Nvidia přináší podporu pro raytracing i pro Pascal a Polaris Vyřešeno

...

Moderátoři: Marfy, Mods_junior, Mods_senior, HW spec team

Uživatelský avatar
DesperadoKHY
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 379
Registrován: leden 11
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Nvidia přináší podporu pro raytracing i pro Pascal a Polaris  Vyřešeno

Příspěvekod DesperadoKHY » 20 bře 2019 13:32

Má otázka zní: Proč se N-Vidia uchýlila k takovému naivnímu kroku? Od dubna by se měly objevit ovladače podporující Raytracing i pro architekturu Pascal i Polaris. Proč to ale udělali pro slabší karty GTX a Vega 56, 64? To mi hlava nebere, když ani karty s architekrou TURING nezvládají Raytracing ve vysokých rozlišeních s přijatelnou snímkovou frekvencí? Potom vyvstává Možná naivní otázka, kterou způsobila naivní implementace Ray tracingu pro Pascal i Polaris. Neudělali to náhodou experti z N-Vidie z naivně psychologického hlediska? Jejich Turingy se neprodávají tak dobře jako Pascaly. Jsou předražené a proto se snaží zvýšit jejich prodeje, aby si každý majitel Pascalu a Polaris mohl vyzkoušet ty jejich překrásné stíny a 3d odrazy v reálném čase, ale na úkor brutálního snížení výkonu. Možná, že někteří fajnšmekři, až to uvidí, že je to na Pascalech zadarmo a nehratelné, ale budou bazírovat na kvalitě obratu, tak si ty Turingy za těch úžasných 30 000 kč pořídí jen kvůli té nádheře a vyšším výkonu oproti Pascalu přeci. Nebude jich moc, ale pár se jich přeci jenom najde. Nehledě nato, že Crytek předvedl na CES Raytracing demo na kartách Pascal a Polaris, ale s jinou formou implementace, neboli náhražkou, která nebude snižovat výkon. Co si o tomto kroku N-vidia myslíte? Je to zbytečné nebo přínos pro hráče, kteří si ty efekty stejně zapínat nebudou kvůli výkonu?
Naposledy upravil(a) DesperadoKHY dne 20 bře 2019 17:43, celkem upraveno 1 x.

Reklama
Uživatelský avatar
Skeleton
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 743
Registrován: říjen 12
Bydliště: Kutná Hora
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Nvidia přináší podporu pro raytracing i pro Pascal a Polaris

Příspěvekod Skeleton » 20 bře 2019 13:57

Je to obdobné, jako když Nvidia v aktualizaci "povolila" používat Freesync (Adaptiv Sync) i na jejich grafikách. Po nějakém tom pátku zjistili, že GSync tak netáhne, ne všichni lidé chtějí dát za monitor 12 a více tisíc Kč. Je to svym způsobem zase takový krok, jak udělat Nvidii více "users friendly". Raytracing je nepoužitelný, možná na GTX 1080ti (z řady Pascal), hlavně pro lidi s 144Hz monitorem a FullHD a více to nemá moc smysl. Za mě osobně raytracing nemá ani moc smysl, hraní se stíny a světlem mi nepřipadá jako krok, při kterém se grafika přiblížila více realitě. Prostě hry budou vždy vyumělkované a někdo by řekl, že je to patlanina a nemá to nic společného s realitou. Jak to už mnohokrát mnozí lidé po představení Turing karet a Raytracing dokola omílali. U Pascal karet ten význam postrádám o to více (GTX 1070 je zcela mimo a 1080 utáhne RayTracing na max 30FPS při 2560x1440). Výkon dnešních GPU není uzpůsoben na tuto technologii, alespoň ne v tento okamžik při stávajícím provedení od Nvidie.
Naposledy upravil(a) Skeleton dne 20 bře 2019 15:01, celkem upraveno 1 x.
► Zobrazit spoiler

Uživatelský avatar
DesperadoKHY
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 379
Registrován: leden 11
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Nvidia přináší podporu pro raytracing i pro Pascal a Polaris

Příspěvekod DesperadoKHY » 20 bře 2019 14:09

Taky si myslím, že ten jejich Raytracing nedává takovou realitu a na nižších kartách řady RTX 2xxx se projevuje nevzhledným šumem při rozlišení Full HD. Třeba v Metru Exodus stačí vykalibrovat monitor, vyvážit bílou, přidat kontrast barev a rozdíl oproti nekalibrovanému monitoru se zapnutým Raytracingem je na oko k nepoznání. Už jsem to zkoušel a když máte vyváženou bílou barvu, ten rozdíl je markantní. Já používám program k taktování MSI a zapnu si k tomu režim obrazu pro hry a černá je černou a bílá je bílou.


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Turbo Pascal (With DOSBox) je pomalý.
    od Kopusek » 01 pro 2023 11:00 » v Programování a tvorba webu
    2
    2006
    od Kopusek Zobrazit poslední příspěvek
    02 pro 2023 10:13
  • Ray Tracing nVidia vs AMD
    od ShadowWord:Pain » 22 črc 2023 14:18 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    13
    1731
    od petr22 Zobrazit poslední příspěvek
    01 srp 2023 13:30
  • Nvidia 1060 chyba 43
    od Brasi » 18 čer 2023 10:42 » v Problémy s hardwarem
    2
    768
    od Alferi Zobrazit poslední příspěvek
    18 čer 2023 15:40
  • Výběr Nvidia 4060Ti, a stačí 550W PSU?
    od midder » 12 črc 2023 16:08 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    1
    740
    od Alferi Zobrazit poslední příspěvek
    12 črc 2023 19:23

Zpět na “Vše ostatní (hw)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů