To je jak kdybys porovnával AMD Athlon 64 3200+ (2GHz) a Intel P4 3.0 GHz, proč je teda ten Ahlon výkocejší když má o 1/3 nožší stekvenci? Prostě GTX 460 SE je vyžší model a má jinak řešenou architekturu, to máš to samé jak má AMD teď svoje phenony (až 3,7) a Intel má i5 (až 3,5) , který je výkonější? Světe divse ale je to i5
GTX 460 SE má 288 CUDA jader ( jich se týká ta Shader clock ) má paměti GDDR5 (3400 MHz), pam. sbernice je 256 bit., 48 TMU a 32 ROP, 1,95 mld.tranzistorů
ATI HD 5670 má 80(5D) jader (80 bloků po pěti) má paměti GDDR5 (2000 MHz), pam. sbernice je 128 bit., 20 TMU 8 ROP, 628 mio. tranzistorů
Radeon HD 5670 používá jádro RV830, vyrobené 40 nm procesem u TSMC a směřuje do střední části trhu. Je určen pro hraní nenáročných her při dobrém poměru cena/výkon. Čip obsahuje 400 SP jednotek, neboli 80 5D superskalarních jednotek (shader jednotky). Paměťová sběrnice má šířku 128 bitů a jsou použity paměti typu GDDR5 na 4 GHz nebo GDDR3 na 1,8 GHz, velikost paměti je 0,5 nebo 1 GB. Nahrazuje staré modely HD 4650, HD 4670 a HD 4730. Chlazení bude jak aktivní, tak i pasivní, díky TDP do 75 W. Konkurence od NVIDIE je GeForce 9600, GT220, 9800GT a GT240. Podporuje DirectX 11, Shader model 5 a OpenGL 4.0.
ATI HD 5770 může být stejně výkonná jako GTX 460 SE, ale HD 5670 je asi o 30-50% slabší než HD 5770
Řada HD 5700 používá jádro RV840, vyrobené 40 nm procesem u TSMC a směřuje do vyšší střední části trhu. Je určen pro hraní náročnějších her při dobrém poměru cena/výkon. Čip obsahuje 740 nebo 800 SP jednotek, neboli 144 nebo 160 5D superskalarních jednotek (shader jednotky). Paměťová sběrnice má šířku 128 bitů a jsou použity paměti typu GDDR5 od 4,6 do 4,8 GHz, velikost paměti je 0,5 nebo 1 GB. Nahrazuje staré modely HD 4770, HD 4830, HD 4850 a HD 4870. Chlazení bude jak aktivní, tak nejspíše i pasivní, díky TDP do 110 W. Konkurence od NVIDIE je hlavně GeForce GTS 450 a částečně i GTX 460. Podporuje DirectX 11, Shader model 5 a OpenGL 4.0.
Tady sem našel jak jsou radeony rozdělěné podle výkonu:
► Zobrazit spoiler
Wikipedia píše:Modely
Nejnižší třída
HD 5450
Vyšší nižší třída
HD 5550
Nižší střední třída
HD 5570
HD 5670
Vyšší střední třída
HD 5750
HD 5770
Nižší vyšší třída
HD 5830
Vyšší třída
HD 5850
HD 5870
Nejvyšší třída
HD 5970
HD 5870 X2
Nvidia GTX 460 se je vyžší střední třída:
http://cs.wikipedia.org/wiki/GeForce_400Wikipedia píše:unifikované shadery – moderní náhrada za pixelové a vertexové jednotky, každá firma má svoji vlastní architekturu shaderů. Jsou programovatelné a díky tomu nemusí počítat pouze zobrazitelná data, ale i výpočty pro vědu (např. BOINC) a další.
AMD používá superskalární (VLIW) jednotky unifikovaných shaderů. To je 5 (VLIW 5) jednodušších jednotek jako celek, respektíve 4 (VLIW 4) jednodušší jednotky jako celek u nových grafických karet AMD Radeon 69**. Frekvence shaderů je stejná jako zbytku GPU.
NVIDIA používá skalární jednotky unifikovaných shaderů. Každá jednotka je plnohodnotná. Frekvence shaderů je vyšší než zbytku GPU, většinou v násobiči 2× až 3×.
VIA používá vlastní unifikované shadery na svých grafikách Chrome 400/500.
Intel u nejnovějších GPU už taky má vlastní unifikované shadery.
řadič pamětí - stará se o komunikaci mezi grafickou pamětí a GPU. NVIDIA má podporu GDDR5, stejně jako AMD.
jednotka TMU (Texture mapping unit) - nanáší textury na objekty.
jednotka ROP (Render Output unit) - stará se o konečný výstup dat z grafické karty.
1 jednotka superskalární se nerovná 1 jednotce skalární.
Shadery nemá jenom NVIDIA, je to název jedntky která je chopná počítat různé operace (dřív bylo porřeba více jednotek pro různé úkony), kažká firma má jinnou strategii, a Shader clock je vlastně frekvence CUDA jader, které jsou schopny počítat různé operace => SHADERYTady se můžeš podívat na rozdílnou rychlost vykreslování (GTX 460SE a HD 5670 OC) ...
Pokud chceš zvýšit rozsah taktů*Otevřeti soubor Afterburner.cfg, vyhledej řetězec "UnofficialOverclockingEULA" a za rovnítko vlož tento text (bez uvozovek) - "I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it"
*V témže souboru napiš u řetězce "UnofficialOverclockingMode" za rovnítko buď
"1" pro bypass OveDrive limitu při zachování podtaktování ve 2D
"2" pro totální ignorování PowerPlay stavů (karta poběží stále na plných frekvencích)
*A nebo přepiš původní soubor tímto: