Stránka 1 z 1

Disk

Napsal: 21 lis 2017 09:48
od saman250
Dobrý den,
mám NTB HP K9V22EA a vytvořila se mi chyba na disku
ntb jde cca 3 dny pak se kousne a po továrním nastavením se zas rozběhne tak na ty 3 dny

chci se zeptat jaký by jste mi doporučily HDD a jde Windows přetáhnout z původního disku do nového a aktivovat?(aktuální disk je funkční na přetahování souborů vyzkoušeno) nebo si musím koupit nový Windows?

Re: Disk

Napsal: 21 lis 2017 09:58
od Sigyam
Windows musíš na nový disk znovu nainstalovat, nejde jen přetáhnout. Licenční číslo můžeš použít normálně to, které je použito na starém disku.

Re: Disk

Napsal: 21 lis 2017 10:32
od zeus
Windows jde pretahnout, rika se tomu klonovani a je na to spousta SW. Navic po nem nemusis resit aktivaci.

Re: Disk

Napsal: 21 lis 2017 10:41
od Sigyam
Ale čistá instalace je většinou lepší, bude mít čistý systém..

Re: Disk

Napsal: 21 lis 2017 11:03
od LaB
Sigyam: bude mít ten samý systém, jako před výměnou disku. Ale pokud se mu chce nastavovat a instalovat všechno znova...

Re: Disk

Napsal: 21 lis 2017 19:03
od saman250
no problém je že já licenční číslo nemám ....jelikož v NTB bylo už všechno při koupi nainstalováno

Re: Disk

Napsal: 21 lis 2017 19:15
od Sigyam
Licenční číslo musí být buď ze spodu notebooku a nebo se dá najít přímo v PC. (Tento počítač --> Vlastnosti --> Dole "Product key")

Re: Disk

Napsal: 22 lis 2017 06:40
od LaB
Sigyam: Já dole vidím ID produktu...
Nikde jsem nevyčetl, jakou verzi win máš nainstalovanou. To je důležitá informace.
Pokud Win8 a vyšší, licenční číslo je uloženo v biosu notebooku a při instalaci nebudeš zadávat nic. Pokud z nějakého důvodu potřebuješ zjistit licenční číslo windows, stáhni a použij utilitu od Nirsoftu. Funguje spolehlivě.
Máš možnosti: Vyměnit disk a udělat čistou instalaci - pak budeš muset postahovat ovladače od výrobce - systém budeš mít čistý od balastu, který tam výrobce dává. Další možnost: Udělat recovery - systém bude ve stavu, v jakém byl, když si NTB koupil a následně naklonovat starý disk i s oddílem pro obnovení - budeš mít kdykoli možnost udělat tovární nastavení. Další možnost: naklonovat starý disk na nový ve stavu, v jakém to je teď. Zachováš to, co máš nainstalováno, nastaveno atd.
Druhá a třetí možnost připadá v úvahu, jen pokud je starý disk v pořádku, abys nepřenesl chyby na nový disk. Dej sem log z Crystal disk info (nebo zkontroluj utilitou od výrobce), někdo se na to určitě podívá.
V každém případě si ale udělej zálohu dat ze starého disku.

Re: Disk

Napsal: 22 lis 2017 07:12
od petr22
Licencni cislo musi byt ze spodu notebooku pouze pokud byl koupen s Windows 7 nebo nizsi verzi.

U pocitacu koupenych s Windows 8/8.1 je produktovy klic v BIOSu pocitace a u Windows 10 na serverech Microsoftu. Na stitku zespoda zadny produktovy klic neni a byt nema.

NTB HP K9V22EA by mel byt dodavan s Windows 8, tedy produktovy klic je ulozen pouze v BIOSu pocitace a jde precist treba pres RW Everything. Pokud byl upgradovan na 10, lze nainstalovat rovnou Windows 10.

Klonovat disk, ktery je vadny, neni dobry napad.