Stránka 1 z 2
Pomalé disky v PC
Napsal: 06 zář 2018 11:06
od lanok
Ahoj, měl bych dotaz ohledně rychlosti disků v Pc sestavě. Zde je můj bench ...
http://www.userbenchmark.com/UserRun/10685403Sestavu jsem si skládal sám, ovladače a win taky. Není něco, co bych mohl zanedbat? Nezdá se mi, že by byla chyba v MB.
Díky za každou radu.
PS: Při hraní KCD se mi pomalu vykreslují textury ...
Re: Pomalé disky v PC
Napsal: 06 zář 2018 11:19
od petr22
KCD je nutno instalovat na SSD aby fungovalo optimalne.
Jelikoz vidim ze mas SSD jen 128 GB, tak budu hadat ze KCD mas na plotnovem disku.
Re: Pomalé disky v PC
Napsal: 06 zář 2018 12:48
od Fox_25
KCD chce SSD protože neustále tahá data z disku, nejmarkantnější to je v místech kde je více postav. Jestli to máš na HDD a a jenom se ti pomalu vykreslují textury, buď rád. A jestli to máš na SSD a sem tam u budov trvá než se nahraje nějaká textura, to je normální.
Můžeš si vytvořit v kořenovém adresáři hry soubor user.cfg, zkopíruj tam obsah spoileru a vytvoř si zástupce spouštěcího souboru s příkazem +exec user.cfg
Textury by pak neměli doskakovat, ale pozor, je to pro hru na SSD. Pokud to nepomůže, tak ještě překopíruj config.cfg, ale původní soubor si někam zálohuj a dole na konci přepiš tvou verzi hry.
users.cfg
► Zobrazit spoiler
r_vsync 1
sys_budget_sysmem = 16000
sys_budget_videomem = 6128
r_TexturesStreamPoolSize = 6128
r_TexturesStreamingMaxRequestedMB = 200
r_TexturesStreamingResidencyTime = 200
r_texturesstreamingDeferred = 1
r_TexturesStreamingResidencyEnabled = 1
r_TexturesStreamingMipBias = -3
r_TexturesStreamingResidencyThrottle = 0.8
e_PreloadMaterials = 1
sys_PakStreamCache = 1
sys_preload = 1
System.cfg
► Zobrazit spoiler
-- *************************************************************************************************
-- Your personal settings can be stored in 'user.cfg' so that they don't create
-- any conflicts for version control
-- *************************************************************************************************
-- Shaders are compiled in parallel in precache mode
r_ShadersAsyncCompiling = 3
sys_float_exceptions = 0
-- temporary solution to prevent crashes when some DBA was relocated during defragmentation
ca_MemoryDefragEnabled = 0
-- fixed missing grass
e_MergedMeshesOutdoorOnly = 1
-- default size is 24MB which is not enough (J.H. - Vladimir suggests 512)
e_StreamCgfPoolSize=512
--------
-- Sound and music
-- Our implementation of ATL for FMOD Studio
s_AudioSystemImplementationName = CryAudioImplFmod
wh_sequence_fmod_event_name = "event:/music/music"
wh_snd_audio_xmls_dir = "/libs/gameaudio/"
--wh_sequence_music_path = "Music/kcd/"
--wh_sequence_main_widsh_file = "kcd.widsh"
-- Fallback is:
-- s_AudioSystemImplementationName = CryAudioImplFmodEx
-------------------------------------------------------------
-- WARHORSE
-- Sets the sample character as the default model that automatically loads in Character Editor
ca_CharEditModel="Objects/characters/humans/skeleton/male.cdf"
-- HDR
r_HDREyeAdaptationMode = 1
r_HDREyeAdaptationSpeed = 3
-- SVOTI
e_svoTI_MinVoxelOpacity = 0.01
e_svoTI_VegetationMaxOpacity = 1
e_svoTI_TemporalFilteringBase = 0.5 --Might introduce ghosting, but it seems that it was fixed in svoti
e_svoMaxAreaMeshSizeKB = 20000 --Fixes problem with some places not generating voxels
--detail shadows
e_ShadowsPerObject = 0
--near fog culling
r_fogDepthTest = -0.001
--Uberlods
wh_r_UberlodRatio = 3
wh_r_UberlodMode = 0
--Rain - all rain settings were moved to Engine\Config\CVarGroups\sys_spec_GameEffects.cfg
--player stands up when water level reaches this hight
wh_player_DeepWaterLevel =0.85
-- Using MNM
ai_useMNM = 1
-- Disable extra solid collider (for non-pushable characters like horse)
ac_enableExtraSolidCollider = 0
-- Turning off horse collision avoidance by default
wh_horse_CollisionAvoidance = 0
-- Fix for "WH Comment" (flash based 3D text entity)
r_DynTexSourceUseSharedRT = 0
-- Facial expressions sampling (by Mikee)
ca_FacialAnimationFramerate = 60
-- avoidance radius
ai_ExtraAvoidanceRadius = 0
ai_ExtraActorAvoidanceRadius = 0
-- missing eyes fix (including Neuhof)
ca_attachmentcullingration = 1000
-- shadercache log is not saved to *.cry file while saving level. (shadercache log is uded by offline shadercache generator. We have to re-enable it before building the final game)
wh_sys_DontSaveShadercacheLog = 1
wh_ed_SkipPostLoadMNMRebuild = 1
wh_dirtSystem = 1
wh_ui_CopyrightMsgLeft = ""
wh_ui_CopyrightMsgRight = ""
r_SSReflCutoff = 0.5
ac_enableProceduralLeaning = 0
-- one for each blendspace animation instance, original 64 is way too small
ca_ParametricPoolSize = 256
-- periodic updates of the shadows cache (every 10sec) for correct shadows
e_ShadowsCacheUpdate = 2
e_ShadowsCacheInterval = 10
-- enable area lights
r_DeferredShadingAreaLights = 1
-- disable collisions between (living and living) and (living and rigid) entities
ac_disableLivingVsLivingCollisions = 1
ac_disableLivingVsRigidCollisions = 1
-- SSDO settings by !JH
r_ssdoAmountAmbient = 1
r_ssdoAmountDirect = 1.5
r_ssdoAmountReflection = 1.5
r_ssdoRadius = 0.3
r_ssdoRadiusMax = 2
r_ssdoRadiusMin = 0.1
e_svoTI_DistantSsaoAmount = 1
-- vegetation settings
e_ViewDistRatioVegetation=50
-- merged meshes
e_MergedMeshesLodRatio = 1
e_MergedMeshesInstanceDist = 1
-- LOD settings
e_LodFaceAreaTargetSize = 0.003
-- max time delta (our Timer.cpp change will apply this even to scaled framtime)
p_max_world_step = 0.25
t_MaxStep = 0.25
-- tries to mitigate issues with the aggressive occlusion culling
e_CoverageBufferAABBExpand = -0.1
-- we can't solve a sync file access in game right now
sys_PakLogInvalidFileAccess = 0
sys_PakMessageInvalidFileAccess = 0
wh_sys_version = "1.6"
sys_flash_address_space = 65536
Re: Pomalé disky v PC
Napsal: 06 zář 2018 14:12
od lanok
Hry instaluju samozřejmě na plotnu. Jen mě zaráží, že v benchmarku jsou u takovéto sestavy tak nízká hodnocení.
Mám ještě jeden dotaz ... RAMky jsou stavěné na 2933MHz, ale využívám pouze 2400MHz. To je omezení z BIOSu? Popřípadě, jak bych mohl fr navýšit.
PS: využívám slot A2 a B2 na MB dle doporučení výrobce
Re: Pomalé disky v PC
Napsal: 06 zář 2018 14:27
od dvorakj
hry a jine aplikace se instaluji na SSD, data se davaji na plotnovy disk.
Re: Pomalé disky v PC
Napsal: 06 zář 2018 14:31
od Fox_25
Kde tam máš nízké hodnocení? CPU podporuje rychlost ram max. 2400Mhz, v OC režimu jde nastavit i více. Ale nepomůže ti to s KCD, to prostě chce chtě nechtě SSD.
dvorakj
To nejde tak kategoricky tvrdit, většina her běží normálně i na HDD, dokonce jsou hry které z rychlosti SSD netěží vůbec.
Re: Pomalé disky v PC
Napsal: 06 zář 2018 14:44
od Turion
V jakým OC režimu... Normálně povolit XMP 2933Mhz v biosu. Disky mají v tom benchmarku spíš nadprůměrnou rychlost, takže jen ty ramky a instalovat na SSD.
Re: Pomalé disky v PC
Napsal: 06 zář 2018 14:47
od petr22
Vsak XMP je v podstate OC rezim

Re: Pomalé disky v PC
Napsal: 06 zář 2018 14:53
od Turion
To jsem si myslel, že s tím někdo vyrukuje a vyjádření neprojde hladce:). Pokud jsou ramky prodávané jako 2933Mhz, tak to beru jako základní frekvenci a OC až to co dostanu navíc nad tuto garantovanou hodnotu v XMP profilu. A teď zas někdo o řadiči v CPU:).
Re: Pomalé disky v PC
Napsal: 06 zář 2018 15:43
od Fox_25
A já to myslel jako oc režim vzhledem k podporované frekvenci ram řadiče v CPU, ale jo, měl jsem napsat XMP profil. Problém je, že skoro všichni tomu říkají oc režim kvůli tomu co bývá napsané na krabici od základních desek a v základním info na stránkách výrobce.
Re: Pomalé disky v PC
Napsal: 07 zář 2018 11:12
od lanok
Z posledního benche ...
http://www.userbenchmark.com/UserRun/10704937SSD stále pomalejší než plotna. Propojovací kabel SATA 6Gb/s.
Někdo chytrej, kdo by mi s tím poradil? Díky
Re: Pomalé disky v PC
Napsal: 07 zář 2018 11:44
od RIKI22
Spusť si test SSD cez CrystalDiskMark.Ak si iba spustíš toto
https://filehippo.com/download_asssdbenchmark/,nemáš tam červeným upozornenie ?Daj sem screen z úvodnej stránky
http://aezay.dk/aezay/ssdz/Pozri sa na disk cez Kingston SSD Manager.