Stránka 1 z 1
Nvidia přináší podporu pro raytracing i pro Pascal a Polaris Vyřešeno
Napsal: 20 bře 2019 13:32
od DesperadoKHY
Má otázka zní: Proč se N-Vidia uchýlila k takovému naivnímu kroku? Od dubna by se měly objevit ovladače podporující Raytracing i pro architekturu Pascal i Polaris. Proč to ale udělali pro slabší karty GTX a Vega 56, 64? To mi hlava nebere, když ani karty s architekrou TURING nezvládají Raytracing ve vysokých rozlišeních s přijatelnou snímkovou frekvencí? Potom vyvstává Možná naivní otázka, kterou způsobila naivní implementace Ray tracingu pro Pascal i Polaris. Neudělali to náhodou experti z N-Vidie z naivně psychologického hlediska? Jejich Turingy se neprodávají tak dobře jako Pascaly. Jsou předražené a proto se snaží zvýšit jejich prodeje, aby si každý majitel Pascalu a Polaris mohl vyzkoušet ty jejich překrásné stíny a 3d odrazy v reálném čase, ale na úkor brutálního snížení výkonu. Možná, že někteří fajnšmekři, až to uvidí, že je to na Pascalech zadarmo a nehratelné, ale budou bazírovat na kvalitě obratu, tak si ty Turingy za těch úžasných 30 000 kč pořídí jen kvůli té nádheře a vyšším výkonu oproti Pascalu přeci. Nebude jich moc, ale pár se jich přeci jenom najde. Nehledě nato, že Crytek předvedl na CES Raytracing demo na kartách Pascal a Polaris, ale s jinou formou implementace, neboli náhražkou, která nebude snižovat výkon. Co si o tomto kroku N-vidia myslíte? Je to zbytečné nebo přínos pro hráče, kteří si ty efekty stejně zapínat nebudou kvůli výkonu?
Re: Nvidia přináší podporu pro raytracing i pro Pascal a Polaris
Napsal: 20 bře 2019 13:57
od Skeleton
Je to obdobné, jako když Nvidia v aktualizaci "povolila" používat Freesync (Adaptiv Sync) i na jejich grafikách. Po nějakém tom pátku zjistili, že GSync tak netáhne, ne všichni lidé chtějí dát za monitor 12 a více tisíc Kč. Je to svym způsobem zase takový krok, jak udělat Nvidii více "users friendly". Raytracing je nepoužitelný, možná na GTX 1080ti (z řady Pascal), hlavně pro lidi s 144Hz monitorem a FullHD a více to nemá moc smysl. Za mě osobně raytracing nemá ani moc smysl, hraní se stíny a světlem mi nepřipadá jako krok, při kterém se grafika přiblížila více realitě. Prostě hry budou vždy vyumělkované a někdo by řekl, že je to patlanina a nemá to nic společného s realitou. Jak to už mnohokrát mnozí lidé po představení Turing karet a Raytracing dokola omílali. U Pascal karet ten význam postrádám o to více (GTX 1070 je zcela mimo a 1080 utáhne RayTracing na max 30FPS při 2560x1440). Výkon dnešních GPU není uzpůsoben na tuto technologii, alespoň ne v tento okamžik při stávajícím provedení od Nvidie.
Re: Nvidia přináší podporu pro raytracing i pro Pascal a Polaris
Napsal: 20 bře 2019 14:09
od DesperadoKHY
Taky si myslím, že ten jejich Raytracing nedává takovou realitu a na nižších kartách řady RTX 2xxx se projevuje nevzhledným šumem při rozlišení Full HD. Třeba v Metru Exodus stačí vykalibrovat monitor, vyvážit bílou, přidat kontrast barev a rozdíl oproti nekalibrovanému monitoru se zapnutým Raytracingem je na oko k nepoznání. Už jsem to zkoušel a když máte vyváženou bílou barvu, ten rozdíl je markantní. Já používám program k taktování MSI a zapnu si k tomu režim obrazu pro hry a černá je černou a bílá je bílou.