Reklamácie PC a komponentov
Napsal: 14 lis 2005 21:16
V poslednom čase sa tu objavuje stále viac príspevkov o nefungujúcich PC, alebo jednotlivých komponentov typu "napaľovačka nenapaľuje, mechanika nečíta, chladič nechladí" a podobne. U väčšiny postihnutých o krátky čas končí záručná doba. Niektorí dokonca závadu viackrát bezvýsledne reklamovali. Chcel by som všetkých upozorniť, že pokiaľ sa jedná o závadu nezavinenú spotrebiteľom, teda o výrobnú vadu spotrebiteľ MÁ PRÁVO na reklamáciu, ak nie je možné odstrániť závadu, MÁ PRÁVO na výmenu tovaru, ak s tým súhlasí, alebo na vrátenie peňazí. V prípade, ak sa závada opakuje a teda zodpovedná firma nie je schopná odstrániť závadu, nikto vás nemôže nútiť súhlasiť s výmenou tovaru, MÁTE PRÁVO na vrátenie peňazí. Ak budem mať chvíľku čas pokúsim sa na nete nájsť zákonnú úpravu tohto problému a dať sem link. Môj osobný názor je, že PC komponenty, hlavne tie kvalitnejšie nie sú zas až tak drahé, aby sme si dovolili každú chvíľu kupovať nové a preto treba využiť právo dostať za svoje peniaze kvalitný tovar. Jednoznačne sa nenechajte odbiť predajcom výhovorkami typu "To je normálne", alebo "S tým aj tak nič nespravíme".