Stránka 1 z 1

Notebook už není v záruce, vymění mi ho za nový?

Napsal: 12 říj 2009 22:51
od Eržik
Jde o to že mám notebook 2 roky koupený v Mironetu cca za 30 000kč,během 2 let kdy byl notes v záruce jsem ho 2x reklamoval (v obou případech stejná závada),po prvé vzali reklamaci,opravili....po půl roce nastal stejný problém tak jsem jim to zas dal k reklamaci a zas opravili a řekli že 2x ta samá závada,že je to podezřelé.Teď notes už asi 2 týdny není v záruce ale problém se zase začíná objevovat a chi se zeptat jestli můžu někomu tam napsat ,že nemám důvěru k tomuto pc když byl 2x v záruční lhůtě opravován a teď když není asi 2 týdny v záruce a problém zase začíná zda mi ho můžou vyměnit za jiný a pokud ano tak tohle se třeba už nevyrábí tak jestli to nevymění za notebook nový(lepší,výkonější...novější typ)v hodnotě kupní ceny tohoto co mám už 2 roky?,opravdu je závadový jedná se o Acer Aspire 5520G,2GBram,AMD 64x2-2x 2.0GHZ,250 HDD,Nvidia GE Force 8600M GS(512mb)

Re: PORĎTE prosim

Napsal: 12 říj 2009 23:06
od Rewqa
No a co přesně to děla?

Re: PORĎTE prosim

Napsal: 12 říj 2009 23:18
od peacoq
Odpoved je: ne.
Nemas narok na takovyto pozadavek po uplynuti zarucni doby.
V dobe zarucni doy a pri vyskytu tri stejnych zavad mas narok na vymenu i na vraceni penez dle prodejniho dokladu, a nebyl-li by jiz danny model, tak na lepsi model v priblizne cenove relaci a dle nabidky prodejce.
Po uplynuti ZD nemas narok na to co uvadis: ...2krat stejne zavada v zarucni dobe, a 3ti stejna po uplynuti ZD jiz nema na ZD vliv - skoncila.

Nyni mas pouze moznost nechat PC opravit, a vyskytne-li se opet stejna zavada i po oprave v servisu, mas narok na reklamaci u tohoto servisu podle principu reklamacniho zakona, tj. reklamace opravy. Zde bych uvedl, ze je mozne reklamovat praci, na kterou je 6ti mesicni zaruka, protoze kdyz ti d PC daji jinou-novou soucastku, tak ty na ni nemas nakupni doklad, aby se na ni vztahovala 2leta zarucni doba. Reklamce oprav je ponekud odlisna, nez reklamce zakoupeneho predmetu.
Pro priklad: oprava topneho telesa pracky > vymena telesa > a na provedenou opravu - praci se vztahuje 6ti mesicni ZD. Coz je rozdil oproti tomu, kdyby jsi si sam zakoupil topne teleso a sam vymenil, v tom pripede by se na vyrobek vztahovala 2leta ZD. V pripade, ze ...prijde opravar pracek > teleso vymeni > a to se poroucha do 6ti mesicu od vymeny > nasleduje reklamace provedene prace. Poroucha-li se ono teleso 7my mesic, neni mozne jiz praci reklamovat. Reklamujes tedy opravu - praci, nikoli vyrobek - predmet.

(Na reklamci zakoupeneho vyrobku tak, jak se domnivas uz nemas zakonny narok, a tedy ano pravo.)

Re: Notebook už není v záruce, vymění mi ho za nový?

Napsal: 13 říj 2009 00:22
od non_non
V době kdy je výrobek v servisu na reklamaci tak se ti záruka prodlužuje o ten čas kdy ho nemůžeš používat, zahrnul jsi i tohle do záruční doby? Zmínil jsi se že to jsou dva týdny po záruce a na reklamaci byl už dvakrát je tedy možné že je stále v záruční době, zkus si to ještě ověřit :smile:

Re: Notebook už není v záruce, vymění mi ho za nový?

Napsal: 13 říj 2009 00:31
od Pepas87
nevim jak u ceho, ale neni nahodou v pripade vymeny komponenty opet poskytnuta plna zaruka na tu danou vec??

Re: Notebook už není v záruce, vymění mi ho za nový?

Napsal: 13 říj 2009 05:48
od LaB
Pokud je to i v tomhle případě ta samá závada, tak se na ní opět vztahuje záruka (pouze na opravenou věc). A pokud byl notebook v záruční opravě 2x (tedy 2x 30 dní), záruka se ti prodlužuje o 60 dní. Pokud se v době záruky vyskytne 3x stejná závada, máš nárok buď na vrácení peněz, nebo na nový výrobek. Já bych neváhal a zanesl bych to tam.

Re: Notebook už není v záruce, vymění mi ho za nový?

Napsal: 13 říj 2009 11:07
od d1amond
Přečtěte si pozorně reklamační řád. Záruka se prodlužuje o dobu, po kterou bylo uvedené zařízení v opravě. Pokud byla doba opravy pokaždé např. 5 pracovních dní, prodlužuje se záruka max. o deset dní. Záleží tedy na tom, jak rychle byl notebook zpátky u zákazníka.
Na výměnu za nový kus, případně vrácení peněz nemá po záruce nárok - jak již bylo řečeno (v podstatě po záruce s tím neudělá už vůbec nic).

//vždy se berou data podpisu na příjemkách a výdejkách nebo data podání přepravní službě.