Stránka 1 z 2
Problém s kabelem Vyřešeno
Napsal: 06 črc 2017 12:37
od davsto
Dobrý den, mám router značky TP-Link. Internet máme od firmy RAAB. Já s bratrem jsme připojení pomocí LAN kabelu a mamka se připojuje přes Wi-Fi z druhé místnosti na notebooku. Jenže nám nastal problém, že nám odchází kabel, co je přímo od internetu, takový celý šedý. Má špatné spojení, někdy ani nenaběhne internet po odpojení a znovu zapojení. Existuje nějaký takový náhradní kabel, který se dá volně koupit třeba na CZC, nebo se musím obrátit na poskytovatele internetu ?
Děkuji
Re: Problém s kabelem
Napsal: 06 črc 2017 12:40
od Pic
Pokud máte zařízení pronajaté od poskytovatele připojení, tak reklamujte u poskytovatele.
Re: Problém s kabelem
Napsal: 06 črc 2017 12:47
od petr22
Odkud kam ten kabel vede ?
Pokud jsou oba konce dostupne, muzes koupit vlastni nebo pockat na reseni od poskytovatele.
Re: Problém s kabelem
Napsal: 06 črc 2017 16:02
od davsto
Kabel vede z routeru do PC.
Re: Problém s kabelem
Napsal: 06 črc 2017 16:11
od karla
Re: Problém s kabelem
Napsal: 19 črc 2017 19:20
od davsto
No, právě že to není UTP kabel. Potřebuji nový kabel ten, co je na obrázku červeně zakroužkovaný. Ty 2 vpravo jsou ty UTP kabely, pokud se nemýlím, jeden vede do bratrovýho PC a druhý do mého PC. A ten vlevo je ten od internetu, a právě bych potřeboval nový, jestli se dá sehnat i někde na netu, nebo musím k poskytovateli.
Děkuji
Re: Problém s kabelem
Napsal: 19 črc 2017 19:30
od petr22
To je uplne stejny UTP kabel, jako ty dva vpravo.
Jen je rucne nacvaknuta koncovka, coz nechapu, kdyz tovarni jsou spolehlivejsi. Co je na druhem konci a jak je kabel dlouhy ?
Re: Problém s kabelem
Napsal: 19 črc 2017 22:55
od davsto
Bohužel nemůžu zjistit, co je na druhém konci, protože kabel je dlouhý tak 60 - 100 metrů a vede mi z routeru, jak je vidět na obrázku a vede až někam na chodbu do takové malé skříňky, která je umístěna nad skříní s hlavními jističi, takže nemůžu zjistit, co je na druhém konci a asi bych ten kabel ani nijak nevyměnil, když bych si koupil nový. Tenkrát to dělali ještě páni ze servisu.
Re: Problém s kabelem
Napsal: 19 črc 2017 22:57
od petr22
Melo by stacit ten konektor ustrihnout a nacvaknout novy.
Ale at si to pekne udela poskytovatel.
Re: Problém s kabelem
Napsal: 20 črc 2017 00:10
od atari
U tahaných rozvodů po budově to vždyky je ručně nacvaknutá koncovka. Ty kabely jsou v klubu v metráži, a vždy se ustřihne potřebná délka a kleštěma nasadí koncovka.
Jenže ta koncovka se sama jen tak nepoškodí, takže poskytovatel to jako reklamaci asi nevezme.
Já jsem si půjčil kleště v servisu (abych nemusel platit servismana) koupil jsem si koncovlu a nasadil ji u nás v budově (taky byl poškozený konektor) a nacvaknul kleštěma sám. Jenom je potřeba seřadit správně drátky.
Re: Problém s kabelem
Napsal: 20 črc 2017 00:46
od Blitzkrieg
Přesně tak. Jako reklamaci ti to IMHO neuznají, takže vysolíš peníze za to, že ti tam někdo přijde a spraví to (uštípne koncovku a nasadí novou). Je to práce na minutu a potřebuješ k tomu akorát krimpovací kleště na UTP kabel (stojí pár stovek) + koncovku RJ-45 (otázka pár korun), vědět jak jednotlivé "dráty" patří (je jich 8 a jednoduse to najdeš na Google obrázcích) a také potřebuješ trochu té šikovnosti...

Je otázka, co vyjde levněji - nejspíše, když si domů někoho zavoláš. Na druhou stranu, to nářadí už bude na "furt" a také se něco přiučíš...

Případně si můžeš krimpovací kleště někde zapůjčit (jako to udělal kolega výše) a pak do toho investuješ jen pár korun za RJ-45 konektor.
Re: Problém s kabelem
Napsal: 20 črc 2017 07:55
od atari
Za ten konektor jsem dal 10Kč (a v tom bylo zapůjčení kleští - ale byl to známý prodavač). A pořadí drátů si můžeš prohlédnout na původním konektoru než to ustřihneš. Potřebuješ tam pouze pořádně světlo aby jsi to prosvítil a dobře viděl na barvy.
Mě taky říkal prodavač, že pořadí drátků (každý má jinou barvu) najdu na netu, a když jsem to kontorlvoal jak to bylo původně, tak jsem to měl přehozené orptoi tomu Googlu. Takže jsem to pak stejně udělal zase přehozené.