Jedná se o vyjímku při provádění služby grafického subsystému. Může to být chyba ovladače grafické karty, vadná paměť, vadný grafický adaptér, ale i chyba některého z ovladačů, který omylem poškodí data v paměti.
Nejprve bude nutno provést test paměti pomocí
GoldMemory. Vypal ISO na CD jako obraz disku, nabootuj z něho a spusť test paměti (2x do 100%)
Pokud bude paměť bez chyb, spusť Verifier:
Spustit->napište "verifier"->OK->Vytvořit uživatelské nastavení->Vybrat individuální nastavení z úplného seznamu->mimo "Simulace nedostatku prostředků" zatrhněte vše->vybrat ovladače ze seznamu->vyberte vše, co není od Microsoftu->Dokončit->restartujte PC
Pokud verifier narazí na nějaký problém, objeví se BSOD a dojde k restartu počítače. Ve složce Windows\Minidump by se měl vytvořit nový výpis paměti, který mi upněte.
Pokud by k BSOD docházelo už při startu OS a nedařilo se i po několika restartech zavést systém,
spusťte nouzový režim (mačkání F8 při startu PC)
Tam spusťte Verifier a zvolte "Odstranit existující nastavení->Dokončit->restart PC.
Zachycení chyby může trvat několik hodin i dní
Podivné je, že k vyjímce dojde pokaždé při volání grafické služby v kontextu procesu SmartDoctor.ex.
SmartDoctor může při práci narazit na slabinu ovladače grafické karty a nepřímo tak způsobit pád.
Zkus ten proces před vypnutím počítače nejprve ukončit, zda i tak dojde k pádu.