Stránka 2 z 4

Re: Operační paměti

Napsal: 30 pro 2018 23:42
od dom324
Učiteli nestačí mít znalosti ve svém oboru, ale hlavně musí umět učit.
Dobrý učitel má jak znalosti, tak umí i učit. Dobří učitelé jsou vzácní, velmi vzácní.

Výuka informatiky je obzvláště ožehavé téma, protože jak psal Faraon, většinou ji učí ten, kdo zbude, a tudíž tomu pořádně nerozumí. Taky jsme měli jednu takovou učitelku informatiky :)

Re: Operační paměti

Napsal: 31 pro 2018 07:30
od ITCrowd
A ty se divíš? Každý, kdo tomu trochu rozumí dostane v IT daleko větší plat než učitel. Uděláš si svou práci a máš klid. Žádné výkazy, porady, semináře, konference a už vůbec drzý dorost a jejich rodiče.
No neber to za ty prachy :-)
Zběžně jsem prolétl ten článek :-)
Takže teď toho všichni mají moc :-) Jak jsme to jenom mohli zvládat my? Ruchovce a lumírovce i Vrchlického jsme se učili taky. A kromě toho byla branná výchova, která dnes není a dějiny dělnického hnutí až od pařížské komuny, které dnes už taky nejsou.
Po revoluci se řeklo, že moc biflujeme na úkor kreativity. Biflování se zrušilo, kreativita nepřišla, zato přišli nevzdělanci. Rozhodlo se, že nebudou maturity z matiky povinné. Tak je s velkou slávou zavedou zpět. Dnešní studenti prohlašují, že se nic učit nemusí, že všechno najdou na gůglu. A když po nich chceš položit dotaz, aby to našli, tak to nedokážou.
Tím chci jen říct, že nic není černé, nebo bílé. Já se počítače učil jenom sám. Za mých školních let prostě na školách nebyly. Shánění si informací, umět je vstřebat a použít v praxi, to by měl být základ. V životě tě taky nikdo pořád za ruku nepovede.
No a k těm šesťákům - prostě buď budou politici, nebo nezaměstnaní. V každém případě je bude živit ten nejbohatší borec ve státě - daňový poplatník :-)

Re: Operační paměti

Napsal: 31 pro 2018 07:57
od faraon
To ovšem nevysvětluje neustálý propad schopností žáků například v matematice, ve které před 20+ lety české děti v soutěžích válcovaly svět.
Mateřský jazyk a vůbec vyjadřovací schopnosti tu vidíme sami. Občas lépe rozumím tomu co říkají havrani v parku, než někteří tazatelé tady!

Re: Operační paměti

Napsal: 31 pro 2018 08:11
od ITCrowd
Já si myslím, že částečně ano.
Pokud slevím na znalostech a zruším maturitní zkoušku, pak se nemůžu divit, že většina na matematiku kašle. Tím ovšem přijdeme o základy logiky a schopnost řešení problémů (uplatnění vzorce na úlohu).
Co se týče dotazů zde, naprosto s tebou souhlasím :-)

Re: Operační paměti

Napsal: 31 pro 2018 08:50
od faraon
Když oni ty testy a zkoušky neustále zjednodušují, protože by je nikdo neudělal :lol:

Před pár lety mladý kolega v práci, který měl maturitu z matematiky, za mnou přišel, abych mu poradil. Potřeboval vědět kolik litrů hydraulického oleje bude potřeba, aby nádrž na jeřábu byla naplněná aspoň zpoloviny. Nádrž měla tvar kvádru se zaoblenými hranami, přesné rozměry si nepamatuji, ale mohlo by to být třeba 60x50x40 cm. No aspoň že přišel, protože jeho vlastní odhad byl úplně mimo.
Kdo si troufne spočítat tak náročnou úlohu? :idea:

A mimochodem, nechtěl bych maturovat za První republiky, protože tehdy to bylo skutečné maso. Tenkrát také maturita něco znamenala, a člověk který jí měl si mohl být jistý, že najde slušné zaměstnání. Nemůžu porovnávat o kolik lépe tehdejší učitelé uměli učit, ale rozhodně měli u žáků respekt a ti je při výuce sledovali, jinak mohli dostat i přes držku. Od učitele a potom ještě doma dvakrát tolik.

Re: Operační paměti

Napsal: 31 pro 2018 09:11
od ITCrowd
Co je na příkladu složitého? 1l = 1dm3. 6x5x4 je celkový objem v litrech. Minus nějaká chyba vzniklá zaoblením.
Pátá třída základní školy.

Re: Operační paměti

Napsal: 31 pro 2018 09:23
od dom324
No pokud by jsi do toho chtěl započítat přesně i ty zaoblené hrany, tak by to teprve byl oříšek, i když pořád poměrně jednoduše řešitelný. Záleží na tom, jestli byly ty zaoblené hrany ploché, nebo zakulacené.

Teprve toto https://www.youtube.com/watch?v=xnE_sO7PbBs je pořádný problém a musím se přiznat, že jsem nedošel k jeho řešení.

Re: Operační paměti

Napsal: 31 pro 2018 09:55
od faraon
Jsou z pevnostních a výrobních důvodů zaoblené s poloměrem cca 10 cm, ale to vůbec neřeš. Důležité je to aspoň zpoloviny, jinak je to fakt pátá třída. Přitom to nebyl žádný blbec, jen ho prostě vůbec nenapadlo, že by se takhle daly naučené vědomosti použít.

Ten pořádný problém sedláckou metodou:
  1. Spočítám plochu obdélníku.
  2. Odečtu plochu obou kruhů.
  3. Vydělím dvěma.
Deset sekund, video trvá deset minut.
Vyšlo mi ~21.46, ve videu má ~19.504! Kdo dá víc? :lol:
Jak pravil konstruktér tanku T-34 Koškin: "Složité to dokáže udělat každý blbec." A Kalašnikov se tím řídil.

A kdyby se někdo chtěl hádat o druhou část řešení, tak jakožto strojař zcela postrádám jakýkoliv údaj o tloušťce čar, takže s jeho výsledkem bych ho skopal ze schodů až na dlažbu.

Jiný hezký úkol:
Myslivec si vyšel po svém revíru na obchůzku se psem. Psa nebavilo šmajdat s ním, tak běžel napřed, oběhl celou trasu až domů, tam se otočil zpátky a zase se vrátil k myslivci. Když ho potkal tam, kam myslivec mezitím došel, otočil se a běžel zase domů k hájovně a potom běžel zpátky k myslivci... Myslivec ušel rovných 20 km, pes se pohyboval dvounásobnou rychlostí než myslivec. Dokážete spočítat kolik kilometrů uběhl pes?
A není na to potřeba jít přes integrály :lol:

Re: Operační paměti

Napsal: 31 pro 2018 10:12
od dom324
Blahopřeju, vyřešil jsi jednodušší část úlohy, ta končí v 2:13 (a správně Ti vyšlo 21,46), ta složitější část je ukázána v 0:45 a řešena je od 2:30.

Pes ušel dvojnásobek toho co myslivec.

Re: Operační paměti

Napsal: 31 pro 2018 10:19
od faraon
A mohl bys mi vysvětlit co v té složitější části vlastně řeší? Čím se liší její zadání od té první?

Re: Operační paměti

Napsal: 31 pro 2018 10:24
od dom324
Chybí tam ten levý "trojúhelník".
Výstřižek.PNG

Výstřižek2.PNG

Já jsem to zkoušel kdysi dávno, a už ani nevím, kde jsem se zasekl :D

Re: Operační paměti

Napsal: 31 pro 2018 10:53
od ITCrowd
Sedlácky:
Rozdělím na půl, mám tedy čtverec a v něm vepsaný kruh. Plocha čtverce - plocha kruhu = plocha těch "rožků". Děleno čtyřmi započítám jeden rožek.
A z minulého výsledku odečtu 1/3 rožku.
Pro důkaz by bylo třeba integrovat :-)