviews/aots_v24_dx12_vulkan/2.htm tady zase že DX12 a Vulkan mají +- stejný výkon s tím že AMD jde lépe Vulkan, NVIDII jde lépe DX12 a že Flagship AMD Vega64 je jen o pár procent lepší než 1080.
Gears of War 4 Forza 7 po patchích a všech driverech, SW: Battlefront II .. hry které nevykazují žádné excesy na jednu nebo druhou stranu a DX12 tady funguje pro všechny. Ono je to totiž tím jak moc se snaží vývojář. Vulkan i DX12 je low level API kde se dá psát více na tělo HW. Pokud pak dostane vývojář zaplaceno od výrobce GPU, tak to funguje obvykle lépe na grafice té značky.
Ad SW shceduler, možná si přečtěte něco o Async Compute, využívá se výkon karty který by v danou chvíli ležel ladem. Z principu tedy nemůže donést nějaký zázračný výkon. Pokud bude renderování vyladěno lépe, karta nebude mít tolik "prostojů" pro Async compute. Vysoký zisk Async compute by znamenal že základ hry je naspaný hodně mizerně. Nicméně když si dáte práci a pohledáte srovnání async on a off tak zjistíte že AMD na tom nezíská výrazně víc a hlavně že je celkový zisk max 3-5%, pro vývojáře je to málo muziky za hodně peněz.Například vývojáři Hitmana prohlásili že je to stálo tolik že se to vzhledem k přínosu nevyplatilo.
Btw Ano Doom je dle mě béčkový titul, stačí kouknout na to kolik lidí ho vlastní a kolik hraje, na to jak se to rozdávalo horem dolem to je jasné, lidi k tomu přišli jak slepí k houslím a žádná pecka to není.
M1 Macbook Air 16GB RAM
i5-10400F, 32GB RAM a dočasně GTX1060 3G
iPadAir 2020
i5-10400F, 32GB RAM a dočasně GTX1060 3G
iPadAir 2020
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 7
- 1840
-
od meda2016
Zobrazit poslední příspěvek
10 zář 2023 19:07
-
-
Nový herní počítač do 35 000 Kč
od KOLOMAZNIK1 » 22 lis 2023 16:10 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC - 4
- 959
-
od KOLOMAZNIK1
Zobrazit poslední příspěvek
24 lis 2023 08:40
-
-
- 2
- 695
-
od NeznámáŽába
Zobrazit poslední příspěvek
22 led 2024 15:18
-
- 15
- 1591
-
od Erredar
Zobrazit poslední příspěvek
08 kvě 2023 15:34
-
- 0
- 651
-
od Malakhov
Zobrazit poslední příspěvek
13 lis 2023 17:21
Zpět na “Rady s výběrem hw a sestavením PC”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů