Stránka 1 z 1

Špatná nová RAM  Vyřešeno

Napsal: 11 bře 2016 07:11
od schwarzenegger
Ahoj,

prosim vás ja mám na tu elektroniku prostě asi pech koupil jsem si novou ramku Kingston Savage 8gb DDR3 a přislo mi že system neni tako jako driv vykazoval urcité chyby, ktere predtim nedelal tak jsem zkusil memtest a toto se mi ukazalo. Mám ji reklamovat nebo vrátit v 14 dení lhůtě a vzít jinou ?. Děkuji.

Re: Špatná nová RAM

Napsal: 11 bře 2016 07:15
od petr22
Zalezi na tobe.

Vratit ve 14 denni lhute je rychle reseni, ktere by ale slusneho cloveka nemelo ani napadnout.

Takze zbyva reklamace.

Re: Špatná nová RAM

Napsal: 11 bře 2016 08:57
od adavyp
Co je na tom neslušného? Řekne, že jsou vadné a vrátí to.

Re: Špatná nová RAM

Napsal: 11 bře 2016 09:01
od petr22
Budto to vrati, nebo rekne ze jsou vadne.

Pro vraceni je nutne delat ze nevi o tom, ze jsou vadne.

Re: Špatná nová RAM

Napsal: 11 bře 2016 10:19
od adavyp
To není pravda. Není nutné nic. Odstoupí od kupní smlouvy a řekne, že jsou vadné. Tím nic nezkazí a je to právě ten slušný přístup.

Re: Špatná nová RAM

Napsal: 11 bře 2016 11:08
od petr22
Otazka byla polozena jinak, z tech dvou moznosti je vraceni ta moznost, kdy nesmi byt priznana vada.

Pro odstoupeni od smlouvy by to chtelo jeste otestovat aspon v jinem slotu nebo jine zakladni desce, jestli se chyba projevi i tam.

Pripady kdy zakaznik tvrdi ze zbozi je vadne pricemz pri testovani se zadna zavada neprojevi jsou pomerne hodne caste. Sousedovi takhle delala chyby RAMka a kdyz jsem ji vytahl, byly ve slotu chlupy z kocoura.

Re: Špatná nová RAM

Napsal: 11 bře 2016 11:14
od adavyp
Hele, otázka byla položena jasně. Já k tomu ještě pro upřesnění dodám, že pokud si ji chce nechat, ať ji reklamuje a může čekat 30 dní, nebo ji vrátí (ze slušnosti řekne že je vadná) a hotovo. To, že je skutečně vadná nebo není, je už naprosto jedno.

Re: Špatná nová RAM

Napsal: 11 bře 2016 14:33
od lennonreloaded
Správný postup je ala petr22. Buď zboží vracím do 14 dnů, protože mi nevyhovuje, tedy bez udání důvodu, nebo je zboží vadné a pak je na místě reklamace. Cokoli jiného je "šméčko"!!!

Re: Špatná nová RAM

Napsal: 11 bře 2016 14:43
od petr22
Kdyz je zbozi vadne, ma jeste moznost odstoupit od smlouvy z duvodu vady. Pak ale zalezi na prodejci jaky bude dalsi postup.

Vetsi ksefty jako je CZC nebo Alza to moc resit nebudou, ale kolega co vlastni obchod v jiznich Cechach zasadne nepovoli odstoupeni od smlouvy, pokud zbozi nevykazuje zadnou vadu nebo je viditelne poskozene zakaznikem.

Odstoupeni od smlouvy je moznost, ktera bude u velkeho prodejce nejrychlejsi - a je mozno obratem koupit jiny modul.

Re: Špatná nová RAM

Napsal: 11 bře 2016 16:57
od adavyp
No tak trochu kolega porušuje zákon, protože na to má zákazník právo, ať už je to poškozené nebo ne. Maximálně nevrátí celou částku či částku vůbec, ale to je tak všechno.

Re: Špatná nová RAM

Napsal: 11 bře 2016 17:13
od petr22
Je treba od sebe odlisit dva stavy:

a> odstoupeni od smlouvy do 14 dnu bez udani duvodu, coz je mozne pouze pokud byla objednavka ucinena na dalku a pouze u zbozi ktere, neni poskozene. Jake jsou pravni dusledky pokud zakaznik at vedome nebo nevedome vrati vec ktera je poskozena je vec jina.

b> odstoupeni od smlouvy z duvodu neodstranitelne vyrobni vady, ktere brani pouzivani zbozi. Coz je prave ten pripad, kdy znamy nevraci penize ani nevymeni zbozi dokud neni zavada overena.

Pokud je to velky prodejce jako Alza, je i reklamace vyrizena obvykle do druheho dne nebo obratem, pokud je zbozi skladem. Nefunkcni televizi mi vymenili kus za kus primo na miste.

Nicmene bych provedl aspon zakladni testovani - ocistit slot, ocisit kontakty, jiny slot, jina deska. Jestli to prece jenom neni nejaka resitelna chyba.

Re: Špatná nová RAM

Napsal: 12 bře 2016 16:44
od adavyp
a) Není to věc jiná, je to furt to stejný, ať je zboží poškozené nebo ne.
b) to stejné jako v a. 14denní lhůta se vztahuje na jakékoliv zboží. Pokud by to byla nějaká výrobní vada, tak to prostě vrátím bez udání důvodu, a oni ať si ověřují co chtějí.