Stránka 1 z 3

i3-4130 + 270x HAWK = Bottleneck?  Vyřešeno

Napsal: 01 bře 2015 19:20
od Ryo
Zdravím.
Už delší dobu tu řeším problém s FPS dropy/nízkými FPS... Na nic jsem nepřišel. Zkusil jsem vyměnit absolutně všechny komponenty v počítači, krom GPU, u které jsem měl zdání, že s ní nic není, jelikož předtím v mém PC byly dvě AMD karty, které to dělaly také. (270x obyčejné)
Tudíž jsem zkusil GTX 650 a žádný problém... Mou GPU ještě vyzkouším v jiném PC, každopádně jsem psal na nejmenované americké fórum, kde jsem se dozvěděl, že mám bottleneck.
Vydedukovali to ze screenů, které jsem jim poslal. (Zatížení procesoru, GPU v různých hrách, při dropech, atp.)
Myslel jsem si, že ta i3 je pro tuto kartu ideální... Mýlil jsem se? V tom případě, kde by mohl být jinde problém, když jsem zkusil vyměnit absolutně vše? (Včetně desky s jiným procesorem, vše.)
Předem děkuji.

Re: i3-4130 + 270x HAWK = Bottleneck?

Napsal: 01 bře 2015 19:22
od petr22
Bylo by dobre nam ty screeny ukazat taky.

Re: i3-4130 + 270x HAWK = Bottleneck?

Napsal: 01 bře 2015 19:43
od Ryo
První screen je z Terrarie, podívejte se na využití prvního jádra... Při otázce, proč tomu tak je mi bylo odpovězeno, že hra pracuje jen na jednom jádře. Což chápu, každopádně, zkusil jsem si zapnout monitoring GPU usage a vždy, při přechodu do jiného biomu (změní se pozadí), mi to "mikrodropne". Vždy totiž, když takto přejdu do jiného biomu je GPU usage na 100%...
Druhý screen je z EFLC, další dva z Minecraftu.

--- Doplnění předchozího příspěvku (01 Bře 2015 21:58) ---

Osobně jsem si myslel, když jsem tu ten PC skládal, že to je nejvhodnější kombinace... Nenapadlo by mě, že budu mít s tímto takové problémy.

Re: i3-4130 + 270x HAWK = Bottleneck?

Napsal: 02 bře 2015 12:52
od Ryo
Up.

Re: i3-4130 + 270x HAWK = Bottleneck?

Napsal: 02 bře 2015 18:00
od adavyp
Počkej, odkdy má i3 4 jádra?

Re: i3-4130 + 270x HAWK = Bottleneck?

Napsal: 02 bře 2015 18:15
od Ryo
Dvě jádra, čtyři vlákna, pokud se nepletu.

Re: i3-4130 + 270x HAWK = Bottleneck?

Napsal: 02 bře 2015 21:32
od adavyp
Na procesoru běží vždycky za daný časový okamžik jedno vlákno. Tzn. pokud máš zapnutý Hyper-Threading, neznamená to, že budou na dvou jádrech běžet čtyři vlákna zároveň. To jenom upravuje jeho střídání/plánování.
Vypnul bych tedy úplně HT a pozoroval, co to bude dělat.
Jinak bottleneck bych vyloučil. Mj. podobná konfigurace se tu dost doporučuje.

Re: i3-4130 + 270x HAWK = Bottleneck?

Napsal: 02 bře 2015 21:39
od Looty
To s tou Terrarií se mi stává také, a to mam přetaktovanou i5 3570k, v nastaveni vypni frame skip nebo něco takovýho, nezmizí to úplně ale docela mi to pomohlo.

Re: i3-4130 + 270x HAWK = Bottleneck?

Napsal: 02 bře 2015 21:42
od Ryo
Jak mám vypnout HT? Co to tedy může být jiného, než-li bottleneck? Upozorňuji, měnil jsem absolutně všechny komponenty, včetně zdroje, desky, procesoru, vše. Pořád to dělalo... Tohle mi připadá jako největší pravděpodobnost.
Ale máš pravdu, doporučuje se to tu dost. Dokonce i lepší grafiky pro tento procesor... Jsem s tímto absolutně v koncích, jelikož jsem zkusil snad vše.
Looty > Díky, zkusím to.

Re: i3-4130 + 270x HAWK = Bottleneck?

Napsal: 02 bře 2015 22:01
od IDVert3X
HT vypneš v BIOSE, bude sa to volať "Intel (R) Hyper-Threading Technology" a budeš tam mať asi iba ENABLED alebo DISABLED.

Re: i3-4130 + 270x HAWK = Bottleneck?

Napsal: 02 bře 2015 22:16
od Ryo
Looty > Díky, pomohlo.
Tak jsem to tedy vypl, u obou her jsou obě jádra vytížená na 100%... (Konrétněji více u Minecraftu, u EFLC se to drží 90 - 98 obě.)
Možnosti tu mám tři, enabled, disabled a auto. Bylo to dané na auto.
Kde by ještě mohl být problém?

Re: i3-4130 + 270x HAWK = Bottleneck?

Napsal: 03 bře 2015 14:42
od Ryo
Nemůže s tím mít něco společného to, že můj procesor nedosahuje dané frekvence? Lítá to mezi 3,33 a 3,37Ghz při plné zatěži. Nebo jde o odchylku?
Nemůže být problém ve voltáži? Může být samotný procesor vadný? Rád bych už konečně tento problém vyřešil... Zkusil jsem opravdu všechno, co bylo v mých silách. Zítra si se známým na den vyměníme grafiky, on otestuje mou, já si půjčím jeho 650. Pokud problém nebude, je jasné, že to bude buď bottleneck, nebo procesor. I když, zkoušel jsem i desku se čtyřjádrovým Athlonem na 3.00Ghz, kde jsem ten problém také zachytil, ale tu by mohl být opravdu bottleneck, že by ten procesor tu grafiku brzdil.