Stránka 1 z 1

Názor moudřejších a zkušenějších

Napsal: 22 zář 2005 17:37
od besst
ahoj zde je grafika, kterou bych si chtěl hned po výplatě koupit :wink:
http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=52485

zajímá mě váš názor na tuhle kartu a na to jak to poznám na výkonu v nejnovějších hrách typu: Battlefield 2, Call of Duty 2, Doom! 3, Farcry a podobní žrouti na grafiku...

cpu: athlon 64 3000+ (skt. 754)
mb: gigabyte GA-K8NS nForce 3 250 GB
ram: 512 DDR pc3200 cl3
hdd: wd 20GB, maxtor 160GB

dále přemýšlím ještě o zoršíření paměti na 1024 GB 8)

Napsal: 22 zář 2005 23:22
od miras
Tak to není zrovna nejštatnější volba. Radši vybírej nějakou NVidii s jádrem 6600. Hodně zajímavý začínají bejt taky variace na GeForce 6800 a Radeon X800. Akorát nevím jak to de s dostupností AGP verzí a nkolik pro tebe bude ještě stravitelná cena.
Giga paměti každopádně pořiď :wink:

Napsal: 23 zář 2005 11:29
od mikel
Souhlasím s mirasem, že by to nebyla nejlepší volba vzhladem k tvému hernímu zaměření.
Já osobně bych volil za těchto podmínek spíše tuto kartu, která má navíc VIVO (umožňuje vstup analogového videa nebo kamery).
Jestli se nepletu tak je pro tvou volbu hraní nových her také důležitá vlastnost vykreslování pixelů (Pixel Shader), kde hry podporují většinou verzi 1 nebo 3 (u nových her). Karty nVidia podporují 3-ojku, zatímco ATI 2-ojku. Prakticky se bude muset ATI karta přizpůsobit hře a snížit Pixel Shader na podporovanou 1-ičku, protože verzi 2 moc her nepodporuje.
Důsledek toho je, že bude mnohem horší vykreslení a tím pádem viditelnost detailů. :-(

Napsal: 23 zář 2005 17:32
od miras
mikel píše:Jestli se nepletu tak je pro tvou volbu hraní nových her také důležitá vlastnost vykreslování pixelů (Pixel Shader), kde hry podporují většinou verzi 1 nebo 3 (u nových her). Karty nVidia podporují 3-ojku, zatímco ATI 2-ojku. Prakticky se bude muset ATI karta přizpůsobit hře a snížit Pixel Shader na podporovanou 1-ičku, protože verzi 2 moc her nepodporuje.
Důsledek toho je, že bude mnohem horší vykreslení a tím pádem viditelnost detailů. :-(

No, tohle je krapet složitější než se na první pohled zná. Je ze strany NVidie taky víceméně marketing... Je sice krásný, že GF6600 umí SM 3.0, ale co jí je to platný, když ze hry, která by SM 3.0 využívala by na ní byla maximálně hezká slideshow? On je to totiž efekt natolik náročnej, že aby mohl bejt využitej bude potřeba karty výkonu GF6800 a vyšší. Podpora Shader modelu 3.0 není ten pravej důvod proč do ní jít, ona je lepší (výkonnější) celkově, při stejný ceně. X700 se ATi moc nepovedla.
Ale abys neměl rozhodování tak jedoduchý, přidal bych ti ke zvážení ještě jedn kousek :wink:. GF6800LE. V nízkejch a středních rozlišení s GF6600 srovnatelná, ve vyšších rozlišeních získává náskos díky 256-bit paměťový sběrnici. Jediná její "nevýhoda" je, že nemá VIVO. De o to, nakolik to využiješ. Když sem pořizoval grafiku, strašně sem po tom toužil, ale přitom sem ještě nepoužil ani TV-Out :D

Napsal: 26 zář 2005 14:48
od mikel
Tak už jsem našel zdroj té informace, která se mi uložila do paměti s chybou (zřejmě bad sector :lol: ) a použil jsem to. A máš pravdu mirasi, rozdíl se projeví až u chipu 6800. :oops:

Tady je ten zdroj a možná to besstovi trochu pomůže při výběru.

Napsal: 26 zář 2005 15:53
od besst
díky oběma, mám teď trochu dilema, ale spraví to moje správná volba :wink: