Lucka123 píše:jak to myslíte s tou proměnnou...
Proměnná je místo v paměti, kam se ukládá nějaká hodnota, která se bude při zpracování měnit. Aby se do programu nemusela pokaždé zadávat nějaká adresa, tak se každé proměnné dá určitý název, domitea použil písmena
x a
i, já rovnou celé slovo
strana. Takže když do té proměnné zadáš nějaké číslo, třeba 8, bude to znamenat že chceš mít šachovnici 8x8 čtverců.
Koukám že domitea už má program hotový, tak jen doplním jak bych řešil to střídání barev:
Kód: Vybrat vše
GraphicsWindow.BackgroundColor = "Green"
...
...
if (Math.Remainder(x,2) + Math.Remainder(i,2))=1 then
GraphicsWindow.BrushColor = "White"
else
GraphicsWindow.BrushColor = "Black"
endif
To by mělo udělat černobílou šachovnici na zeleném pozadí, aspoň doufám, podle toho co jsem vyčetl v tom návodu

Jen bych ty řádky
GraphicsWindow.Width a
GraphicsWindow.Height dal ještě před
GraphicsWindow.Show(), tipnul bych si že takhle by na pomalejším počítači to okno mohlo po zobrazení šachovnice viditelně měnit svojí velikost, vypadalo by to divně.
Teda lituji tě že se musíš učit zrovna tohle, trochu mi uniká smysl (ne že by se například před třiceti lety na některých gymnáziích nevyučoval povinně
FORTRAN), přidám jeden můj výrok v diskuzi na jiném webu, o tom který programovací jazyk je nejvhodnější pro začátečníky:
Jako pamětník osmibitových dob, s vědomím že BASIC je dodnes můj nejoblíbenější jazyk a často ho používám, prohlašuji: "Ne, nic co má společného s jakýmkoliv Basicem (zejména od Microsoftu) není vhodné pro výuku, tím méně začátečníků!". To už radši Baltík, ten napáchá méně škody.