Stránka 1 z 1
Sestavení PC - záruka?
Napsal: 30 čer 2014 19:34
od silky
Ahoj,
Měl bych na Vás otázku, protože si vůbec nejsem jistej jak to je. Podnikám v IT od března, ale tento problém nastal poprvé. Sestavoval jsem zákazníkovi kompletně PC (návrh, složení a instalace). Vše fungovalo bez problému, podepsali jsme fakturu, předali peníze. Problém nastal dnes, kdy mi volal, že mu nenabíhá obraz, zkoušel sem mu po telefonu vysvětlit co může doma sám zkusit, ale problém u něj přetrvává.
A teď mi vrtá hlavou jedna věc, v případě, že počítač se ke mě znovu dostane na opravu, může zákazník uplatnit nějakou záruku? I když jsme se na žádný nedomluvili?
Samozřejmě problém může být s grafikou, kterou bych případně musel poslat na reklamaci, ale jak to potom řešit se zákazníkem? Kdo bude platit náklady na odeslání apod?
Díky za radu
Re: Sestavení PC - záruka?
Napsal: 30 čer 2014 19:45
od Oxxid
Platí snad společnost, kde to reklamuješ ne?
Re: Sestavení PC - záruka?
Napsal: 30 čer 2014 19:50
od silky
Moje zkušenost je taková, že když sem něco reklamoval, tak sem si musel balík zaplatit.
Re: Sestavení PC - záruka?
Napsal: 30 čer 2014 20:02
od petr22
Tohle snad nemuzes myslet vazne...... zakony musis znat, zvlast kdyz podnikas. Zaruka je dana zakonem, nemuzes se z ni vykroutit. Takze zakaznik ma u tebe dva roky plne zaruky na pocitac.
"A teď mi vrtá hlavou jedna věc, v případě, že počítač se ke mě znovu dostane na opravu, může zákazník uplatnit nějakou záruku? I když jsme se na žádný nedomluvili? "
Postovne samozrejmne plati prodejce - tedy ty svemu zakaznikovi pokud ti pocitac neda k reklamaci osobne. Na vyrizeni reklamace mas 30 dnu, jinak vracis penize. Jestli to chces urychlit, dej tam zakaznikovi hned jinou grafiku (muzes mu ji treba i zapujcit).
Re: Sestavení PC - záruka?
Napsal: 30 čer 2014 20:06
od Karrex
Tak logicky, když mu něco prodáváš, tak mu to prodáváš jako funkční, když to funkční není, musíš s tím něco dělat.
Re: Sestavení PC - záruka?
Napsal: 30 čer 2014 20:17
od silky
Zakázku na HW sem měl poprvé.. při programování tohle není třeba řešit. Úplně sem s tím nepočítal, že by se mohlo něco podělat... nadruhou stranu od toho problému neuhýbám, ale chci ho vyřešit.
K těm zákonům samozřejmě vím, že záruka je zákonem daná. Úplně sem nevěděl jak to pořešit s tou poštou, proto sem v tomhle bodě trochu znejistěl. Kdykoliv sem totiž něco reklamoval, vždy sem platil poštu já (kupující) , budu tedy požadovat po prodejci proplacení.
Re: Sestavení PC - záruka?
Napsal: 30 čer 2014 20:20
od petr22
Kdyz neco reklamujes, tak ti prodejce ma proplatit i naklady (tzn treba to postovne na zaslani). To ze sis to zaplatil sam a nic si proplatit nechtel byla chyba. Ciste technicky ty byc mel platit postovne tomu cos prodal pocitac.
Ale pozor - pokud jsi ty dily na pocitac koupil jako firma, tak plati to co je uvedeno ve smlouve.
Coz znamena, ze ty mas zaruku nejspis jen 1 rok u dodavatele a zakaznik ma u tebe 2 roky (tzn druhy rok jdou reklamace z tvych penez).
Re: Sestavení PC - záruka?
Napsal: 30 čer 2014 20:28
od silky
Dobře. Moc ti děkuji za vysvětlení, dám už si na to pozor. Ještě se ale zeptám na jednu otázku.
Když zákazník v tuhle chvíli bude požadovat opravu a má u mě 2 roky záruku, můžu si na case přilepit záruční plombu? Jelikož bych nerad, aby se do toho počítače hrabal někdo jiný a poté to musel já na své náklady opravovat. V případě poškození plomby by tedy zanikala záruka?
Re: Sestavení PC - záruka?
Napsal: 30 čer 2014 20:32
od petr22
Udelat to muzes, ale problem je v tom, ze porusenim plomby nemuze zaniknout zaruka, protoze to nepovoluje zakon. Zanikala by pouze v pripade, kdybys dokazal ze zavada primo souvisi s porusenim te peceti, coz by v mnoha pripadech slo pomerne obtizne.
Pecet ale nejspis naproste vetsine lidi zabrani se v tom v zaruce hrabat. Bude to spis psychologicka zabrana ktera nema oporu v zakone.
V extremnim pripade ze ty budes tvrdit ze to zakaznik rozbil a zakaznik bude tvrdit ze se v tom nevrtal tak to muze skoncit i u soudu a pak bude zalezet na tom jaky budes mit posudek soudniho znalce. Kdyz si druha strana sezene rozdilny tak je to pak zabava na nekolik let.
Navic nezapomen ze prvoradym cilem je spokojeny zakaznik, takze se obcas vyplati poskytnout servis i nad ramec zaruky. Zakaznikem muze byt i naprosty k...t, ale i s nim je nutne jednat slusne.
Jestli je to zatim jeden zakaznik a je to blizko, nejlepsi by bylo se na to podivat primo u nej.