Ideální zapojení internetu v domě Vyřešeno

Routery, modemy, Wifi AP, switche, kabely, konektory…

Moderátoři: Mods_junior, Mods_senior, HW spec team

Uživatelský avatar
Karrex
Elite Level 10
Elite Level 10
Příspěvky: 9596
Registrován: listopad 08
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Ideální zapojení internetu v domě

Příspěvekod Karrex » 02 srp 2018 10:26

Zdravím, řeším rozvod internetu v novém domě.
Chci se poradit, jak jej rozvést, co se týče datových zásuvek a pokrytí wifi.

Na plánu jsou červené tečky, kde se plánují datové zásuvky po dvou, buď kvůli TV nebo stolům s PC a drobnostem okolo. Dále bych je udělal tam, kde budou routery atp.

Tím se dostávám k první otázce, jsem opravdu laik v síťařině, tak se budu ptát jako laik:
Jak nejlépe řešit zapojení internetu a zásuvek
modem->router->switch->zásuvky + routery na wifi
?
Celkově budou asi 4 porty v zásuvkách v prvním patře, 7 portů ve druhém patře.

Dále wifi, kam byste routery umístili, pro pokrytí obou pater, ideálně i trochu ven z prvního patra do zahrady (velké dveře v kuchyňské části)? Připomínám, že po celém prostoru, je ještě půdní obyvatelný prostor.

Zdi jsou zhruba 30cm u nosných a 15cm u příček. Materiál betonová skořepinová tvárnice, většinou dutá.


Pokud by někdo mohl, tak by se šiklo nahození i modelů routerů, switche (jestli bude), které by vyhovovaly.
Kabely budou CAT6, rychlost minimálně 100 OPRAVA, UŽ PŘIDALI I 200/7 Mbps, takže bude tato, zařízení na wifi minimálně 6. Počítá se i s NASem.

Díky!
Přílohy
dum_internet.png
dum_internet_2p.png
Naposledy upravil(a) Karrex dne 02 srp 2018 20:53, celkem upraveno 1 x.
Funguji už jen přes SZ. Sestava v profilu.
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club

Reklama
Uživatelský avatar
ITCrowd
Tvůrce článků
Guru Level 13.5
Guru Level 13.5
Příspěvky: 23606
Registrován: březen 10
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Ideální zapojení internetu v domě

Příspěvekod ITCrowd » 02 srp 2018 12:18