Intel graficka karta - proč nemám Vertex Shader? Vyřešeno
- Žbeky
- Moderátor
-
Guru Level 13
- Příspěvky: 22288
- Registrován: květen 08
- Bydliště: Vsetín - Pardubice
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Intel graficka karta - proč nemám Vertex Shader?
Z kama, odkud, where from, de dónde...
V SZ řeším jen záležitosti týkající se fóra. Na prosby a žádosti o technickou podporu nereaguji. Díky za pochopení.
HiJackThis + návod - HW Monitor - Jak označit příspěvek za vyřešený - Pravidla fóra
HiJackThis + návod - HW Monitor - Jak označit příspěvek za vyřešený - Pravidla fóra
Re: Intel graficka karta - proč nemám Vertex Shader?
El Diablo píše:http://www.dell.com/support/drivers/cz/cs/rc1077928/DriversHome/NeedProductSelection
a to mi jako pomuze ? ja nemam zadne servisni cislo xD
-
- Elite Level 10.5
- Příspěvky: 11113
- Registrován: únor 12
- Bydliště: Pankrac
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Intel graficka karta - proč nemám Vertex Shader?
Otoc sveho Della D620 na zada a tam mas na samolepce Service Tag (sedmimistny kod). Ten tam zadas.
Prazaci jo ty se maj, az kdyz si me zavolaj..
- MiliNess
- člen BSOD týmu
-
Master Level 9.5
- Příspěvky: 9112
- Registrován: říjen 09
- Bydliště: Cheb
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Intel graficka karta - proč nemám Vertex Shader?
To kellne:
Tvůj GPU hardwarovou akceleraci vertex shaderů nepodporuje.
Stačí číst ve tvém odkazu na stránky Intelu
Hardwarově implementované je to až v chipsetu G965, takže ano, máš blbou grafárnu
Hardwarový vertex shader je vlastně plně programovatelný kousek grafického čipu - takový malý procesor (součást pipeline grafické karty), který provádí vertexové operace. Tvůj GPU podporuje pouze softwarové řešení, pak ty výpočty tuším provádí CPU.
Situace je trochu podobná softwarové emulaci matematického koprocesoru u starých CPU, který koprocesor neobsahovaly. Pak výpočty s plovoucí desetinnou čárkou počítal CPU, namísto matematického koprocesoru.
Některé 3D aplikace (včetně her) si oťuknou grafický hardware a zjistí, že nemáš hardwarově řešené vertex shadery a odmítne se spustit. Určitě existují nějaké vychytávky (patche) k jednotlivým hrám, které to dokáží obejít. Otázka je, jestli tam máš blbý starý ovladač, který softwarové vertex shadery neimplementuje nebo ta hra chce vyloženě hardwarové řešení.
Současné GPU už obsahují pouze unifikované shadery, tedy univerzální, které se dají použít jako pixel shadery, vertex shadery, geometry shadery atd.
Jinak o toto se zajímám pouze okrajově, takže pokud jsem zde uvedl nějaký blud, budu rád, když mě někdo opraví.
Tvůj GPU hardwarovou akceleraci vertex shaderů nepodporuje.
Stačí číst ve tvém odkazu na stránky Intelu
The table below lists pixel and vertex shaders supported by Intel® graphics controllers and used by some 3D applications, like games, to render visual effects.
Some graphics controllers offer hardware acceleration for pixel and vertex shading. 3D applications check whether the graphics controller hardware supports hardware acceleration for shader operations, while some applications allow software-accelerated shader processing.
Hardware acceleration means shader processing occurs in the graphics chipset hardware and is often faster than software geometry processing where calculations are a function of the processor. In the table below, shader support (if supported) is hardware-accelerated unless it is marked with note 1 (or superscript 1). Note 1 indicates that the shader support is software-accelerated.
Hardwarově implementované je to až v chipsetu G965, takže ano, máš blbou grafárnu

Hardwarový vertex shader je vlastně plně programovatelný kousek grafického čipu - takový malý procesor (součást pipeline grafické karty), který provádí vertexové operace. Tvůj GPU podporuje pouze softwarové řešení, pak ty výpočty tuším provádí CPU.
Situace je trochu podobná softwarové emulaci matematického koprocesoru u starých CPU, který koprocesor neobsahovaly. Pak výpočty s plovoucí desetinnou čárkou počítal CPU, namísto matematického koprocesoru.
Některé 3D aplikace (včetně her) si oťuknou grafický hardware a zjistí, že nemáš hardwarově řešené vertex shadery a odmítne se spustit. Určitě existují nějaké vychytávky (patche) k jednotlivým hrám, které to dokáží obejít. Otázka je, jestli tam máš blbý starý ovladač, který softwarové vertex shadery neimplementuje nebo ta hra chce vyloženě hardwarové řešení.
Současné GPU už obsahují pouze unifikované shadery, tedy univerzální, které se dají použít jako pixel shadery, vertex shadery, geometry shadery atd.
Jinak o toto se zajímám pouze okrajově, takže pokud jsem zde uvedl nějaký blud, budu rád, když mě někdo opraví.
-každý má svou pravdu a ta se nemusí vždycky shodovat s tvou vlastní
-naše problémy jsou pouze v naší hlavě
-okolní svět není ani dobrý ani špatný, je mu zcela lhostejné, jestli existuješ
-nejdůležitější v životě je láska. Všechno ostatní jsou zbytečnosti
-naše problémy jsou pouze v naší hlavě
-okolní svět není ani dobrý ani špatný, je mu zcela lhostejné, jestli existuješ
-nejdůležitější v životě je láska. Všechno ostatní jsou zbytečnosti
Re: Intel graficka karta - proč nemám Vertex Shader? Vyřešeno
El Diablo píše:http://www.dell.com/support/drivers/cz/cs/rc1077928/DriversHome/NeedProductSelection
díky ti moc uz jsem si stahl aktualizaci na mou grafiku xD
Díky.
ZAMČENO !
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2
- 4313
-
od Kminek
Zobrazit poslední příspěvek
03 bře 2025 07:11
-
- 13
- 9011
-
od dajk
Zobrazit poslední příspěvek
26 úno 2025 17:03
-
- 5
- 2218
-
od lukator
Zobrazit poslední příspěvek
12 led 2025 19:25
-
- 1
- 2234
-
od Alferi
Zobrazit poslední příspěvek
14 úno 2025 17:23
-
- 18
- 4044
-
od Alferi
Zobrazit poslední příspěvek
06 čer 2025 08:51
Zpět na “Windows 11, 10, 8...”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti