USB-C hub nefunguje na jednom ASUS notebooku s Thunderbolt 4, na jiném ano
Napsal: 20 bře 2025 19:58
Ahoj,
koupil jsem si USB4 Multiport Adapter W/ 2.5G Ethernet od Satechi https://satechi.net/products/usb4-multiport-w2-5g-ethernet. Používám ho se dvěma notebooky ASUS, které mají Thunderbolt 4, ale na jednom funguje bez problémů a na druhém jen částečně a velmi nespolehlivě.
Notebooky:
ASUS Zenbook 14 OLED UX3402VA-OLED436W – zde hub funguje bez problémů.
ASUS ROG Flow X16 GV601VV-NEBULA014W – zde hub nefunguje, Windows jej ani nedetekuje.
Vyzkoušel jsem:
✔ Oba USB-C/TB4 porty na ROG Flow X16.
✔ Restart notebooku a čistý start Windows.
✔ Aktualizace systému – mám WIN 11
✔ Kontrolu v Správci zařízení – ale nevyčetl jsem z něj nic, co by naznačovalo, že je zařízení detekováno (možná ale koukám špatně, nejsem kdo ví jak zkušený uživatel).
Pozorované chování:
Při prvním připojení Windows notifikoval nové zařízení vzestupným tónem, ale jinak se hub v systému neobjevil.
Správce zařízení neukazuje žádné nové zařízení (nebo jsem to alespoň nenašel).
Modrá stavová dioda na hubu bliká (zatímco na Zenbooku setrvale svítí).
Zkoušel jsem připojit SSD, flashku i ethernet (CAT6), ale hub na nic nereagoval.
Po několika pokusech se mi ho podařilo rozběhnout, kdy fungovala síťová karta, zvuková karta a USB-A port s flashkou.
USB-C porty nefungují vůbec – nedetekují SSD disk, nenabíjejí připojená zařízení.
HDMI nefunguje.
Po odpojení a opětovném připojení hub zase přestal fungovat úplně a už se mi ho nepodařilo zprovoznit. Omezená funkce se vydaří tak u 1 pokusu ze 40. (zkoušel jsem odhalit i vůli v konektoru, ale neprojevila se a nepovažuji to za příčinu).
Moje domněnka:
Myslím si, že se nějak špatně zavedly ovladače, ale nejsem si jistý. Možná je problém v Thunderbolt konfiguraci v BIOSu nebo někde v registrech Windows. Netuším.
Budu rád za jakékoliv rady, díky!
koupil jsem si USB4 Multiport Adapter W/ 2.5G Ethernet od Satechi https://satechi.net/products/usb4-multiport-w2-5g-ethernet. Používám ho se dvěma notebooky ASUS, které mají Thunderbolt 4, ale na jednom funguje bez problémů a na druhém jen částečně a velmi nespolehlivě.
Notebooky:
ASUS Zenbook 14 OLED UX3402VA-OLED436W – zde hub funguje bez problémů.
ASUS ROG Flow X16 GV601VV-NEBULA014W – zde hub nefunguje, Windows jej ani nedetekuje.
Vyzkoušel jsem:
✔ Oba USB-C/TB4 porty na ROG Flow X16.
✔ Restart notebooku a čistý start Windows.
✔ Aktualizace systému – mám WIN 11
✔ Kontrolu v Správci zařízení – ale nevyčetl jsem z něj nic, co by naznačovalo, že je zařízení detekováno (možná ale koukám špatně, nejsem kdo ví jak zkušený uživatel).
Pozorované chování:
Při prvním připojení Windows notifikoval nové zařízení vzestupným tónem, ale jinak se hub v systému neobjevil.
Správce zařízení neukazuje žádné nové zařízení (nebo jsem to alespoň nenašel).
Modrá stavová dioda na hubu bliká (zatímco na Zenbooku setrvale svítí).
Zkoušel jsem připojit SSD, flashku i ethernet (CAT6), ale hub na nic nereagoval.
Po několika pokusech se mi ho podařilo rozběhnout, kdy fungovala síťová karta, zvuková karta a USB-A port s flashkou.
USB-C porty nefungují vůbec – nedetekují SSD disk, nenabíjejí připojená zařízení.
HDMI nefunguje.
Po odpojení a opětovném připojení hub zase přestal fungovat úplně a už se mi ho nepodařilo zprovoznit. Omezená funkce se vydaří tak u 1 pokusu ze 40. (zkoušel jsem odhalit i vůli v konektoru, ale neprojevila se a nepovažuji to za příčinu).
Moje domněnka:
Myslím si, že se nějak špatně zavedly ovladače, ale nejsem si jistý. Možná je problém v Thunderbolt konfiguraci v BIOSu nebo někde v registrech Windows. Netuším.
Budu rád za jakékoliv rady, díky!