Jak bys to chtěl realizovat? Připojit vstup zvukové karty na výstup koncových zesilovačů? Jejich výstupní výkony se pohybují u bigbítu bohatě ve stovkách wattů, takže karto... Sbohem a šáteček... Postavit před bedny mikrofon a nahrávat? Vzhledem k tomu, jaký hukot se z beden valí, bude signál velmi slušně zkreslený. Jakýs takýs výsledek se dá dosáhnout po připojení vstupu zvukové karty na výstup z mixážního pultu. Zde nejspíš narazíš na problém, protože vstupy komerčních zařízení, tedy i zvukovky, očekávají sigál o úrovni -3dB (300mV) a výstupy muzikantských "cajků" produkují signál o úrovni 0dB (1V). Takže zase boj s přebuzením. Dá se tomu zabránit snížením výstupní úrovně z mixu, ale pak ti zase nebudou hrát koncáky, takže se kapela neuslyší. Další co znehodnotí kvalitu záznamu na koncertu, je fakt, že zvukař sice má možnost pustit do beden cokoliv, ale pokud mu z pódia řve basa jak polosvině, pak jí do beden bude přimíchávat jen stopově v nahrávce pak basa nebude vůbec slyšet. To samé se týká i bicích a koneckonců i kytary pokud je kytarista nahluchlý. Předpokládám, že tvoji kamarádi zatím hrají v malých klubech a sálech, kde se tyto vlivy uplatňují nejvíce. Věř mi, že nejjednodušší je to zdánlivě nejsložitější. Do zkušebny si sedne bubeník za své nádobí, každý buben a každý činel se snímá mikrofony. Pro začátky stačí i zcela obyčejné, nikdo nemůže čekat, že hned napoprvé uděláš desku roku
. Mikrofony se zapojí do mixáku, který je ve vedlejší místnosti. Do mixáku se připojí vstup zvukové karty. Ty si vezmeš sluchátka a zároveň se vedle pustí do odposlechu metronom z nahrávacího programu (klik). K bubeníkovi si sedne basák a kytarista a zahrají si kýžený kousek, který chtějí zaznamenat. Nemusím asi psát, že bubeníkův výkon se nahrává a úrovně jednotlivých bubnů by měly být nastaveny tak, aby byly vyváženy a pokud možno se slušným zvukem. Když budou bicí nahrány postaví se do "nahrávačky" basák, do odposlechů se mu pustí nahrávka bubeníka a metronom, může se k němu postavit i kytarista, aby se v nahrávce neztratil a i on si nahraje svůj part. Následují kytary. Zpěvy se dají točit již vedle počítače, se sluchátky na uších. Úplně nakonec se jednotlivé stopy záznamu pročistí, proženou efekty, smíchají, vypálí na CD a pošlou do oběhu mezi kamarády, případně někomu, kdo by byl ochoten zaplatit studio.