Stránka 1 z 1

Reklamácie PC a komponentov

Napsal: 14 lis 2005 21:16
od Surehand
V poslednom čase sa tu objavuje stále viac príspevkov o nefungujúcich PC, alebo jednotlivých komponentov typu "napaľovačka nenapaľuje, mechanika nečíta, chladič nechladí" a podobne. U väčšiny postihnutých o krátky čas končí záručná doba. Niektorí dokonca závadu viackrát bezvýsledne reklamovali. Chcel by som všetkých upozorniť, že pokiaľ sa jedná o závadu nezavinenú spotrebiteľom, teda o výrobnú vadu spotrebiteľ MÁ PRÁVO na reklamáciu, ak nie je možné odstrániť závadu, MÁ PRÁVO na výmenu tovaru, ak s tým súhlasí, alebo na vrátenie peňazí. V prípade, ak sa závada opakuje a teda zodpovedná firma nie je schopná odstrániť závadu, nikto vás nemôže nútiť súhlasiť s výmenou tovaru, MÁTE PRÁVO na vrátenie peňazí. Ak budem mať chvíľku čas pokúsim sa na nete nájsť zákonnú úpravu tohto problému a dať sem link. Môj osobný názor je, že PC komponenty, hlavne tie kvalitnejšie nie sú zas až tak drahé, aby sme si dovolili každú chvíľu kupovať nové a preto treba využiť právo dostať za svoje peniaze kvalitný tovar. Jednoznačne sa nenechajte odbiť predajcom výhovorkami typu "To je normálne", alebo "S tým aj tak nič nespravíme".

Dobrý nápad

Napsal: 15 lis 2005 05:18
od SOBI
Ahoj-Ty zákony a paragrafy by se mě zrovna teď hodili.Zrovna řeším
reklamaci a mám už toho jako zákazník dost.Reklamuji svou sestavu
už potřetí -z toho jedna závada odsraněna ůspěšně,druhá závada uznána
řešení výměna RAMky ale chyba přetrvává,tak jsem jim to tam poslal
nazpátek.Trvám písemně na odstranění a jako další variantu jsem nabídl
výměnu nebo případné vrácení peněz.Po cca dvou týdnech se mě zatím
nikdo neozval-asi to nebude moc solidní firma a jednání sní nebude asi moc příjemné.Pak dám vědět
čauky :D :D

Napsal: 19 lis 2005 12:21
od mikel
Tak trochu detailně pár informací:

- Prodejce je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů.
- Je-li nutné odborně posoudit vadu nebo ji odstranit je reklamační doba maximálně 30 dnů včetně odstranění vady.
- V každé prodejně musí být přítomný pracovník zodpovědný za vyřízení reklamace. Takže výmluvy typu "vedoucí je nemocný, přijďte za týden" vůbec neberte v potaz.
- Zjištěná vada musí být opravena nebo vadná věc (součást věci) vyměněna v reklamační době. Není-li to možné má kupující právo žádat o přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy (vrácení peněz).
- O způsobu vyřízení reklamace NEODSTRANITELNÉ vady rozhoduje kupující. Prodejce vás nemůže nutit k výměně, když chcete vrátit peníze.
- Když se stejná vada objeví potřetí (po dvou opravách) nebo 3 a více různých vad zároveň nebo těsně po sobě, máte právo odstoupit od smlouvy, když prokážete, že nemůžete věc řádně užívat (u počítače to je snad jasné :lol: )
- Doba potřebná pro reklamaci (od odevzdání po převzetí, max. 30 dní) se nepočítá do reklamační doby, takže prakticky se o ni záruka prodlužuje.
- U vyměněné věci nebo součásti běží nová záruční lhůta. Ale pozor, prodejce už nemusí dát prodlouženou lhůtu (3, 4 roky) ale zákonnou (2 roky).

Tak to je hrubý výcuc z Občanského zákoníku. :idea: