U každého dotazníku musí být zadání, jaké informace je potřeba získat: Zadání „
Podpora prodeje“ je tak obecné, že to v podstatě může být cokoliv a taky nic pořádného. A tomu také odpovídá dotazník.
Jediné co z toho lze relevantně vyvodit je to, že cílová skupina dotázaných jsou převážně spotřebitelé, spadající pod zákonnou ochranu.
A teď ty nesmysly, například: [1] Nabízení produktů, které souvisí s již zakoupenými či prohlíženými produkty.
[2] Nabízení lepší verze produktu nebo vyšší třídy produktu.Co to je za dvě nesmyslné věty u některých otázek? Jak se liší lepší verze produktu od vyšší verze produktu? A k čemu tato oznamovací věta slouží? Jak tato věta souvisí s věrnostním programem nebo s hlídačem cen?
Nebo jsou zdvojené otázky:4. Které nástroje podpory prodeje jsou podle Vás v e-shopu důležité?
5. Jste spokojen/a s těmito nástroji podpory prodeje?A u obou otázek jsou stejné položky.
Sleva může být důležitá, na to lze odpovědět. Ale už je nesmysl, ptát se, jak jsem se slevou spokojen. S jakou slevou mám být spokojen? Jestli ta sleva je červeně na monitoru vybarvená, protože se mě líbí červená? Nebo jestli je u jednoho eshopu nízká sleva a u druhého vysoká sleva? Tak pak musím odpovědět, že u eshopu XY jsem s výší slevy spokojen a u druhého eshopu YX jsem byl se slevou nespokojen. Ale takto odpovědět nelze, a navíc je tato informace naprosto k ničemu.
Další nesmysl:
„Bezplatná reklamace“ Jiná než bezplatná reklamace dle zákona pro spotřebitele neexistuje. Ta co to je za otázku?
Co to je:
Cross-selling[1], Up-selling[2] ?? Který spotřebitel ví co to znamená? Naprosté minimum…
A těch nesmyslů tam je spousta... Takže za mě to je odfláknutý dotazník. A pokud to někdo schválil, tak to znamená jedině to, že tomu ten dotyčný nerozumí a je odtržen od reality.
A to, že s vyplněním dotazníku spousta lidí nemělo problém ještě neznamená, že to je dobře zpracovaný dotazník.