Nefunkční internet přes kabel
Napsal: 09 zář 2019 13:40
Ahoj, prosím potřeboval bych poradit s problémem. Jsem naprostý laik jak v oblasti sítí, tak v IT obecně, prosím proto o schovívavost :)
Problém: Internet na notebooku nefunguje, pokud je připojený kabelem. Při připojení přes Wifi vše funguje tak jak má. Od poskytovaltele máme na střeše bytovky anténu, ze které je internet veden kabelem do všech bytů. Zde vstupuje do Wifi routeru TP-Link. Pokud se připojuji bezdrátově, je vše v pořádku. Pokud ale chci propojit notebook s tímto routerem kabelem přes port na zadní straně routeru, internet nefunguje. Na fórech jsem našel radu, že mám v nastavení síťové karty ve správcích zařízení nastavit rychlost linky na pevno. Maximální rychlost, při které však internet takto funguje, je 10Mbps, což je polovina rychlosti, které dosahuju přes Wifi. Tuším nějaký problém v nastavení síťové karty přímo v mém notebooku, jelikož jsem zkoušel kabelem připojit i další notebooky, na kterých šlo vše bez problému, bez jakéhokoli nastavování, v podstatě ihned po připojení kabelem a rychlost internetu byla mnohem vyšší, než přes Wifi (tedy ideální stav, kterého bych chtěl docílit i na svém notebooku). Můj notebook je Acer Aspire f15 se síťovou kartou Realtek PCIe GbE Family Controller. Mám oficiální Windows 10. Předesílám, že jsem nainstaloval nejnovější ovladače k této síťové kartě (jsou novější, než ovladače na jiných noteboocích, které jsem zkoušel kabelem připojovat a kde vše fungovalo). Nepomohla přeinstalace Windows, nepomohlo odinstalování a znovu nainstalování síťové karty. Detail na závěr - po připojení k těm ostatním fungujícím notebookům se jako název sítě zobrazilo jméno Wifi, přes kterou se běžně v domácnosti připojujeme. Při připojení k mému ntb se toto však nestalo a zobrazil se název TP-Link-badfd0. Prosím o radu, jak vyřešit tento problém. Díky všem, JoohanS
Problém: Internet na notebooku nefunguje, pokud je připojený kabelem. Při připojení přes Wifi vše funguje tak jak má. Od poskytovaltele máme na střeše bytovky anténu, ze které je internet veden kabelem do všech bytů. Zde vstupuje do Wifi routeru TP-Link. Pokud se připojuji bezdrátově, je vše v pořádku. Pokud ale chci propojit notebook s tímto routerem kabelem přes port na zadní straně routeru, internet nefunguje. Na fórech jsem našel radu, že mám v nastavení síťové karty ve správcích zařízení nastavit rychlost linky na pevno. Maximální rychlost, při které však internet takto funguje, je 10Mbps, což je polovina rychlosti, které dosahuju přes Wifi. Tuším nějaký problém v nastavení síťové karty přímo v mém notebooku, jelikož jsem zkoušel kabelem připojit i další notebooky, na kterých šlo vše bez problému, bez jakéhokoli nastavování, v podstatě ihned po připojení kabelem a rychlost internetu byla mnohem vyšší, než přes Wifi (tedy ideální stav, kterého bych chtěl docílit i na svém notebooku). Můj notebook je Acer Aspire f15 se síťovou kartou Realtek PCIe GbE Family Controller. Mám oficiální Windows 10. Předesílám, že jsem nainstaloval nejnovější ovladače k této síťové kartě (jsou novější, než ovladače na jiných noteboocích, které jsem zkoušel kabelem připojovat a kde vše fungovalo). Nepomohla přeinstalace Windows, nepomohlo odinstalování a znovu nainstalování síťové karty. Detail na závěr - po připojení k těm ostatním fungujícím notebookům se jako název sítě zobrazilo jméno Wifi, přes kterou se běžně v domácnosti připojujeme. Při připojení k mému ntb se toto však nestalo a zobrazil se název TP-Link-badfd0. Prosím o radu, jak vyřešit tento problém. Díky všem, JoohanS