Stránka 2 z 3

Re: Složení nového PC

Napsal: 06 čer 2021 15:32
od Mr. Incognito
Michael zase jede svoji věštírnu . Co post, to perla.

Re: Složení nového PC

Napsal: 06 čer 2021 16:13
od Michael850
Tak vycházím z toho co to přineslo třeba i u RTX 3080 Ti - RTX 3080 Ti má 80 SM a 3090 82 a rozdíl to udělalo tak 2%. Ten samý rozdíl je teď i v případě RTX 3070 a 3070 Ti + Ti tentokrát dostane ale i lepší GDDR6X paměti a poběží na o poznání vyšších taktech a už nebude v tak efektivním pásmu, takže by to mohlo hodit aspoň nějakých těch 5% rozdíl. Mezi RTX 3070 a RX 6800 je ale rozdíl 10%. Dorovnat jen se 48 SM 60 CU asi bude trochu problém a nebude to jen tak, potřebovali by aspoň tak 50, čip GA104, který je v té RTX 3070 Ti jich už ale tolik nemá a větší GA102 už holt asi nechtěli použít.
Je to asi něco jako když se se 40 CU v RX 6700 XT AMD snažilo dorovnat RTX 3070, taky se z ní úplně kouří, spotřeba je ještě vyšší než u samotné 3070, ale na těch 46 SM se už stejně ani tak nedotáhla.

Re: Složení nového PC

Napsal: 06 čer 2021 16:27
od gogo1963
no ... musím uznat, že bylo toho popsáno hodně ... mimo realitu ... žádný super resolution DLSS nezabije, protože podle toho, co zatím bylo dostupné, ten "standard" opravdu nestojí za pozornost a pokud s tím provedou něco, co za pozornost bude stát, může to mít docela velký vliv na výkon ... směrem dolů ... další věc je ta cache na čipletu ... toho se běžný smrtelník určitě nedočká, určitě ne letos a ne v desktop procesorech ...

Re: Složení nového PC

Napsal: 06 čer 2021 16:33
od finwe
midder
raději vezmi B550 desku než X570, ten větráček může časem dělat problémy
RAM k tomuto procesoru určitě aspoň 3600 MHz, ať ho to nebrzdí
chladič vezmi vzduchový, je spolehlivější, tišší, bezúdržbový
grafika na 1440p stačí v pohodě 3060 Ti nebo 3070, a za nějaký ten rok koupit nový 4K monitor a grafiku k tomu
můj návrh
19.165 kč
https://www.czc.cz/302197,291438,294870 ... 77728/kody

Re: Složení nového PC

Napsal: 06 čer 2021 16:45
od Michael850
"další věc je ta cache na čipletu ... toho se běžný smrtelník určitě nedočká, určitě ne letos a ne v desktop procesorech ..."
Ale ano, už je to potvrzeno pro Ryzen a vydání proběhne někdy v Q1 2022 jako odpověď na Alder Lake, vždyť Lisa to už rekla v té prezentaci na Computexu, že výroba proběhne ke konci roku pro high end produkty a pak se dodatečně ještě potvrdilo, že se to do Ryzenů skutečně dostane. Pravda, bude to tak nejspíš použito podle všeho asi jen pro R9 5900X a výš, aby se to víc odlepilo od R7 5800X, takže asi nic moc zajímavého pro běžného smrtelníka co bude chtít postavit nějaký mainstream PC, takže Intel bude asi furt lepší ve "value" segmentu.

Re: Složení nového PC

Napsal: 06 čer 2021 16:48
od finwe
3D cache ale bude hlavně pro serverové procesory a nárůst herního výkonu bude vůči nárůstu ceny zcela neadekvátní.

Re: Složení nového PC

Napsal: 06 čer 2021 17:02
od Michael850
Hlavně pro servery ale dostane se to i do top Ryzenů 5900X/5950X a zajistí to i nemalý nárůst herního výkonu, potřebují něco co postaví proti Alder Lake a co ho zas dorovná, původní Zen 3 by ve hrách už nestíhal. Že cena bude mimo se asi dá čekat, nějaký dobrý poměr cena/výkon od toho snad nikdo nečeká, už samotná 5900X je poněkud předražená.

Re: Složení nového PC

Napsal: 06 čer 2021 17:06
od finwe
Nárůst herního výkonu bude asi 15%, to není nic extra.

Re: Složení nového PC

Napsal: 06 čer 2021 19:21
od Michael850
Tak na poměry CPU a na to, že to je jen Zen 3 s přidanou L3 cache je to slušný nárůst a nějaký hmatatelný rozdíl to udělá u high end GPU, které už nebudou tak těžce bottleneckované i s tím nejlepším, co je momentálně dostupné. Nějaký zásadnější posun bude zas až Zen 4. Jak moc to bude dostatečné ukáže až výkon Alder Lake, který už asi nebude o moc výkonnější jestli vůbec.

Re: Složení nového PC

Napsal: 07 čer 2021 21:06
od midder
Michael850 píše:AMD má přijít tento měsíc se Super Resolution, která zároveň postupně zabije DLSS, protože z toho AI upscalingu udělá standard, který bude fungovat na všem, nebudeš na to potřebovat žádný speciální hardware a složitou implementaci, za chvíli to bude mrtvé asi jako GSync kvůli Freesync, což je úplně stejná písnička. Tensor cores budou za chvíli minulost a připadá mi zbytečné na nich trvat, je to zas jen další dočasná marketingová páka Nvidie přesně jako ten GSync, bez kterého tehda taky nikdo nemohl žít a teď si už na něj ani nikdo nevzpomene...
Nvidie od toho časem opustí, protože to akorát zabírá místo v čipu a jelikož se to do her už moc dostávat nebude, tak se tato jádra nedají k ničemu využít a můžou být místo nich klasické shadery.

Dodatečně přidáno po 11 minutách 20 vteřinách:
Já osobně bych šel buď do RTX 3070, která ti aspoň nesežere i trávu u cesty nebo pokud potřebuješ nějakého trhače asfaltu tak do RX 6800, která bude furt nejspíš o cosi výkonnější než RTX 3070 Ti, možná až na 4K bude trochu ztrácet na té nižší propustnosti paměti a lepší utilizaci všech těch CUDA jader, ale pořád se zvládne držet i s nižší spotřebou.
Ale ten rozdíl tam už nebude tak velký, ta sběrnice je už ořízlá taky jen na 256-bit oproti 320-bit u RTX 3080+, navíc je otázka, jestli nebude narážet na limit už i ta 8GB VRAM.
Navíc RX 6800 používá poněkud větší čip než RTX 3070 Ti, takže to chlazení a provozní vlastnosti budou úplně o něčem jiném a se stejným chladičem tu RX 6800 uchladíš na o dost lepší teploty - na jedné straně máš nižší spotřebou a na straně druhé ještě větší plochu pro rozložení tepla. Podle mě je nesmysl čekat na RTX 3070 Ti, která bude dokonce dražší než RX 6800 a podle mého názoru horší grafika.


No pokud jsem se situací dobře obeznámen, tak FreeSync a GSync bylo úplně něco jiného a toto provonání je tedy dost mimo. Ono totiž FidelityFX Super Resolution není ani zdaleka jako DLSS, naopak to není vůbec nic nového a ani to nepoužívá AI upscaling. Jo, může to být pro lidi s horší GPU fajn, ale i Sony s jejich Checkerboard renderingem bude mnohem lepší než tehle upscaling od AMD, o nějaké konkurenci pro DLSS nemůže být tedy ani řec. Takový Xbox Series X/S má rezerovaný výkon právě pro budoucí implementaci DLSS (Micorosft verze), pracovalo se na DirectMl a za použití (i) AzureAI se snaží "DLSS" konkurovat (ehm, i samotná Nvidia jim s tím pomáhala) a přinést machine learning na konzole.

Je to ale jedno. na prezentovaném videu od AMD, kde ve 1440p běžel Godfall na GTX 1060, tak "quality mode" byl naprosto nechutný. Bylo to ve 2k, takže ve quality modu bych počítal s něčím mezi 1440p a 1080p, u performance už 1080p. Tohle bylo ale hrozné. Nekoukatelné, ale jo.. 41% zvýšení výkonu.

Jinak to je trošku off topic.

Půjdu do RTX 3070 a počkám si se složením PC do lepší chvíle :)

Dodatečně přidáno po 8 minutách 16 vteřinách:
finwe píše:midder
raději vezmi B550 desku než X570, ten větráček může časem dělat problémy
RAM k tomuto procesoru určitě aspoň 3600 MHz, ať ho to nebrzdí
chladič vezmi vzduchový, je spolehlivější, tišší, bezúdržbový
grafika na 1440p stačí v pohodě 3060 Ti nebo 3070, a za nějaký ten rok koupit nový 4K monitor a grafiku k tomu
můj návrh
19.165 kč
https://www.czc.cz/302197,291438,294870 ... 77728/kody


Děkuji za návrh.

Do 4k opravdu nepůjdu. Ne v bližší době. Radši 1440p a 144Hz, na co by mi ve spoustě her (řekněme kompetitivních, v singleplayeru víc než 60Hz nepotřebuji) měla stačit 3070. Jinak líbí se mi vzduchový chladič, do něj půjdu radši. Jen jsem předpokládal, že nějaká vodní puma bude lepší, asi tedy ne? O tom vím kulové (tak jako o všem :D ).

Re: Složení nového PC

Napsal: 07 čer 2021 21:31
od Michael850
Ne, je to to samé jako DLSS - prostě rekonstrukce obrazu. Pochopitelně jdou na to jinak, chová se to jinak, kdyby ne, tak se to nejmenuje Super Resolution a nemá to smysl vydávat, kdyby to využívalo úplně stejnou metodu, ale jinak to je v zásadě stejné. S takovou logikou můžeš říct, že AMD nedělá grafiky, ale něco jiného a že ty dělá jen Nvidie, protože se chovají jinak.

Dodatečně přidáno po 5 minutách 37 vteřinách:
Účel je prostý - udělat něco, co bude mít minimální (negativní) dopad na kvalitu obrazu ale výrazně velký (pozitivní) dopad na výkon, resp ať to nevypadá tak blbě jako když snížíš rozlišení a ideálně ať to ještě víc zvýší výkon a co je nejdůležitější - ať se to dostane úplně všude - a tím myslím opravdu všude. A DLSS rozhodně všude není a ani nikdy nebude, to je jeho problém.

Re: Složení nového PC

Napsal: 07 čer 2021 22:37
od midder
Michael850 píše:Ne, je to to samé jako DLSS - prostě rekonstrukce obrazu. Pochopitelně jdou na to jinak, chová se to jinak, kdyby ne, tak se to nejmenuje Super Resolution a nemá to smysl vydávat, kdyby to využívalo úplně stejnou metodu, ale jinak to je v zásadě stejné. S takovou logikou můžeš říct, že AMD nedělá grafiky, ale něco jiného a že ty dělá jen Nvidie, protože se chovají jinak.

Dodatečně přidáno po 5 minutách 37 vteřinách:
Účel je prostý - udělat něco, co bude mít minimální (negativní) dopad na kvalitu obrazu ale výrazně velký (pozitivní) dopad na výkon, resp ať to nevypadá tak blbě jako když snížíš rozlišení a ideálně ať to ještě víc zvýší výkon a co je nejdůležitější - ať se to dostane úplně všude - a tím myslím opravdu všude.


Jenže to se přesně nekoná, výsledek z prezentovaného videa je děsný. Jsou si podobný jen v tom, že oba mají zlepšit výkon za cenu (co nejnižší) snížení kvality obrazu. Každý to ale dělá úplně jinak, jeden to dělá efektivně a druhý efektně.. Proč asi Nvidia na to má hardware a Microsoft v novém Xboxu ten hardware má taky připraven? Protože to prostě jinak nepůjde, určitě ne v doledné době a AMD je už teď dost pozadu, čekal jsem víc. Tomuto říkám low budget DLSS, ale jo.. určitě to bude lepší než první verze DLSS.

Kadopádně resolution quality na úrovni 720p s obrovskou ztrátou detailů ve 1440p je hrůza, a to v Quality mode (ještě mají Ultra Quality mode, ale třeba taky ultra performance, nedokážu si ani představit, jak to vypadá). To potom nějaký 41% boost není ani moc "impressive".

Jinak co se podpory GTX karet týče, tak to není tak slavné. On totiž JEN Godfall bude mít přímou podporu, další hry musí začít podporovat sama Nvidia, AMD to za ně dělat nebude a nevidím důvod proč by do toho měla (chtěla) Nvidia jít když si tak prosazují RTX karty a do DLSS bylo nacpáno hodně peněz. Navíc Unity a Unreal Engine mají už nativní podporu DLSS, takže to nebude tak složité dostat tuto funkci do velké části her, u Indie titulů to bude ale horší.. o tom žádná.

Toto pro mě není odpověď na DLSS, můžu fandit AMD jak chci, ale zatím jsem nebyl nijak oslněn. Snad to jednou přijde, fandím jím.