Stránka 1 z 1

Socket AM1 (+ SoC Xbox ONE a PS4)

Napsal: 08 zář 2015 19:55
od Martab
Nadpis.PNG

Ikdyž by k tomu název mohl napovídat, nejedná se o předchůdce sonetů AM2, AM3, ale o svébytnou patici pro ultra úsporné desktopové procesory. Procesory pro socket AM1 přišli na trh v roce 2014, se samotnou architekturou jsme se mohli ale setkat již v roce 2013. Tehdy se však jednalo o modely určené do levných notebooků a netbooků.

Procesory Kabini do socketu AM1 jsou složeny z procesorových jader Jaguar a iGPU na architektuře Graphics Core Next. Architektura Jaguar nenavazuje na Bulldozer, Piledriver ani Steamroller, oproti těmto architekturám využívá Jaguar samostatná procesorová jádra a né modulovou architekturu. Jelikož v sobě integrují krom CPU, GPU a paměťového řadiče i celou čipovou sadu lze AMD Kanibi označit za první plnohodnotný SoC (System on Chip), určené pro desktop. Z toho důvodu desky pro AM1 žádný chipset nepotřebují a díky tomu mohou být velmi levné. Kanibi v sobě integruje rozhraní 2x SATA 6Gbps, 2x USB 3.0, 6x USB 2.1, Gigabytový Ethernet a PCIe, avšak výrobci mohou na desku vyvést jen některá z těchto rozhraní, nebo mohou přidat další řadiče pro další rozhraní.

Diagram.png


Tato platforma je mířena hlavně na konkurenční platformě Bay Trail od Intelu, oproti které má nespornou výhodu v možnosti vyměnit SoC a kombinovat desky s SoC, tak jak je pro uživatele vhodné.

AMD Kabini - Athlon a Sempron – Kabini
Kabini.png

Jádro (revize): Kabini (Athlon, Sempron)
Uvedení na trh: 9. dubna 2014
Taktovací frekvence: 1300 - 2050 MHz
Velikost L1 cache: 32 kB (datová) 8-way a 32 kB (instrukční) 2-way na jádro
Velikost L2 cache: 512 kB 16-way na jádro
Velikost L3 cache: neobsahuje
Podpora pamětí: DDR3-1333/1600 MHz (dvoukanálové, včetně podpory ECC)
Výrobní technologie: 28nm SHP (Super High Performance)
Maximální teplota: 90 °C
Technologie: MMX, SSE, SSE2 , SSE3 , SSSE3, SSE4a , SSE4.1, SSE4.2, AVX, AES, F16C, BMI1, F16C , AMD64, EVP, AMD-V, PowerNow!, states: C1, CC6, PC6, S3, S4, S5

Kabini - modely.PNG


Tento „seriál“ má být o desktopových CPU a jejich sonetech, ale ani zde se neubráním drobné odbočce a to směrem k jednoúhelným zařízením, NextGEN konzolím. Důvod je jednoduchý, Xbox ONE i PS4 využívají procesorová jádra Jaguar, stejně jako platforma AM1. Avšak několik rozdílů zde je, konzole využívají SoC s 8 CPU jádry a GCN grafikou. Takt CPU je u konzolí pohybuje okolo 1,6GHz, podstatný rozdíl mezi oběma konzolemi je v použité iGPU a také v připojených pamětech. SONY využívá o něco silnější grafiku vycházející z jádra Pitcairn (HD 7850/7870 a R9 270(X)) a využívá 8GB GDDR5 pamětí. Microsoft zvolil o něco slabší základ, Bonaire (HD 7790, R7 265) a kombinaci relativně pomalých DDR3 pamětí s rychlými 32MB eSRAM. Obě SoC jsou vyráběny 28nm technologií, poslední dobou se však proslýchá, že AMD připravilo pro XBOX One novou revizi vyráběnou na 20nm výrobním procesu, což by mělo vést k nižším nákladům a možnosti uvést SLIM verzi.

Konzole - specs.PNG


Zdroj: http://www.amd.com/en-us/products/processors + http://www.cpu-world.com + https://www.chipworks.com



Toto téma navazuje na rozcestník (ZDE), kde můžete nalézt informace také o jiných paticích.

Toto téma jsem založil samostatně z důvodu lepší přehlednosti a aby bylo možné psát komentáře s Vašimi dotazy, postřehy a připomínkami.

Re: Socket AM1

Napsal: 08 zář 2015 19:57
od Pepulin
To Sokt AM1 je tam naschvál? :D

//
Jasně, zkouším tvou pozornost :D
Dík, opraveno.
//Martab

Re: Socket AM1

Napsal: 09 zář 2015 08:51
od Martab
Doplněno o konzolové SoC.