Stránka 1 z 1

Problém s emailem

Napsal: 18 srp 2024 21:15
od Těsňa
Zdravím,

řešil jsem to již s naším poskytovatelem schránky, ale u nich neevidují žádný problém.
Máme firemní emailové schránky u zoneru. Jedna hromadná na příjem a odesílání faktur "fakturace@xy.cz" má problém a to následující:

Všechnu poštu bezproblému přijeme jak ve webovém rozhraní zoner, tak v outlooku na PC1 i na PC2. Problém nastává se složkou "faktury dodavatel".
Do této složky máme nastavené pravidlo zařazování zpráv od emailové adresy dodavatele.

1. Na webovém rozhraní zoner se zprávy vůbec nepřijmou, prostě v emailu nejsou.
2. Na PC1 v outlooku zprávy také nejsou stejně jako ve webovém rozhraní, někdy se stane vyjímka a faktury dorazí, to ovšem pro změnu nedorazí zase na PC2.
3. Na PC2 v outlooku zprávy bez problému z 99% přijdou, nedorazí v 1% případu, kdy dorazí na PC1.

Porty máme nyní každý jinak, ale i když máme identické tak problém trvá.
Fungujeme celou dobu přes IMAP viz. příloha.
Na obou PC běží ESET NOD32, oficiální verze, s poslední aktualizací.

Divné je, že to začalo z ničeho nic. Žádné nastavení se nezměnilo, neproběhla žádná aktualizace ani změna v mailu.
Nastavení outlooků máme na PC1 i PC2 stejné.

Kde může být zakopaný pes?

Re: Problém s emailem

Napsal: 18 srp 2024 21:23
od petr22
Nezapnul nekdo na PC2 omylem ze se maji stazene zpravy mazat ze serveru?

Kdyz se PC2 odpoji od site nebo neni zaple, funguje to jak ma?

Re: Problém s emailem

Napsal: 18 srp 2024 23:51
od zeus
U IMAP uctu by je tim padem ale nemel ani na PC2, ne? POP3 navic umi jen Inbox.
Nastavil bych vsechny pocitace dle pokynu poskytovatele.
S novym profilem v Outlooku bych zatim pockal.

Re: Problém s emailem

Napsal: 21 srp 2024 14:32
od Těsňa
Nastavení jsem sjednotil dle zaslaného od zeus.
Pár dní jsem to nyní zkoumal a opravdu to vypadá, že poštu přijme ten PC, který se zapne jako první.
PC2 je v práci většinou zapnutý jako první, proto zprávy přijme. Nyní je kolega od PC2 na dovolené a první je zapnutý můj PC1, najednou jsou faktury u mě a u PC2 je nevidím.

Děje se to pouze u složky "faktury dodavatel", ale nikde jsem nenašel žádné nastavení, které by zmiňovalo "stazene zpravy mazat ze serveru". Kde bych něco takového našel?

Re: Problém s emailem

Napsal: 21 srp 2024 18:19
od zeus
To nenajdes, protoze IMAP to nema. Cele je to divne, IMAP i webmail jsou jen 'zpusob nahledu' do te same schranky.
Protoze zlobi jedna konkretni slozka, vytvoril bych jinou, pravidlo zmenil a tu puvodni smazal.

Re: Problém s emailem

Napsal: 23 srp 2024 09:23
od Těsňa
Složka a pravidlo smazané a pošta již chodí na všechny PC. Díky, vyřešeno.