Stránka 1 z 2

V čem programovat hry?

Napsal: 19 čer 2014 15:51
od SaKunDrak
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, jaký program(ovací jazyk) je nejlepší na tvorbu her. Cílem mám to stvořit funkční MMORPG či jenom RPG nebo MOBA hru.
Moje programovací schopnosti nejsou vůbec velké (GameMaker, jeden "projekt" v Unity,batch,a začínám se učit C#). .... No nevím, co ještě napsat( slohovky z mobilu nejsou moje silná stránka) ...A asi by bylo lepší pracovat v týmu...

Re: V čem programovat hry?

Napsal: 19 čer 2014 16:09
od IDVert3X
Java je dobra ked zacinas, je pomerne jednoducha a prehladna... Nieje idealna na hry, ale na malickosti ako su hry mensieho rozsahu ci 2D hry staci.
C++ je lepsie pre hracov, je lepsie stavane na hry, vyzaduje mensi vykon a ziskas tym znacne vyzsie FPS v hre ako ked je v Jave, da sa s nim spravit viac, ale je narocnejsi a vyzaduje OOP.

Re: V čem programovat hry?

Napsal: 19 čer 2014 16:11
od Madara
Já používal XNA v C#.

Re: V čem programovat hry?

Napsal: 19 čer 2014 16:31
od SaKunDrak
No, abych to upřesnil, chtěl bych udělat něco z boku ve stylu Terrarie zaměřené hlavně na souboje, questy a dungeony, než na stavení... A s nejlépe s multiplayerem...

Re: V čem programovat hry?

Napsal: 19 čer 2014 16:36
od zdenda204
@Madara: Nyní je to MonoGame :)
@RedMasterSK: Java je vhodná i pro 3D hry (viz. Minecraft). Každý pokročilý jazyk vyžaduje OOP a aby jsi s C++ získal lepší výkon, musíš s ním umět, protože si sám spravuješ HW.

Jsem pro C# s MonoGame.

Re: V čem programovat hry?

Napsal: 19 čer 2014 16:40
od SaKunDrak
Možná blbá otázka ,ale co je to OOP? :D

--- Doplnění předchozího příspěvku (19 Čer 2014 16:42) ---

Napadá mě Opravdu Odborný Přístup :D ale to asi ne...

Re: V čem programovat hry?

Napsal: 19 čer 2014 16:44
od Clorky
OOP = objektově orientované programování

Počkej si na Faraona, CZechBoye ad.... popř. si proluskej tuto sekci, podobnou radu žádalo již spousta lidí.

Re: V čem programovat hry?

Napsal: 19 čer 2014 16:45
od IDVert3X
No ideálne by bolo, keby tá mapa nebola zničiteľná, tj. by tam nešlo kopať/stavať, už len to by ti dosť uľahčilo prácu, anyway.. Chceš programovať hru a o programovaní nič nevieš? Nejdeš na to nejako rýchlo?

MineCraft je práve dokonalým príkladom ako sa hry v jave nemajú robiť...
Žere hromadu RAM, vyťažuje procesor, neefektívne využíva grafickú kartu, mizerné FPS na to aký mám HW.
Hra si cucne 2GB ram, čo žerú normálne hry, vyťaží si procesor a ani ju nenapadne použiť GPU...
No akože... Kde sme?
Viem, že Markus Persson to kedisy robil 4fun a preto v Jave, ale keď sa z toho stal hit aj tak to nechal v tej debilnej Jave
Dobre, má to jednu výhodu - java je multiplatformová...
Ale iróniou je, keď sme hrali modpack... Client + Server s dvomi ľudmi -> Využitie RAM 99% (mám 8GB) a keď som to vypol -> Využitie 1,2GB/8GB... Tá hra so serverom zožere viac ako Watch Dogs.. a to tam bolo relatívne málo módov.

Re: V čem programovat hry?

Napsal: 19 čer 2014 16:49
od Madara
zdenda204 píše:@Madara: Nyní je to MonoGame :)


Pořád si na to nemůžu zvyknout :lol:

OOP doporučuji. Kód bude přehledný a ty se neztratíš.

Re: V čem programovat hry?

Napsal: 19 čer 2014 17:01
od SaKunDrak
Dal jsem si to jako cíl ,který chci později uskutečnit... Ne hned :D

Re: V čem programovat hry?

Napsal: 19 čer 2014 17:02
od Oxxid
zdenda204 píše:@Madara: Nyní je to MonoGame :)
@RedMasterSK: Java je vhodná i pro 3D hry (viz. Minecraft). Každý pokročilý jazyk vyžaduje OOP a aby jsi s C++ získal lepší výkon, musíš s ním umět, protože si sám spravuješ HW.

Jsem pro C# s MonoGame.


Kdyby Mincraft byl treba v C, tak běží i na kalkulacce.

Re: V čem programovat hry?

Napsal: 19 čer 2014 17:04
od IDVert3X
Poznám Cčkovú verziu minecraftu, je neoficálna a cca na úrovni 1.5... Išla mi na 1400+ FPS so všetkým na max... Keď nájdem ešte raz ten odkaz pošlem to, testoval som to už dávno..