Stránka 1 z 1

Hz Vs. FPS

Napsal: 10 pro 2015 15:35
od Crywer
Jakožto CS:GO hráč sleduju i pro scénu a pořád mi neleze do hlavy otázka proč ženou fps do nesmyslnejch čísel, například 400+.
Vždycky jsem měl za to, že 60Hz monitor může zobrazit jen max 60 FPS max a 144HZ jen 144 FPS.

Lze tedy vidět rozdíl, ať už na monitoru , nebo hratelně? Nebo jsou lidi jen ovce a ženou se za číslem ?

Re: Hz Vs. FPS

Napsal: 10 pro 2015 15:53
od Delfarion
V takových číslech už rozdíl nepoznáš.

Re: Hz Vs. FPS

Napsal: 10 pro 2015 15:57
od petr22
Pokud je herni fyzika navazana na fps tak je to velky rozdil.

Pokud hraji proti sobe hraci z nichz jeden ma 60 fps a druhy 400 fps, ten ktery ma 400 fps zabije hrace ktery ma 60 fps i kdyz vystreli pozdeji.

Re: Hz Vs. FPS

Napsal: 10 pro 2015 16:14
od Crywer
Nějaký odborná odpověd by nebyla ?

Re: Hz Vs. FPS

Napsal: 10 pro 2015 16:21
od petr22
A jakpak by sis to predstavoval aby to bylo odborne - napsat to latinsky, zverejnit v casopise Ceske akademie ved, prezentaci aspon na 20 slidu?

FPS ve hre a zobrazovaci frekvence monitoru jsou dve veci ktere jsou na sobe vicemene nezavisle. Na to, aby 144 Hz = 144 FPS navic potrebujes zaridit, aby snimek v enginu hry presne casove odpovidal zobrazeni jednoho snimku na monitoru. Pokud to nezaridis, tak 60 FPS ve hre zdaleka neni 60 FPS na obrazovce.

Strucne receno, u her kde funkcnost hernich algoritmu zalezi na fps je cim vice fps tim lepe.

Re: Hz Vs. FPS

Napsal: 10 pro 2015 16:22
od WinDroid
Koukni se na tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0
Je to tam krásně popsané.

Re: Hz Vs. FPS

Napsal: 10 pro 2015 16:23
od Crywer
Díky kouknu

Re: Hz Vs. FPS

Napsal: 10 pro 2015 16:25
od SoNyX
Petře, zapomínáš, že hráči pro scény mají trochu jiné reflexy, takže vyšší FPS na monitoru s vyšší frekvencí pro ně něco znamená. Každopádně pochybuju, že screen tearing by jim nějak pomohl.

Re: Hz Vs. FPS

Napsal: 10 pro 2015 16:26
od petr22
Tak samozrejmne - spousta lidi resi FPS jen proto ze to resi ostatni :-)

Nicmene vyssi FPS nemusi znamenat vyhodu - treba u Falloutu 4 se pri 200 FPS zacinaji dit divne veci.....

Re: Hz Vs. FPS

Napsal: 10 pro 2015 16:46
od Crywer
petr22 z druhýho postu to už chápu, to první mi přišlo jako sarkastická odpověd :)

Nicméně to řešim, protože prostě chci bejt ve hrách vždycky lepší.

Re: Hz Vs. FPS

Napsal: 10 pro 2015 17:04
od satik
Pokud mas 60Hz monitor a 60fps ve hře, tak na jeden obrázek odpovídá 16,666... ms času. Problém ale je ten, že některý frame se vykreslí třeba už za 12ms a některý trvá 20ms, což vede k tomu, že se ti občas některý obrázek (nebo jeho část) vykreslí na monitoru po dvě zobrazení. Z tohohle hlediska je ideální mít aspoň tak dvojnásobek obnovovací frekvence monitoru.

Co se odezvy monitoru týče nebo doby reakce, tak je to taková ta urban legend, ten vliv je zanedbatelnej, lidská reakce je kolem 200ms, progameři mají třeba 160-180ms, viz http://www.humanbenchmark.com/tests/reactiontime, takže jestli máš odezvu 1ms nebo 5ms je celkem fuk (z hlediska reakce).

Výhoda vysokých fps je tedy hlavně v tom, že ta hra působí plynulejším dojmem, obzvlášť pak pokud máš 144Hz monitor - hlavně flickshoty (rychlé škuby myší) jsou mnohem přesnější, protože ten obraz v pohybu nemá tak velké rozdíly mezi framy, takže mozek nemusí domýšlet tolik věcí a rychleji se zorientuješ.

Dneska už u většiny her běží engine nezávisle na fps renderingu, ale dříve to byl obří rozdíl - např. v Quake se dalo líp skákat, v Call of Duty jsi s 250fps mohl střílet rychleji a skočil jsi nejdál, s 333 fps jsi neskočil tak daleko, ale skočil jsi výš a s 500+fps nebyly slyšet tvoje kroky, ale nešlo skákat skoro vůbec (takže se pak na serverech nastavovalo max 250 fps, jinak tě vykopl anticheat) :D

Re: Hz Vs. FPS

Napsal: 10 pro 2015 17:53
od Oxxid
Quake a CoD maji stejny zaklad enginu - tak proto.

takže jestli máš odezvu 1ms nebo 5ms je celkem fuk (z hlediska reakce).

Z hlediska inputlagu, ale uz tak uplne ne.


Jinak infografika k vykreslovani.
Obrázek