Stránka 1 z 1

Napeti v el. siti Nemecke rise

Napsal: 05 říj 2016 10:10
od petr22
Ahoj, nemate nekdo informaci o tom, jake el. napeti se pouzivalo v rozvodu v Nemecke risi?

Mam tady modelovou zeleznici z roku 1929 (vyrobce KBN), velikost 0 a zajimalo by me jakym napetim se maji napajet koleje. V dokumentaci je pouze jedina informace - ze vyrobek je zakazano pouzivat v Nemecku.

kbn.jpg

Re: Napeti v el. siti Nemecke rise

Napsal: 05 říj 2016 20:12
od faraon
Tohle by mohl vědět nějaký sběratel starých rádií. Ale možná to v Německu nebylo povolené kvůli té "bezpečné regulaci" napětí žárovkou :lol:

Re: Napeti v el. siti Nemecke rise

Napsal: 05 říj 2016 22:50
od petr22
To ze ten vlak je napajeny plnym napeti z rozvodne site je jasne. Otazka je, kolik V.

Tipoval bych 115V jako v Ceskoslovensku.

Re: Napeti v el. siti Nemecke rise

Napsal: 06 říj 2016 18:44
od faraon
Když o tom přemýšlím, tak by možná měla otázka znít "kolik W", protože ta žárovka tam funguje spíš jako omezovač proudu než napětí. Hádám že tu původní k tomu nemáš, jinak by nebyl problém jí proměřit a něco z toho vypočítat, pokud by na ní nebyly přímo nějaké popisy.

Ještě bys mohl vzít trafo od autodráhy a pomalu přidávat, jestli se to rozjede.

Re: Napeti v el. siti Nemecke rise

Napsal: 07 říj 2016 14:09
od petr22
Ani jedno trafo co mam na to neudelalo zadny dojem.

Jenze ono neudelalo zadny dojem ani na lokomotivy od Lionelu, ktere by uz na 18V mely jezdit, ale jejich originalni trafa jsou ponekud vykonnejsi (50W az 275W).

Re: Napeti v el. siti Nemecke rise

Napsal: 08 říj 2016 21:01
od petr22
Tak ani trafo co dava stejnosmernych 22V na to neudela zadny dojem.

Pricemz ty americke masiny jezdi jako z praku.