Stránka 1 z 1

ROPs

Napsal: 10 lis 2007 23:51
od ToXiK
Zdravím, chtěl bych se zeptat, co znamená označení "ROPs" u grafických karet. Nějaká má 16, jiná zase 20. Tak co ty čísla vůbec znamenají? Díky

Napsal: 11 lis 2007 00:11
od mmmartin
Čip G80 nese 6 bloků ROPs (Raster Operation) jednotek. Tyto jednotky tradičně slouží k zapisování vykreslených pixelů do grafické paměti, dále provádějí Z/Stecil operace, FSAA (multi-sampling), blending (prolínání)...

Každý z šesti bloků umí pracovat se 4 pixely (můžeme říct, že G80 má celkem 24 ROPs), 16 sub-pixely (FSAA) a pokud nepracují s barevnou hodnotou, je každý blok schopen zpracovat až 32 Z-vzorků za takt (celý čip tedy 192 Z-vzorků za takt, což je 12x více než R580 a 4x více než G71). Při FSAA 4x tento počet klesá na 48 Z-vzorků za takt (1,5x více než R580 a 3x více než G71)

ROPs G80 podporují FP16 a FP32 blending (důležité pro HDR). V obou případech dokonce zároveň s FSAA. Vylepšení doznala i barevná a Z-komprese při FSAA, což v kombinaci s architekturou ROPs znamená citelné snížení propadu výkonu při zapnutí FSAA.

Napsal: 11 lis 2007 00:14
od Pic
ROPs (Raster Operation) jednotky. Tyto jednotky slouží k zapisování vykreslených pixelů do grafické paměti, dále provádějí Z/Stecil operace, FSAA (multi-sampling), blending (prolínání).

Napsal: 11 lis 2007 11:57
od ToXiK
Ok, takže tedy čím víc tím líp že?! :-)
...kupuji novou grafickou kartu ale nevím co znamenají některé parametry...
Myslíte, že "velikost" ROPs závisí hodně na výkonu grafické karty?