mmmartin píše:1) Není pravda, že
...Fakticky většina peněz zůstávala uvnitř tohoto průmyslu a k umělcům se dostával zlomek, v posledních desetiletích hluboce pod 20%.
Lze se o tom přesvědčit nahlédnutím do výročních zpráv OSA a dalších kolektivních správců,které jsou volně přístupné na Internetu.
Nevím, do zprávy jsem nenahlížel.
Je-li to míněno tak, že většina zůstane Ose nebo Ingramu, pak máš asi pravdu, ale pokud vydáš desku, mám obavu, že budeš za těch 20 % rád zbytek (a možná ještě víc) spolkne distributor.
mmmartin píše:Představme si ale situaci, že autor tohoto článku by měl s jistým nakladatelem uzavřenou smlouvu, na základě které by mu byla vydána knížka a která by mu zaručovala určité procento ze zisku z prodeje. A našel by se jiný vydavatel, který by tutéž knihu vydal bez smlouvy s autorem a protože by neměl náklady spojené s autorovým honorářem, mohl by knihu prodávat levněji. Byl by i v této situaci pan Petr Staníček tak horlivým zastáncem volného a bezplatného přístupu k tomu, co sám ve svém článku nazývá intelektuálními právy?
To nevím, to bychom se ho museli zeptat. Přinejmenším dvě skvělé knihy o CSS (u druhé je spoluautorem) vydal, takže by mě jeho odpověď – s ohledem na článek – zajímala.
Každopádně ale objevil řadu CSS řešení, která si nesyslil pro sebe, ale dal je zdarma k užívání – viz jeho
http://wellstyled.com/Je ale fakt, že ho psaní knížek neživí a syslením svých nápadů by asi nijak výrazně nezbohatl.