RTX 2070 - 2080 - 2080ti Vyřešeno

...

Moderátoři: Marfy, Mods_junior, Mods_senior, HW spec team

Uživatelský avatar
DesperadoKHY
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 379
Registrován: leden 11
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

RTX 2070 - 2080 - 2080ti  Vyřešeno

Příspěvekod DesperadoKHY » 21 srp 2018 12:59

Vím, že je ještě brzo na hejtování těchto RTX karet, ale chtěl jsem si do listopadu upgradovat grafickou kartu GTX 1070 Gaming Z 8GB na RTX 2080 8GB. RTX kromě Raytracingu toho moc nenabízí a i samotný Raytracing mi připadá, jako když si na televizi nastavím vyšší kontrast a z kalibruju černou. Dále je tu 12 nm proces do kterého kromě Raytracingu už moc nevměstnali, protože se to tam nevešlo a je tedy osekaná na stream procesorech. Výsledkem je tedy rozdíl mezi GTX 1080 a RTX 2080 o 30% a GTX 1080ti 11GB proti RTX 2080 8GB asi jen 15% bez Raytracingu. Vyplatí se vůbec kupovat tyto karty RTX, které jsou o 100 dolarů dražší, než předchozí generace? Co si o tom předběžně myslíte? Za 25 000 bych si RTX 2080 nekoupil,to už si radši připlatím za RTX 2080ti.
Naposledy upravil(a) DesperadoKHY dne 21 srp 2018 13:47, celkem upraveno 1 x.

Reklama
Uživatelský avatar
renek11
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 916
Registrován: leden 18
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RTX 2070 - 2080 - 2080ti

Příspěvekod renek11 » 21 srp 2018 13:10

Ví se taky jaký bude i na výkon takové karty v hrách mít vliv procesor?
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635

Uživatelský avatar
DesperadoKHY
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 379
Registrován: leden 11
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: RTX 2070 - 2080 - 2080ti

Příspěvekod DesperadoKHY » 21 srp 2018 13:32

renek11 píše:Ví se taky jaký bude i na výkon takové karty v hrách mít vliv procesor?



To se neví, ještě se ani neví jaký vliv budou mít tyto úpravy GK na hry. Podle osekaných Cuda jader + Raytracing bude výkon znatelný až na hrách, které budou Raytracing podporovat. Battlefield V, Metro Exodus nebo nový Tomb Raider. Nutné je ještě podoktnout, že na těchto hrách nebude Raytracing plně využit a to proto, že tyto nové generace karet na to prostě mít nebudou. No jo no, když chtějí mít nové GK každý dva roky, tak musí postupně přidávat po krůčku nové technologie a předběžně oškubat zákazníky, než aby si lidi počkali 5 -6 let na pořádný dělo.:-). Kdyby vyrobili GK rovnou se 7nm technologií s plnou podporou Raytracingu ve hrách, s 6000 stream procesory, 386 bit sběrnicí, 14GB GDDR6 pamětí a s nízkou spotřebou 175w i cenou pod 20 000, AMD by zkrachovalo a NVIdia by na dlouhé roky nic nemusela vyrábět, protože by všichni kupovali takové karty. Počítám tak nejdříve do 4 let bude 12 generace Nvidia karet RTX tohle všechno mít.

Sykrin
nováček
Příspěvky: 41
Registrován: leden 18
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RTX 2070 - 2080 - 2080ti

Příspěvekod Sykrin » 21 srp 2018 16:45

TVL ty ceny :D :D :D :D co teprve 2070,2060 :D :D Dali buh tak se ustali hladina :D

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 53531
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RTX 2070 - 2080 - 2080ti

Příspěvekod petr22 » 21 srp 2018 16:51

AMD by zkrachovalo, protoze by nemelo jeden okrajovy produkt :-)

Jakou kartu pod 20.000 Kc ma AMD ted ?

AMD asi tezko zkrachuje, kdyz jeho hlavni produkty jsou procesory a APU pro PC, Playstation a XBOXy.

Vzhledem k tomu, ze naprosta vetsina prodanych grafickych karet je v cene do 5000 Kc, tak by urcite
vsichni nekupovali karty za 20 tisic.

richchie
Master Level 9.5
Master Level 9.5
Příspěvky: 8726
Registrován: listopad 06
Bydliště: ano
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RTX 2070 - 2080 - 2080ti

Příspěvekod richchie » 21 srp 2018 17:02

Co si o tom myslíte?Tak já třeba,když jsem viděl tu cenu(a nebude pro nás ze začátku konečná a spíš počítám o hodně vyšší než je uváděno)
tak na podzim chci stavět nové pc a byla do něj plánovaná 2070.Po spatření cen je pro mě jasná volba-1060-6G,která pro mé potřeby na pár let vystačí a v roce 2020 tu kromě Nvidie bude ještě nové AMD a nové grafiky vydá i intel a bude z čeho vybírat a tudíž není problém přejít k jiné značce.Nvidia v současné době těží z toho,že jí nemá kdo pořádně konkurovat-vypadly příjmy za těžení a někde se musí trochu zahojit.Jak na tom budou rozhodne jen a pouze zákazník.

Uživatelský avatar
Michael850
Elite Level 11.5
Elite Level 11.5
Příspěvky: 14681
Registrován: srpen 14
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RTX 2070 - 2080 - 2080ti

Příspěvekod Michael850 » 21 srp 2018 17:09

"AMD by zkrachovalo a NVIdia by na dlouhé roky nic nemusela vyrábět"
Tak takový kyd už jsem teda dlouho neslyšel...
To může řict fakt jen totální zaslepec, co si myslí, že grafiky ani nejsou na nic jiného než jen na hraní her. Navic ani jeden z nich žádné grafiky nevyrábí a ani vyrábět nebude. I kdyby z GPU divize náhle vsichni vymřeli a nezůstal by nikdo, kdo by ty grafiky navrhoval, tak stále mají třeba CPU divizi, kde jim stále hodně bude vynášet Ryzen, takže že by AMD zkrachovalo, to se může stát akorát tak v hodně divokých snech Nvidiotů :-). Navic nevím, jak by se pak Nvidia chtěla vyvíjet bez pořádné konkurence.
Ryzen 7 2700 + Freezer 34/X370 C6H/RM650x/RX 5700 Gaming X 8GB GDDR6/Vengeance LPX 2x8GB 3000MHz/Gammix XPG S11 Pro 512GB/Define S + 4x F14 Silent

Uživatelský avatar
satik
Level 6
Level 6
Příspěvky: 3509
Registrován: leden 15
Bydliště: Krkonoše
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: RTX 2070 - 2080 - 2080ti

Příspěvekod satik » 21 srp 2018 17:28

Muj nazor:
Technologicky bomba, pokud to bude behat v pouzitelnych rozlisenich s pouzitelnyma fps.

Chapu, ze z pohledu uzivatele to nemusi vypadat tak dobre, protoze je to pro nej "jen" zase o neco realistictejc vypadajici sceny, ale zere to vykon.

Ale RT je super hlavne kvuli tomu, ze momentalne spousta grafickych efektu jsou dost nafejkovany a maj spoustu omezeni + momentalne kazdej z nich musi clovek zvlast implementovat nebo delat nejakou praci navic.

Tady jsem par efektu, na ktery jsem v rychlosti vzpomnel, vypsal:

AO - stinovani podle okoli (tohle nejsou primo stiny, ale takovy to ze se tam odrazi min svetla z okoli), kdy treba v rozich nebo pod stolem je temnejc - to se momentalne dela jen pres fak predpocitanou mapu, ktera ale funguje to jen na staticky sceny, jakmile se tam cokoliv (objekt, svetlo) zmeni nebo pohne, uz to neodpovida. Aby v rohach nebo v mistech, kam by dopadal stin nebylo zase uplna tma, tak se tam pak davaj slaby fejkovy svetla nebo ma cela scena naky zakladni slaby osvetleni, coz ale pak znamena, ze je komplikovany mit misto, kde by byla uplna tma.

Stiny - dneska se vetsinou pouzivaj shadowmapy - nevyhoda je ze maj omezeny rozliseni, muze to nekde poblikavat kvuli z-biasu, muze to bejt kostickaty kvuli rozliseni shadowmapy nebo kvuli tomu, ze nektery objekty jsou dal a nektery bliz (to se sice da resit kaskadovyma stinama, ale muze bejt treba videt prechod mezi kaskadama) + pro kazdy svetlo se musi cela scena kreslit znova z pohledu toho svetla.

Pruhlednost - doted se pruhlednost resi tak, ze vykreslite vsechno nepruhledny a nakonec seradite pruhledny trojuhelniky podle vzdalenosti od kamery a postupne vykreslite - coz je jednak otrava, druhak to zpomaluje (minimalne jeden drawcall navic) a za treti to dela problemy ve chvili, kdy by se dva pruhledny trojuhelniky protinaly.

Odlesky - dneska se resej budto pres screenspace, ale tam nejsou videt odlesky objektu, co nejsou videt, takze to vypada divne, hlavne pokud mate odleska neceho a to vam zajede mimo vyhled, tak zmizi i odlesk, i kdyz by mel byt videt, pripadne se pouziva cubemapa, ale ta je zase omezena na to, ze je staticka treba pro celou mistnost, takze kdyz vyjdete z mistnosti, muze bejt videt prechod mezi cubemapama. A vsude v mistnosti ty odlesky porad jsou stejny, jako kdybyste stali porad na jednom miste, coz se vetsinou maskuje tim, ze ty odlesky nejsou moc detailni nebo jsou jen na necem malym, takze to tam neni moc poznat.


Ceny jsou vysoky, takze osobne bych pockal na ceny a vykon v dnesnich hrach a az podle toho resil, jestli do toho jit, protoze pro bezny hrace ten prinos RT zatim bude asi dost nizkej.

Za tyhle ceny je to spis jen karta pro HW/technologicky nadsence nebo lidi, co treba hry vyvijej, pokud ten herní výkon ve starsich hrach bude jen lehce na Pascalem.

Par her podporujici RT ma vyjit celkem brzo (napr. BF 5 v rijnu myslim)
PC: MSI RTX 4090 Suprim X, AMD Ryzen 9 7950x3D, ASUS Crosshair HERO X6670E, 64GB RAM@6000CL30, Fractal Define Torrent, Seasonic PRIME TX 1600W, SSD Seagate Firecuda 530 M2 2TB +
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index

Uživatelský avatar
Michael850
Elite Level 11.5
Elite Level 11.5
Příspěvky: 14681
Registrován: srpen 14
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RTX 2070 - 2080 - 2080ti

Příspěvekod Michael850 » 21 srp 2018 18:12

No já se právě už trochu začínám obávat toho, že třeba ta GTX 2080 za 23K bude mít výkon třeba zhruba jak GTX 1080 Ti, která ovšem stojí už jen 21K, akorát nebude mít ten RT, protože ten výkon je ještě velký otazník, Nvidia furt mlela akorát o RT, ale o reálném výkonu nic a ten se už ani neočekává o moc vyšší, jen aby to zas nebyl akorát trochu přetočený Pascal na 12 nm procesu, ta spotřeba taky asi nebude žádná sláva...
No uvidíme, co z toho nakonec vyleze, ať nakonec neskončím s klidem u té RX 580, GTX 2060 nemá ten RT už ani podporovat (proto taky jen zas řada GTX), takže jsem zvědav, co přinese ta tak úžasného, snad by ta cena mohla být u ní už aspoň trochu přívětivější.
Ryzen 7 2700 + Freezer 34/X370 C6H/RM650x/RX 5700 Gaming X 8GB GDDR6/Vengeance LPX 2x8GB 3000MHz/Gammix XPG S11 Pro 512GB/Define S + 4x F14 Silent

Uživatelský avatar
dom324
Level 6
Level 6
Příspěvky: 3161
Registrován: prosinec 16
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RTX 2070 - 2080 - 2080ti

Příspěvekod dom324 » 21 srp 2018 18:34

DesperadoKHY píše:Kdyby vyrobili GK rovnou se 7nm technologií s plnou podporou Raytracingu ve hrách

DesperadoKHY píše:Počítám tak nejdříve do 4 let bude 12 generace Nvidia karet RTX tohle všechno mít.

:) podívej se, jak dlouho trvá vyrenderovat jednu scénu třeba v Blenderu (Engine Cycles, ne Eevee - ten používá rasterizaci a je určen hlavně pro animace, ještě není hotový), a pak se vrať na zem. Vyrenderovat jednu scénu trvá minimálně hodiny, u komplikovanějších projektů mnohem více. A to je jeden snímek. Za několik hodin - muselo by se přejít z FPS na FPH :D Samozřejmě ve hrách více šetří výpočetními prostředky (hlavně by ve hrách použili ve větší míře LoD), ale stále by i na Turingu jedna scéna trvala x hodin.
Grafiky schopné plného real time ray tracingu jsou v nedohlednu.

Satik: Subsurface Scattering by měl být s RT taky jednodušší.

Přijde mi to jako dost neefektivní řešení. Blender umí Denoising na všech grafikách (OpenCL i Cuda) a procesorech a výsledky jsou více než dobré. nVidia Denoising implementuje nějak skrz Deep Learning a vyhradí tomu +-čtvrtinu GPU. I kdyby denoising od nVidie byl o 15% lepší, nepřipadá mi to jako moc chytré rozhodnutí - Tensor cores mají samozřejmě i jiné využití (AI), jenže pak už se ten čip dost oddaluje od čistě herního GPU.

Jsem zvědavý na výkon v normálních hrách, protože RT a Tensor v tom jádře zabírají snad polovinu prostoru.

Je celkem ironie, že profi grafika se odjakživa renderuje skrz ray tracing, a najednou když přišla Eevee tak zjistili, že rasterizace zvládne vytvořit o málo horší scénu za ani ne desetinu času (reálně je to spíš něco jako dvacetina/třicetina a méně). A hry, které odjakživa používaly rasterizaci, najednou (pomalu) přechází na ray tracing. Celkem ironie :D

K té GTX 2060 - jsem zvědavý na velikost jádra, protože když od tam tud vyhodí RT a Tensory, uberou Cuda jader aby byla (v rasterizaci) pomalejší než RTX 2070, tak to vychází snad na ani ne poloviční jádro, ne :D Protože i kdyby RTX 2070 měla třeba 300mm² a GTX 2060 200mm² (ty čísla jsou jen obrazná), tak by GTX 2060 pořád byla výkonnější (v rasterizaci) protože by tam bylo více Cuda jader a méně RT/Tensor :D

Uživatelský avatar
satik
Level 6
Level 6
Příspěvky: 3509
Registrován: leden 15
Bydliště: Krkonoše
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: RTX 2070 - 2080 - 2080ti

Příspěvekod satik » 21 srp 2018 18:55

jop, ono toho je vic, na to jsem zrovna nevzpomnel :D
PC: MSI RTX 4090 Suprim X, AMD Ryzen 9 7950x3D, ASUS Crosshair HERO X6670E, 64GB RAM@6000CL30, Fractal Define Torrent, Seasonic PRIME TX 1600W, SSD Seagate Firecuda 530 M2 2TB +
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index

Uživatelský avatar
dom324
Level 6
Level 6
Příspěvky: 3161
Registrován: prosinec 16
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RTX 2070 - 2080 - 2080ti

Příspěvekod dom324 » 22 srp 2018 14:54

Anandtech si už mohl vyzkoušet zahrát Tomb Raidera, BF5 a Assetto Corsa s RTX https://www.anandtech.com/show/13261/ha ... raytracing
RTX asi zatím není úplně ok na implemetaci, protože do Tomb Raidera (a nejspíš i BF5, co jsem tak pochytil) ho přidají až jako patch někdy po vydání.

Edit: DirectX umožňuje počítat ray tracing i standardní cestou přes shadery "MS will support DXR with a compute shader fallback layer", všechny DX12 GPU by měly umět RTX efekty (ale výkon bez RT a Tensor jednotek nejspíš nic moc).


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na “Vše ostatní (hw)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů