Stránka 1 z 1

Dotaz ohledně pohovoru

Napsal: 04 lis 2007 08:48
od nuggett
Ahojte, vím, že to moc sem nepatří ale zase na druhou stranu se jedná o počítače,tak to zkusím. Mohl by mi někdo prosím poradit jak (jen tak přibližně...všude je to jiné) vypadá osobní pohovor ohledně práce v PC prodejně? Už jste jej někdo měl? Jde mi jen o to na co bych se měl připravit ohledně otázek na znalost počítačů. Díky moc když mi něco napíšete.

Napsal: 04 lis 2007 10:47
od mmmartin
To je hooodně široká otázka. Pravděpodobně budou chtít vědět, jaké zkušenosti máš v problematice HW, případně jaké SW umíš ovládat. Pokud se bude jednat o prodejnu bez servisu, asi nebudou klást takový důraz na tvoje diagnostické schopnosti, pokud bude vzadu dílnička, ve které poskytují základní servis, budou asi naopak klást důraz na schopnost diagnostikovat a odstranit závadu aspoň trochu odbornějším postupem, než je systém pokus - omyl.
Z toho, co všechno se na tomto fóru řeší ohledně postupu některých "odborných" prodejen při vyřizování reklamací, mám někdy dojem, že při přijímání nových zaměstnanců se v některých firmách nezeptají snad ani na velikost bot a berou vše, co projeví zájem o práci. :smile:

Napsal: 04 lis 2007 11:05
od Weslo
mmmartin píše:schopnost diagnostikovat a odstranit závadu aspoň trochu odbornějším postupem, než je systém pokus - omyl.

Proč myslíš že to tam dělají jinak?Pokus-omyl je nejlevnější a nejrychlejší.Dělají to tak ve všech servisech

Napsal: 04 lis 2007 11:09
od mmmartin
Dělají to tak proto, že nejsou schopni z chování PC usoudit, v čem je podstata problému. A jestli je to nejlevnější - myslím samozřejmě pro zákazníka - si nejsem zas tak úplně jistej.

Napsal: 04 lis 2007 11:37
od cybernovi
mmmartin píše:Dělají to tak proto, že nejsou schopni z chování PC usoudit, v čem je podstata problému. A jestli je to nejlevnější - myslím samozřejmě pro zákazníka - si nejsem zas tak úplně jistej.


Přesně tak, proč se snažit pracně přijít na důvod problému, když to jde jednoduše vyměnit. zakazník to přeci zacáluje, když tomu nerozumí.

EDIT : ja když jsem chtěl do počítačový prodejny+servis na brigádku, tak po mě chtěli abych se trochu dokazal orientovat v komponentech, co, jak, za kolik, proc. A dokazal sestavit PC+oživit, popř. zasekanej comp, zazalohovat, přeformátovat. Byla to sice jen brigadka, ale tohle po me chteli :)

Napsal: 04 lis 2007 13:53
od karlos
Vstupní pohovor se asi nebude příliš lišit od pohovorů ve všech ostatních firmách. Tedy délka praxe, dosažené vzdělání, koníčky, ochota dalšího vzdělávání, ochota pracovat jak Bulhar od nevidím do nevidím za pár kaček :wink: , každopádně je třeba je ujistit o své naprosté loajalitě a skoro až mystické schopnosti učit se novým věcem. Přijímací pohovor je vlastě jen takové vzájemné oťukávání, kdy oni trochu lžou o tom, jak jsou nejlepší firma v okolí a ty zase trochu lžeš, jak jsi ten nejlepší na okrese. Ona pak tříměsíční doba ukáže, jak je to opravdu a všichni si uděláte jasno, co je ještě přijatelné a co již nikoliv. Snad nejdůležitější otázkou, kterou ti položí, je jakou si představuješ mzdu, tak na ní buď připravený.

Napsal: 04 lis 2007 15:14
od Weslo
jj je to tak karlosmá pravdu klidně si trošku hoň triko - dělají to všichni.Mě třeba vzali na jedno místo jenom na základě pěkně upraveného(a trošku vymyšleného:) ) životopisu

hlavně chtěj vědět prachy,pracovní dobu,a benefity.

Jinak v PC prodejnách makají všelijací "odborníci" a tak se připrav i na to že budeš vědět víc než oni

Napsal: 04 lis 2007 18:25
od nuggett
Jinak v PC prodejnách makají všelijací "odborníci" a tak se připrav i na to že budeš vědět víc než oni


Hm na tom bude něco pravdy, už kolikrát se mi stalo, že sem na ně něco vybalil a on na mě čučel jako na mimozemšťana i když to byla dá se říct obyčejná věc.
Jinak na otázky typu plat atd. jsem zvyklý spíš sem se ještě nezajímal o práci v PC prodejně, takže jsem jen potřeboval vědět (jak píše mmmartin) na co by se mohli ptát ohledně znalostí. Díky moc zatím

Napsal: 05 lis 2007 17:46
od mmmartin
Pokud pracujete někde v IT oddělení, nebo prostě jen opravujete počítače, jistě tyto kostky už dávno máte. Pokud i vy ostatní chcete umět opravovat počítače, kostky za 27 dolarů jsou neocenitelné. Snadno identifikují problém, a navrhnou uživateli správné řešení.
Obrázek