Stránka 1 z 1

Problémy s novým diskem

Napsal: 12 črc 2017 23:36
od SemiCz
Předevčírem jsem zakoupil nový disk Seagate Barracuda 1TB
Hned po instalaci fungoval zcela normálně a bezproblémů. Po první instalaci windows 7 a následném používání počítače po dobu 6ti hodin nebyl jediný problém.
Avšak po vypnutí večer a následném zapnutí začal disk chrčet a počítač se nehorázně začal sekat.
Zkoušel jsem chkdsk a v CDI mi vyjelo následující
Obrázek
Pokud to chápu, tak je disk nějak požkozen, protože sektory nemůžou být obnoveny. Avšak mi nějak nejde do hlavy, proč se mi to stalo až po prvním dni používání. Upřesňuji, že s diskem jsem nijak po instalaci nemanipuloval.

Jedinou možností je reklamace?

Re: Problémy s novým diskem

Napsal: 12 črc 2017 23:39
od Blitzkrieg
Rozhodně reklamovat. SMART hlásí dost neopravitelně poškozených sektorů + přemapované sektory.

Měl jsi hold smůlu na kus... ;-)

Re: Problémy s novým diskem

Napsal: 12 črc 2017 23:42
od SemiCz
Další věcí je, zda mám disk formátovat před reklamací (nemám na něm žádná závažná data) ale i přes to bych byl radši, aby neměli přístup k mým datům.

Re: Problémy s novým diskem

Napsal: 12 črc 2017 23:45
od Blitzkrieg
Dost pochybuji, že by se v disku nějak hrabali. Formátováním ale samozřejmě nic nezkazíš... (jen si musíš uvědomit, že aby byla data nenávratně pryč, tak se musí disk několikrát přepsat -jsou na to speciální programy a tisíce návodů na internetu. Považuji to ale za zbytečnost)

Jinak,u koho jsi disk zakoupil? Pokud je to Alza nebo CZC, tak bys ani nemusel čekat na vyřízení reklamace (ze zákona maximálně 30 dnů) a žádat výměnu za nový kus. S těmito 2 prodejci mám velice pozitivní zkušenosti - když se na produktu objevila nějaká vada do 14 dnů od nákupu, tak mi zboží vždy vyměnili za nové. Nemusel jsem tedy čekat na vyřízení reklamace a už druhý den si vyzvedl nový kus... :-)

Re: Problémy s novým diskem  Vyřešeno

Napsal: 12 črc 2017 23:47
od SemiCz
Samozřejmě Alza, už jen kvůli tomu, že ráno objednám a odpoledne to mám naproti baráku na výdeji. Díky za radu. Budu považovat za vyřešené. :)