Stránka 1 z 2

Výběr karty dlss vs fidelity fx

Napsal: 27 črc 2021 10:09
od sampooonek
Ahoj, tak se nám karty pomalu vrací na akceptovatelné ceny a já v září/říjnu určitě půjdu do upgradu meho dědečka 980ti. V ideálním případě bych chtěl 6800xt/rtx3080, ale chtěl bych se vejít kolem 25k, takže asi budu muset brát nižší řady. Pořád mi to více táhne k AMD, ale mám strach, že prostě nVidia se svojim dlss je rozumnější volba.. jak to vidíte vy?

Re: Výběr karty dlss vs fidelity fx

Napsal: 27 črc 2021 10:27
od Mr. Incognito
Obě karty jsou dobrá volba. Ber tu, která vyjde levněji. Na nějaké Fidelity FX nebo DLSS bych se vyprdnul, obojí ze hry dělá/bude dělat mazanici.

Re: Výběr karty dlss vs fidelity fx

Napsal: 27 črc 2021 10:50
od Michael850
Tak DLSS je lepší, ale zas tak markantní rozdíl tam není, aspoň teda pokud budeš hrát na nejakou vyšší kvalitu (předpokládám, že s takovou grafikou asi ano), tzn takové 4K + UQ SR dosahuje skoro stejného výkonu (rozdíl je tam v rámci jednotek %, takže třeba těch 5 FPS asi taky moc nepoznáš) a skoro stejné kvality (tím "skoro" je myšleno, že když nehledáš rozdíly pod lupou, tak normálně tam žádný rozdíl vidět není) jako Quality DLSS.
Navíc SR netrpí na různé artefakty - DLSS ti do scény někdy vymyslí něco, co tam tak úplně není apod a ještě to trpí na ghosting v pohybu a je to jak pod nějakým blur filtrem. Jinak to vypadá skoro jak nativní 4K, v některých případech možná i trochu líp. Prostě AI přináší jak výhody tak i nevýhody, hlavně to je o něco složitější na implementaci a jelikož to podporuje jen pár výkonných grafik, tak vývojáři v tom asi budou vidět menší smysl se s tím zbytečně trápit a už se to moc rozšiřovat si myslím stejně nebude.
Hlavně tady vznikl takový ten paradox, že DLSS má víc znatelněji navrch až v těch nižších režimech, které bys potřeboval použít spíš u těch slabších grafik, jenže ty už na to zas nemají Tensor cores, takže mají smůlu a nepodporují to. A používat režim performance už s viditelnou ztrátou kvality i u DLSS (u SR to už je úplná mazanice) na grafice typu RTX 3080, to už asi taky moc nedává smysl.
RX 6800 XT bude mít problém proti RTX 3080 ale spíš v tom, že má moc úzkou sběrnici a malou tu cache na 4K oproti RTX 3080, takže výkonově na ni trochu ztrácí (nároky na propustnost a paměť jsou stejné jako při nativním 4K, i když to je upscaling z nižšího rozlišení). Na druhou stranu RX 6800 XT aspoň o trochu míň topí a je furt efektivnější.

Re: Výběr karty dlss vs fidelity fx

Napsal: 27 črc 2021 10:54
od satik
FX je pouzitelny v 1440p jen ta nejvyssi kvalita, v horsich rozlisenich nebo kvalitach uz je to pak celkem mazanice. DLSS je na tom o neco lip, ale pro fullhd nebo nizsi to nema moc smysl.

Jaky mas rozliseni a obnovovaci frekvenci monitoru, pripadne planujes ho upgradovat? A jakej procesor? Pokud mas nejakej starsi procesor a hral bys ve fullhd, vyjde o neco lip to AMD, na 4K zase spis ta NV.

Z levnejsich rad idealne ASUS TUF, minimalne u NV je tahle modelova rada fakt povedena a za slusny ceny (aspon tabulkove, zalezi pak na prirazce obchodu).

Dodatečně přidáno po 4 minutách 31 vteřinách:
Michael850 píše:Navíc FSR netrpí na různé artefakty - DLSS ti do scény někdy vymyslí něco, co tam tak úplně není apod., navíc to trpí na ghosting v pohybu a je to jak pod nějakým blur filtrem.

SR trpi na artefakty taky, napr. na mistech, kde textury delaj moire nebo shimmering kdyz mas nekde geometrii, co je na obrazovce cca 1 pixel siroka - zrovna tyhle dve veci umi DLSS hezky vyresit.
Ghosting v pohybu je jednak v poslednich verzich DLSS lepsi, druhak s vyssima fps je min patrnej (tak od 100+ uz ho v podstate nepostrehnes ani v ty starsi verzi DLSS, kde byl horsi) a s tim blur filtrem nesouhlasim. Ono to tak muze vypadat, protoze FSR ten obraz trochu preostruje, takze vypada ostrejc, ale vernejsi originalu co do ostrosti je DLSS.

Re: Výběr karty dlss vs fidelity fx

Napsal: 27 črc 2021 11:28
od Michael850
No řekl bych, že DLSS dělá většinou větší kraviny než SR - v nějaké hře jsem např viděl, kdy to z reprobeden udělalo jen černý kvádr a přes to vpředu byla akorát ta síťka a samotný reproduktor to jednoduše smazalo... A takových vylomenin to může nadělat celou řadu napříč všemi různými hrami.
Prostě jak je nějaká textura něčím tenkým překrývaná, tak se u DLSS může stát, že to to AI prostě nezpracuje, takže celý ten objekt se pak nevykresluje správně, jelikož to "nevidí" co je za těmi tenkými čárami, takže asi to až tak dobře nefunguje a to už muselo být něco novějšího, když to mělo i SR a dalo se to porovnat a to to nedělalo.
Nevím, jestli se toto dá považovat za věrné vyobrazení originálu, když ti to vytváří v podstatě úplně nové jednodušší objekty, které tam nemají co dělat.

Re: Výběr karty dlss vs fidelity fx

Napsal: 27 črc 2021 12:58
od satik
Odkaz? Nic takovýho jsem v žádných recenzích ani při vlastním hraní nikde nepotkal :)

Re: Výběr karty dlss vs fidelity fx

Napsal: 27 črc 2021 13:32
od sampooonek
Budu hrát qhd na 144hz monitoru. Mm i5 8600k, takže ten by to snad dávat měl. Takže asi ani s jednou neudělám chybu a bude záležet na ceně, za kterou se v té době budou pohybovat?

Re: Výběr karty dlss vs fidelity fx

Napsal: 27 črc 2021 13:53
od satik
Jop.

Re: Výběr karty dlss vs fidelity fx

Napsal: 27 črc 2021 13:55
od Erredar
Nevím jestli ten procesor už není slabý na tu grafiku. Za 17tis jde koupit 6800xt na eshopu amd pokud ji chytneš skladem

Re: Výběr karty dlss vs fidelity fx

Napsal: 27 črc 2021 13:59
od Michael850
satik píše:Odkaz? Nic takovýho jsem v žádných recenzích ani při vlastním hraní nikde nepotkal :)

https://youtu.be/8ML1jyUrhfc?t=42

Re: Výběr karty dlss vs fidelity fx

Napsal: 27 črc 2021 14:18
od sampooonek
Nemyslím, že ten procesor by to měl brzdit, i kdybych ho měl o něco protočit. Na tom AMD shopu se občas objeví nějaký kus skladem jo? A dodání do ČR je ok?

Re: Výběr karty dlss vs fidelity fx

Napsal: 27 črc 2021 14:40
od satik
Ten procak je ve vetsine here jeste celkem v pohode, ale v par hrach uz brzdit bude, jako napr. Cyberpunk nebo starsi KCD. Tam me brzdila i pretaktovana i7 8700K na 5GHz allcore.

Michael850 píše:
satik píše:Odkaz? Nic takovýho jsem v žádných recenzích ani při vlastním hraní nikde nepotkal :)

https://youtu.be/8ML1jyUrhfc?t=42

Diky za odkaz.
Tohle je uz pak spis filozoficka otazka, treba me osobne se vic libi ta DLSS varianta nez FSR, protoze s DLSS ta mrizka vypada akorat hustsi, ale ty cerny pixely z FSR pusobej dost rusive.

Zrovna tenhle detail by to chtelo videt v pohybu kamery smerem k repraku a od nej, aby bylo videt, jak se to chova, kdyz se ty mrizky budou priblizovat = zvetsovat.


EDIT: Ono to nejspíš bude rozdíl v tom, že DLSS používá vlastní AA, zatímco v týhle hře v nativu a FSR je použitý SMAA a u textur s alpha průhledností (což tohle je - tím jsou řešený ty mřížky) se každej AA chová trochu jinak. Pak je taky otázka, jestli se tady nepoužívá i jiná AA technika pro kreslení i třeba shadowmapy a není tam u DLSS varianty stín od tý mřížky - ale jak jsem psal vejš, na tohle by byl potřeba detail tý mřížky v situaci, kdy se kamera přiblíží k repráku.