Co si budeme povídat, mezi muzikanty má Behringer jednu z nejhorších pověstí, jakou si lze představit (poslední dobou se z toho vymykají jen jeho digitální mixážní pulty). Superlux, Auna, Behringer,... to je všechno jeden čert, okresní přebor...

Skutečná liga se hraje s mikrofony AKG, Shure, Sennheiser,... i když i tito renomovaní výrobci umí vyrábět i LowCost modely mikrofonů pro "okres". Ti prvně jmenovaní však neumí vyrábět modely pro "ligu".

Musíš si udělat jasno, jak moc vážně to s nahráváním myslíš a jak moc daleko to chceš se svými nahrávkami dotáhnout. Pokud se spokojíš i do budoucna s okresem, jistě ti i ty Superluxy, Auny a bůhvíco ještě, odvedou kus práce ke tvé spokojenosti. Pokud bys však rád zamířil trochu výš a v budoucnu sklidil za svou snahu i nějaký peníz, bylo by lepší a koneckonců, paradoxně i levnější, rovnou koupit opravdu kvaliní mikrofon. Mohu ti k tomu přidat mou čerstvou osobní zkušennost. Je to sice z malinko jiného soudku, ale stále o mikrofonech. Při našich vystoupeních potřebuji snímat dvanáctistrunnou kytaru. V průběhu více, než deseti let jsem zkoušel a pochopitelně i koupil lecos. První byl Behringer B5. Stálo to za prd. Citlivost o ničem, přeslechy z pódia a nutnost držet kytaru na jednom místě. Pak přišla celá řada malých elektretových mikrofonů a piezo snímačů, včetně koupě patřičného DI boxu pro piezo a napáječe pro elektrety... K tomu spousta bastlení a experimentování. Vždy však zvuku kytary něco chybělo a nebo naopak přebývalo v podobě náchylnosti k vazbám na různých frekvencích. Před měsícem, jsem konečně koupil mikrofon AKG C411PP, který se mi vždy zdál drahý a konečně TO hraje, jak jsem si vždy představoval. Když sečtu všechny peníze, které jsem do sejmutí dvanáctky nastrkal, mohl bych mít DPA 2911... a to je skutečně jiná liga...

Kdo levně kupuje, kupuje dvakrát, třikrát dráž...

Tak ať ti to hraje.