Pokud mas 60Hz monitor a 60fps ve hře, tak na jeden obrázek odpovídá 16,666... ms času. Problém ale je ten, že některý frame se vykreslí třeba už za 12ms a některý trvá 20ms, což vede k tomu, že se ti občas některý obrázek (nebo jeho část) vykreslí na monitoru po dvě zobrazení. Z tohohle hlediska je ideální mít aspoň tak dvojnásobek obnovovací frekvence monitoru.
Co se odezvy monitoru týče nebo doby reakce, tak je to taková ta urban legend, ten vliv je zanedbatelnej, lidská reakce je kolem 200ms, progameři mají třeba 160-180ms, viz
http://www.humanbenchmark.com/tests/reactiontime, takže jestli máš odezvu 1ms nebo 5ms je celkem fuk (z hlediska reakce).
Výhoda vysokých fps je tedy hlavně v tom, že ta hra působí plynulejším dojmem, obzvlášť pak pokud máš 144Hz monitor - hlavně flickshoty (rychlé škuby myší) jsou mnohem přesnější, protože ten obraz v pohybu nemá tak velké rozdíly mezi framy, takže mozek nemusí domýšlet tolik věcí a rychleji se zorientuješ.
Dneska už u většiny her běží engine nezávisle na fps renderingu, ale dříve to byl obří rozdíl - např. v Quake se dalo líp skákat, v Call of Duty jsi s 250fps mohl střílet rychleji a skočil jsi nejdál, s 333 fps jsi neskočil tak daleko, ale skočil jsi výš a s 500+fps nebyly slyšet tvoje kroky, ale nešlo skákat skoro vůbec (takže se pak na serverech nastavovalo max 250 fps, jinak tě vykopl anticheat)
