Stránka 1 z 1
Magnetofonové pásky
Napsal: 10 úno 2008 17:50
od Pepis
CXHtěl bych stare kazety přehrat do pc ! Jak na to ?

Napsal: 10 úno 2008 17:51
od Elusive
Propoj linkový vstup na ZK s linkovým výstupem přehrávače.
RE:
Napsal: 10 úno 2008 17:55
od jaro3
No normálně zapojíš výstup z magneťáku do Line-In zvukové karty a spuštíš nahrávání z nějakého programu ke kartě, nebo jiného.Lepší karty mají již na vstupu programy na odstranění brumu , špiček a šumu.Nastavit je třeba úroveň vstupního sigbnálu( podle barů--16 až -6dB podle druhu signálu(řeč-hudba.)
Napsal: 10 úno 2008 18:25
od karlos
podle barů--16 až -6dB podle druhu signálu
Tuto poučku jsi načerpal kde?
Pokud nastavíš úroveň záznamu takhle nízko, připravíš se cennou dynamiku, kterou již nikdy ničím nedoženeš. Úroveň je potřeba nastavit tak, aby dosahovala co nejblíže k 0dB, ale zároveň nesmí nikdy překročit nulu do plusu. Analog takovou špičku vezme a pokud není příliš velká, zkreslení nebude uchem patrné. Digitální převodník však nemá pro úrovně nad 0dB kapacity a vše co je nad hrubě ořízne a takové zkreslení je již hodně slyšet. Existují sice programy, které umí i tyto lupance opravit, ale vždy je lepší jejich užití předcházet pečlivým nastavením. Nedoporučoval bych ani použít soft na odšumění a odstranění praskání již při záznamu. Lepšího výsledku se dosáhne tak, že se nejdříve nahraje surový zvuk. Vždy každá písnička zvlášť a až po nahrání aplikovat jednotlivé filtry, enhancery, kompresory, limitery,... A co je nejdůležitější, nespěchat. Udělat dvě, tři písničky denně. Uložit je a poslechnout si je s odpočinutýma ušima, tak za tři dny, až zapomeneš na jejich zvuk, určitě pak nejdeš několik nastavení, která uděláš jinak. Osvědčenou praxí profi studií, je dělat nahrávku přes hyper kvalitní monitory, ale zároveň jí kontrolovat na šmejdech z vietnamské tržnice. Pak budeš mít jistotu, že nahrávka bude hrát na všem.
RE:
Napsal: 10 úno 2008 18:39
od jaro3
To Karlos:Dá se to udělat až normalizací signálu, tam je to dáno jasně=Normalize RMS to -10 dB(speech) normalize -16 dB (music)
Úrovní hlasitosti je celá řada, obecně ale platí ,že půjdeme-li až na samotnou hranici (0 dB), ztrácíme vnitřní čitelnost vzorku, protože se začíná zkreslovat. Pokud takovou nahrávku už tak nahrajeme, už se s tím nedá vůbec nic dělat, jen nahrát znovu s nižší úrovní...kdežto signál s poněkud nižší úrovní se dá normalizací v zásadě změnit.U magnetofonové pásky taky nikdy nevíme ,kde je signál nejsilnější.Poku jde o řeč vyplatí se zařadit třeba kompresor dynamiky.A pak upravit brum a šum.
Napsal: 10 úno 2008 19:54
od karlos
Naší polemikou se dostáváme nad rámec původního dotazu. Každopádně je patrné, že máme již nějakou tu nahrávku za sebou a k cíli se dostáváme různými cestami. Mou cestou je nahrát základ co nesurověji, bez jakéhokoliv mršení s co největší dynamikou a největším odstupem signál/šum. Vše ostatní se upravuje v počítači.
RE:
Napsal: 10 úno 2008 21:00
od jaro3
To Karlos:Jo máš naprostou pravdu.Dynamika je třeba, mně zase podle zkušenosti vadí to zkreslení,a stává se mi že, i když je signál O.K.-6dB či dokonce více tak při vypálení už je to na hraně zkreslení, proto používám tu normalizaci.A teď už nebudu blokovat forum:
Napsal: 11 úno 2008 06:23
od karlos
Ještě jsem si uvědomil, proč ti to asi kreslí. Pokud to pálíš pro běžné komerční audio, tak tyto přístroje pracují s úrovní -3dB, já to však ženu hudebními aparáty ve kterých je alfou omegou 0dB. Pak je jasné, že bez normalizace (hrozné slovo, připomíná mi Husáka...) se neobejdeš.
RE:
Napsal: 11 úno 2008 07:53
od jaro3
To Karlos:To bude ono, protože to pálím v neru a zapomněl jsem ,že jak Sound Forge tak Vegas má vlastní pálení , tam by to tedy mělo být O.K.Dík.
Ještě dodám, že je to všude jiné i u profesoinálů.Pamatuji si , že jsme v práci měli videozáznamy (Betacam SP) a u nich byl základ 0 dB, a vedle jsme měli zvukový stůl na -6dB. Obě zařízení byly SONY.Karlosi ,kdyžtak to můžeš smazat, blokujeme fórum.
//sloučeny dva příspěvky
//a nesmažu... Třeba z naší debaty vzejde pár potřebných informací, pro někoho, kdo bude mít o tuto problematiku zájem
//Karlos