Stránka 1 z 1

MSI Afterburner - Shader a Voltage  Vyřešeno

Napsal: 08 říj 2011 16:37
od Faster1
Ahoj, stáhl jsem si nejnovější verzi programu MSI Afterburner (2.2.0. Beta).. A nainstaloval na 2 PC. Na jednom vidím jen Core Clock, Memory Clock a Fan Speed. Ale Shader clock mi tam chybí je to prošedivělé a to samé i u Core Voltage. I přesto když nastavení dám Unlock voltage control.. A restartuju program..
Core Clock je na 775 MHz a jde zvýšit max na 900.
Memory clock je na 1000 MHz a jde zvášit max. na 1200.
Je to grafika Ati Radeon HD 5670.

To samé jsem zkusil i u druhého PC s nVidia GTX 460 SE.
A tam jde nastavovat všechno a ty rychlosti jader jdou zvyšovat o hodně víc než je základ..

Z jakého důvodu to u té Atiny nejde?

Re: MSI Afterburner - Shader a Voltage

Napsal: 08 říj 2011 20:18
od frky
ATI karty nemají shader clock, u nich je to řešeno jinak než na Nvidii. Jak přesně ti řekne možná nějaký odborník :) Ale shader clock tam 100% nenajdeš...

Re: MSI Afterburner - Shader a Voltage

Napsal: 08 říj 2011 20:51
od Martab
Sharder clock je frekvence "jader" grafiky http://cs.wikipedia.org/wiki/Shader a je to dvojnásobek frekvence jádra a myslím, že je to frekvence CUDA jader, ale tím si nejsem jistý. ATI/AMD to má řešeno tak, že každá grafika má ve svém jádře ještě "malé podjádra" které se skládají z dalších jednotek po pěti popřípadě čtyřech, je to trochu složitější :D http://wh.cs.vsb.cz/mil051/images/4/46/PAP_Představení_srovnání_architektury_grafické_karty_ATI_Radeon_5800_(Petr_Hamalčík).pdf

ATI: Stream procesory
Výpočetní jádro Radeonu 5800 obsahuje 320 superskalárních stream procesorů. Tyto procesory
bývají také nazývány unifikované shadery podle toho, že mohou vykonávat všechny typy
shaderových programů (ve specifikaci DirectX 11 je šest typů). Každý stream procesor obsahuje 5
výpočetních jednotek (ALU), z toho 4 pro provádění jednoduchých operací a pátou pro speciální
operace, jako např. sin, cos, log. Dohromady je tedy v celém jádře k dispozici 1600 ALU. Procesory
jsou rozděleny do 20 SIMD bloků, z nichž každý má přiřazeny 4 texturovací jednotky a vlastní L1
cache.

Re: MSI Afterburner - Shader a Voltage

Napsal: 08 říj 2011 22:33
od Faster1
Aha a dalo by se tedy říct že grafické karty s Shader procesorem jsou tedy výkonnější než jiné metody?
Protože ta nVidia GTX 460 SE má Core Clock 678 MHz (myslím).
A ta druhá ATI Radeon HD 5670 má Core Clock 775 MHz.
A je přitom asi o 50% méně výkonná než ta nVidia..

Re: MSI Afterburner - Shader a Voltage

Napsal: 08 říj 2011 22:58
od frky
Nene, ta 5670 je slabší nejenom frekvencí, ale i paměťma a obecně Gtx 460 jsou lepší i než 5770. Jak ATI tak Nvidia mají shader "procesor", každá z nich to má ale řešené jinak. V tomhle případě 5670 má určitý počet unifikovaných shaderů 400, také paměťovou propustnost má mnohem menší.... Pořád nevím jak to rozumě formulovat, nevím jak to správně napsat... nějaký odborník by se k tomu určitě lépe vyjádřil... :-)

Re: MSI Afterburner - Shader a Voltage

Napsal: 08 říj 2011 23:01
od Faster1
No dobře.. A nevíš proč u té Atiny jde zvýšít takt jen o 125 MHz. Z 775 na 900 ?

Re: MSI Afterburner - Shader a Voltage

Napsal: 08 říj 2011 23:02
od frky
Víc ti afterburner nedovolí?

Re: MSI Afterburner - Shader a Voltage

Napsal: 08 říj 2011 23:04
od Faster1
Ne jak v ovladačí Grafické karty tak i Afterburneru je to stejné.. Možná je to tím že nemůžu regulovat napětí.. Můžu vytvořit foto či video..

Re: MSI Afterburner - Shader a Voltage

Napsal: 08 říj 2011 23:07
od frky
Jako vždycky je tam nějaké omezení, nejde to do alelujá.... Tím napětím to může být no...zkus to po kouskách zvedat a testovat stability, např furmark, nebo náročná hra... Každopádně i když hd 5670 přetaktuješ, tak z ní moc výkonu nedostaneš. Ty máš doma gtx 460 a5670? nebo proč je sorvnáváš?:-)

--- Doplnění předchozího příspěvku (08 Říj 2011 23:08) ---

http://pctuning.tyden.cz/hardware/grafi ... 1?start=18

Re: MSI Afterburner - Shader a Voltage

Napsal: 08 říj 2011 23:15
od Faster1
Provnávám je, protože nevím z jakého důvodu je nVidia o tolik lepší když má nižší Core Clock..
A navíc, jak říkáš, četl jsme že nVidia GTX 460 SE se dá vyrovnat s Ati HD 5770. A 5670 a 5770 není zas tak velký rozdíl ne?
Jo jinak je mi jasné že to nejde do nekonečna.. Trochu jsem to pochopil.. To co si mi snažil se vysvětlit..
Ale myslím, že nejvíce záleží na rychlosti toho Grafického procesoru..
Ano mám obě, ale každou v jiném PC samozdřejmě..

--- Doplnění předchozího příspěvku (08 Říj 2011 23:18) ---

Aha tak už jsme na to asi přišel dočetl jsme se že jádro = shadery (u té mé Ati, kterou mám) tak v tom to asi nejspíš bude..

Re: MSI Afterburner - Shader a Voltage

Napsal: 08 říj 2011 23:29
od frky
GTX 460 - jádro 675 MHz, počet SP 336, frekvence SP 1350 ROPs 32, GDDR5 paměti sběrnice 512 bit či 192, závisí na verzi
HD 5670 128 bit sběrnice GDDR5 jádro 775 MHz, Rops 16

Re: MSI Afterburner - Shader a Voltage

Napsal: 09 říj 2011 07:25
od Martab
To je jak kdybys porovnával AMD Athlon 64 3200+ (2GHz) a Intel P4 3.0 GHz, proč je teda ten Ahlon výkocejší když má o 1/3 nožší stekvenci? Prostě GTX 460 SE je vyžší model a má jinak řešenou architekturu, to máš to samé jak má AMD teď svoje phenony (až 3,7) a Intel má i5 (až 3,5) , který je výkonější? Světe divse ale je to i5 :wink:

GTX 460 SE má 288 CUDA jader ( jich se týká ta Shader clock ) má paměti GDDR5 (3400 MHz), pam. sbernice je 256 bit., 48 TMU a 32 ROP, 1,95 mld.tranzistorů
ATI HD 5670 má 80(5D) jader (80 bloků po pěti) má paměti GDDR5 (2000 MHz), pam. sbernice je 128 bit., 20 TMU 8 ROP, 628 mio. tranzistorů
Radeon HD 5670 používá jádro RV830, vyrobené 40 nm procesem u TSMC a směřuje do střední části trhu. Je určen pro hraní nenáročných her při dobrém poměru cena/výkon. Čip obsahuje 400 SP jednotek, neboli 80 5D superskalarních jednotek (shader jednotky). Paměťová sběrnice má šířku 128 bitů a jsou použity paměti typu GDDR5 na 4 GHz nebo GDDR3 na 1,8 GHz, velikost paměti je 0,5 nebo 1 GB. Nahrazuje staré modely HD 4650, HD 4670 a HD 4730. Chlazení bude jak aktivní, tak i pasivní, díky TDP do 75 W. Konkurence od NVIDIE je GeForce 9600, GT220, 9800GT a GT240. Podporuje DirectX 11, Shader model 5 a OpenGL 4.0.

ATI HD 5770 může být stejně výkonná jako GTX 460 SE, ale HD 5670 je asi o 30-50% slabší než HD 5770 :wink:
Řada HD 5700 používá jádro RV840, vyrobené 40 nm procesem u TSMC a směřuje do vyšší střední části trhu. Je určen pro hraní náročnějších her při dobrém poměru cena/výkon. Čip obsahuje 740 nebo 800 SP jednotek, neboli 144 nebo 160 5D superskalarních jednotek (shader jednotky). Paměťová sběrnice má šířku 128 bitů a jsou použity paměti typu GDDR5 od 4,6 do 4,8 GHz, velikost paměti je 0,5 nebo 1 GB. Nahrazuje staré modely HD 4770, HD 4830, HD 4850 a HD 4870. Chlazení bude jak aktivní, tak nejspíše i pasivní, díky TDP do 110 W. Konkurence od NVIDIE je hlavně GeForce GTS 450 a částečně i GTX 460. Podporuje DirectX 11, Shader model 5 a OpenGL 4.0.

Tady sem našel jak jsou radeony rozdělěné podle výkonu:
► Zobrazit spoiler

Nvidia GTX 460 se je vyžší střední třída: http://cs.wikipedia.org/wiki/GeForce_400

Wikipedia píše:unifikované shadery – moderní náhrada za pixelové a vertexové jednotky, každá firma má svoji vlastní architekturu shaderů. Jsou programovatelné a díky tomu nemusí počítat pouze zobrazitelná data, ale i výpočty pro vědu (např. BOINC) a další.
AMD používá superskalární (VLIW) jednotky unifikovaných shaderů. To je 5 (VLIW 5) jednodušších jednotek jako celek, respektíve 4 (VLIW 4) jednodušší jednotky jako celek u nových grafických karet AMD Radeon 69**. Frekvence shaderů je stejná jako zbytku GPU.
NVIDIA používá skalární jednotky unifikovaných shaderů. Každá jednotka je plnohodnotná. Frekvence shaderů je vyšší než zbytku GPU, většinou v násobiči 2× až 3×.
VIA používá vlastní unifikované shadery na svých grafikách Chrome 400/500.
Intel u nejnovějších GPU už taky má vlastní unifikované shadery.
řadič pamětí - stará se o komunikaci mezi grafickou pamětí a GPU. NVIDIA má podporu GDDR5, stejně jako AMD.
jednotka TMU (Texture mapping unit) - nanáší textury na objekty.
jednotka ROP (Render Output unit) - stará se o konečný výstup dat z grafické karty.
1 jednotka superskalární se nerovná 1 jednotce skalární.


Shadery nemá jenom NVIDIA, je to název jedntky která je chopná počítat různé operace (dřív bylo porřeba více jednotek pro různé úkony), kažká firma má jinnou strategii, a Shader clock je vlastně frekvence CUDA jader, které jsou schopny počítat různé operace => SHADERY

Tady se můžeš podívat na rozdílnou rychlost vykreslování (GTX 460SE a HD 5670 OC) ...
Obrázek Obrázek

Pokud chceš zvýšit rozsah taktů

*Otevřeti soubor Afterburner.cfg, vyhledej řetězec "UnofficialOverclockingEULA" a za rovnítko vlož tento text (bez uvozovek) - "I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it"
*V témže souboru napiš u řetězce "UnofficialOverclockingMode" za rovnítko buď
"1" pro bypass OveDrive limitu při zachování podtaktování ve 2D
"2" pro totální ignorování PowerPlay stavů (karta poběží stále na plných frekvencích)
*A nebo přepiš původní soubor tímto:
MSIAfterburner.rar
(994 bajtů) Staženo 68 x



► Zobrazit spoiler