Názor na sestavu

Nechte si poradit s výběrem jednotlivých komponent, s návrhem PC sestavy či s koupí notebooku

Moderátoři: Marfy, Mods_junior, Mods_senior, HW spec team

Uživatelský avatar
pcmaker
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1250
Registrován: březen 18
Bydliště: Soukromý byt
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Názor na sestavu

Příspěvekod pcmaker » 04 zář 2022 12:49

Pěkné, ale trochu jsem to upravil:
https://www.czc.cz/9g5dp6r0ccii18ehhl2tdn8lub/seznam

Reklama
Uživatelský avatar
Strakery
Level 3
Level 3
Příspěvky: 449
Registrován: leden 22
Bydliště: Žiji ve městě vína a okurek. :)
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Názor na sestavu

Příspěvekod Strakery » 04 zář 2022 14:07

AMD se prostě snaží, udělat starý karty, nové zase. Proto zlepšují Opengl nebo DX11. FSR atd Všechno je to určeno na staré karty. Není to nic, čím by se dalo chlubit u nových GPU.

Až vylepší výkon u RTX nebo Dx 12, vulkan, pak se můžete dohadovat. že každá aktualizace driveru přináší lepší a lepší výkon. Pokud bude mít 6700 XT bude mu OpenGl a Dx 11 k ničemu, ty hry na dx 11 pojedou na 150/200FPS i tak.

Dokud Nvidia bude mít výhonu v výkonu u RTX a DLSS nebo jiných technologiích. AMD v tom, pořád hodně zaostává.
AMD Ryzen 7 5800X3D MSI RX 6750 XT GAMING X TRIO12G + ASUS TUF 3060 Ti MSI MAG B550 TOMAHAWK Noctua NH-D15S chromax G.SKILL 16GB KIT DDR4 3200MHz 2x SSD_ Fractal Design ION+ 2 Platinum860W CZC.Gaming Lantern

MSI Gaming Optix MAG301RF (WFHD) + ASUS TUF Gaming VG289Q (4K) + OLED LG.
beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm + Koss PORTA PRO + QCY T13

Uživatelský avatar
Michael850
Elite Level 11.5
Elite Level 11.5
Příspěvky: 14681
Registrován: srpen 14
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Názor na sestavu

Příspěvekod Michael850 » 04 zář 2022 15:39

Právě naopak je to optimalizované pro aktuální generaci, na té předchozí to z nějakého důvodu nedělá bohužel skoro nic nebo spíš vůbec nic.
RTX je funkce Nvidie, s nízkým výkonem tady v tomto AMD asi nic moc nenadělá a RT už bude běžet na těch kartách tak jak víceméně nejlíp umí, ty výpočetní jednotky jsou prostě slabší a jejich výkon už nijak zázračně přes drivery nezvýší, to by do toho museli lít asi už i svěcenou vodu, aby dokázali dohnat takový velký náskok, prostě mají své limity a když to zahltíš hromadou výpočtů těch paprsků a narážíš, tak máš prostě problém a výkon padá dolů, zvlášť u RTX her s nulovou optimalizací pro AMD, tam mají prostě smůlu. Nějaký použitelný výkon a snad už srovnatelný s Nvidií budou mít nejspíše až s RX 7000, kde se má výkon ray tracingu už výrazně zlepšit a AMD se na to víc zaměří a nedají to tam už jen tak aby to tam prostě bylo.
Tak ale nějak se holt začít s tímto musí a asi se dalo čekat, že ne všude bude najednou ten výkon úplně špičkový, když ještě pár generací nazpět nebyli schopni dorovnat ani rasterizační výkon a udělat dost velký čip, aby se Nvidii v tomto mohli rovnat, to by v tom AMD museli být už asi nějací kouzelníci, aby během pár generací bylo vše najednou úplně tip ťop. Myslím, že RDNA2 toho přinesla až až - dorovnání výkonu ve hrách, i když se Nvidie hodně snažila, aby se to nestalo a zároveň při lepší energetické efektivitě, myslet si, že je rovnou dorovnají úplně ve všem včetně ray tracingu už byla poněkud prehnaná představa. To ale samozřejmě nijak neomlouvá fakt, že ten výkon AMD je v RT nižší a chápu, že si někdo kvůli tomu vybere Nvidii, ale pokud to chce skutečně používat, měl by se poohlížet asi ještě po něčem lepší než 3060 Ti, nejsem si úplně jistý, jestli se to s touto kartou dá už plnohodnotně používat bez nějakých kompromisů jako je hraní pouze ve fullHD, takže toto má podle mě smysl řešit spíš až někde v high endu.
"FSR atd Všechno je to určeno na staré karty. Není to nic, čím by se dalo chlubit u nových GPU."
No já nevím, ale asi jsi zapomněl, proč bylo DLSS vlastně vytvořeno (AMD na to jen reaguje s FSR) a k čemu mělo původně sloužit - jelikož byl nedostatečný výkon v RT, tak se vymyslel tento AI upscaling, abys mohl "beztrátově" snížit rozlišení při zachování vysokého výkonu, aby ho zbylo trochu víc na velmi náročný RT, tvrdit teď, že je toto určeno vlastně pro staré a slabé karty, no nevím, pokud chceš RT používat s RTX 3060 Ti, tak je použití DLSS/FSR (ekvivalent AMD) pořád v podstatě nutnost. Ale samozřejmě to dává docela druhý dech i kartám cos zmínil, ale někomu nedělá problém to používat i u velmi výkonných k nahánění výkonu a máš na tom vlastně postavený i celý ten marketing, zrovna Nvidie to rozhodně nedělá aby oživila nějaké historické karty, protože na těch nějaké DLSS nerozjedeš, když na to potřebuješ speciální hardwarové jednotky a ty je ani nemají, to s tím přichází až AMD s FSR, které nic takového nepotřebuje. Záleží jen na člověku, jestli mu použití tady toho vadí nebo ne, pořád to má své mouchy a sem tam nějaké různé chybky, tak jestli je to ochoten tolerovat záleží jen na něm, osobně to moc nemusím a raději to nechávám vyplé, pokud mi výkon stačí (a s RX 5700 stačí, takže mě ani nikdy moc netrápilo, že nějaké FSR1 bylo horší než DLSS2 nebo když ještě žádné FSR ani nebylo, protože jsem to nikdy nepotřeboval a ani o to nejevil zájem, vážně mi to připadá zbytečné u trochu výkonnějších karet tam pak trpět nějaké artefakty (celkem by mě fakt zajímalo, jestli je opravdu někdo ochoten něco takového používat ještě i u těch výkonnějších karet, když všichni chcou hrát na "max", hlavně že ray tracing a pak tam mají něco takového kvůli tomu aktivované, co přidává akorát ghosting, je sice pravda, že někdy to tak líp "doostří" a vypadá to s tím i trochu líp, ale pak k tomu dostaneš taky dost neduhů, co se ti tam připletou tím dopočítáváním z nižšího rozlišení, které jsou dost rušivé a to mi teda dost vadí a moc to nesnesu, to si už to rozlišení prostě rači snížím klasicky nebo stáhnu tam nějaké náročné stíny z "ultra" na "very high", pokud výkon nestačí, což už většinou přidá dost FPS, aby se to dalo hrát a vypadá to furt dobře), ale to už je na preferencích jednotlivce, "cena/výkon" vychází líp asi pro možnost "zapnuto".
Taky je spoustu aktuálních her, které pořád běží nativně na DX11, používá se to když to běží líp než DX12 a jsou velmi náročné i pro aktuální generaci, AMD je úplně jedno jestli na to mají ještě nějaké vykopávky v těch hrách dost výkonu nebo ne, všechny optimalizace se soustředí na RDNA2 (dokonce ani na RDNA1 z nějakého důvodu tyto optimalizace nic nedělají), protože v DX11 AMD mělo vždycky trochu problémy s výkonem a byly v nich slabší než v DX12, na co měli líp odladěné drivery a obecně v nich měli výkon lepší, takže se tyto mezery už konečně opravují, aby se ty propady výkonu trochu zmírnili a AMD v nich zbytečně tak neztrácelo jen kvůli softwaru.
Jinak by mě zajímalo, v čem konkrétně FSR pořád tak strašné zaostává za DLSS? Už to tady čtu po několikáté, i když to není pravda. V Quality módu je kvalita už zcela srovnatelná, výkon skoro taky, samozřejmě pokud máš už Nvidii s Tensor a hra podporuje DLSS, obecně je pořád lepší použít DLSS kvůli trošku lepšímu výkonu, ale že by to byl nějaký extrémní rozdíl, aby se kvůli tomu vyplatilo na Nvidii připlácet se už teda říci moc nedá. To jsou vždycky jen tady ty staré dobré mantry, co se vždycky opakují stále dokola jak AMD v těchto věcech zaostává (už mě to upřímně trochu začíná iritovat, když se to neustále vrací jak bumerang a vždycky s tím někdo přijde, i když to v určitých případech už dávno neplatí), ale lidi si pořád nějak neuvědomují, že postupem času AMD pomalu ale jistě všechny tyto resty dohání a už se ve spoustě těchto věcech dokáže s Nvidií rovnat (vlastně možná i celkem rychle, protože někteří si to očividně ani nestačí uvědomovat): https://www.techpowerup.com/review/amd- ... fx-fsr-20/
"AMD has achieved the unthinkable—the new FidelityFX Super Resolution FSR 2.0 looks amazing, just as good as DLSS 2.0, actually DLSS 2.3 (in Deathloop). Sometimes even slightly better, sometimes slightly worse, but overall, this is a huge win for AMD. Take a look at our comparison images—there's a huge improvement when comparing FSR 1.0 to FSR 2.0. The comparison to "Native" or "Native+TAA" also always looks worse than FSR 2.0, which is somewhat expected. When comparing "DLSS Quality" against "FSR 2.0 Quality," spotting minor differences is possible, but for every case I found, I'd say it's impossible to declare one output better than the other; it's pretty much just personal preference, or not even that."
FSR možná furt trochu ztrácí v těch "performance" režimech, ale to reálně snad už nikdo nepoužívá, pokud opravdu už nemáš problém s výkonem a vyloženě ti nestačí, ale to už vypadá celkem divně i s DLSS a hlavně to už jsou tak slabé karty, na kterých žádné DLSS už stejně ani nerozjedeš, takže to už nějaké DLSS pak může "vyhrávat" stejně asi jen stěží.
Ryzen 7 2700 + Freezer 34/X370 C6H/RM650x/RX 5700 Gaming X 8GB GDDR6/Vengeance LPX 2x8GB 3000MHz/Gammix XPG S11 Pro 512GB/Define S + 4x F14 Silent


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Názor na herní sestavu
    od ashx » 27 kvě 2023 14:09 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    2
    624
    od pcmaker Zobrazit poslední příspěvek
    28 kvě 2023 10:32
  • Názor na 49" monitor
    od Downylol » 24 lis 2023 14:17 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    6
    952
    od petr22 Zobrazit poslední příspěvek
    25 lis 2023 21:15
  • co říkate na tuhle sestavu?? Příloha(y)
    od Ketty02 » 22 dub 2024 20:29 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    3
    1043
    od Zivan Zobrazit poslední příspěvek
    23 dub 2024 12:33
  • Ukaž nám svou (PC) sestavu Příloha(y)
    od WolfGunCZ » 01 pro 2023 16:15 » v Vše ostatní (hw)
    4
    1512
    od Martab Zobrazit poslední příspěvek
    02 pro 2023 09:33
  • Sestava cca 50 000,- prosím o názor, či úpravu
    od Hejhul » 18 dub 2024 11:47 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    2
    767
    od Alferi Zobrazit poslední příspěvek
    18 dub 2024 12:58

Zpět na “Rady s výběrem hw a sestavením PC”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů