Stránka 1 z 1

Vliv frekvence RAM na nahrávání 3D aplikace

Napsal: 24 bře 2022 03:48
od Dan09
Ahoj,
rád bych se vás tu optal, jestli může nízká frekvence RAM způsobit konstantní "sekání" výstupního videa nahraného gameplaye.

Má situace:
Hraju hru, ve které mám zhruba 120 FPS, nahrávám přes například Shadowplay (60 fps nahrávání) a výstupní video se konstantně "trhá".
Zkoušel sem i jiné nahrávací programy (např OBS) a výsledek byl stejný. Všechna možná nastavení bitratů, formátů, řízení toku, profilů atd.

Nedávný upgrade
GTX1060 -> RTX 2060 (kvuli ceně a dostupnosti, brzy přejdu na vyšší řadu)
Ryzen 5 1600 -> Ryzen 5 5600
FHD 60hz monitor -> QHD 144 hz (Gsync kompatibilní-využívám)
Aktualizace Biosu základovky pro novější ryzen (starší model MSI B450 TOMAHAWK).

ale v pc mi zůstaly starý 16GB (2x8) 2400 MHz RAM :huh:

Vím, že ryzen jede nejlépe na rychlých RAMkách. Výměnu za rychlejší sem ovšem nepovažoval za akutní, protože má nynější grafika je na procesor slabá.

Před upgradem pc sem při nahrávání v 60fps neměl žádný problém. Video bylo krásně plynulé.
Ovšem teď při vyšších fps ve hře se mi výstupní video konstantně trhá, jak už sem zmínil. Občas se i na pár sekund i zasekne a jde pouze zvuk. Nahrávka vypadá reálně na tak 30 až 40 fps (v podrobnostech souboru je 60 fps).

Hra i složka kam se videa nahrávají jsou na SSD.

Prošel sem stovky vláken na forech, hromadu videí, ale nic nepomohlo. Omlouvám se, jestli sem netrefil téma a za vysilující info, ale se svými schopnostmi jsem v koncích.
Budu moc vděčný, jestli mi tu někdo z místních znalců poradí :-)