Vlastní vodní chlazení CPU+GK

Taktujete či jinak upravujete své PC? Sdělte nám své zkušenosti, vložte sem své dotazy…

Moderátoři: Mods_junior, Mods_senior, HW spec team

Uživatelský avatar
Zendass
Level 1
Level 1
Příspěvky: 79
Registrován: srpen 19
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Vlastní vodní chlazení CPU+GK

Příspěvekod Zendass » 18 čer 2020 00:24

Zdravím, již delší dobu uvažuji o vlastním "custom" vodním chlazení, nároky na hlučnost stoupají, nároky na chlazení taky, a samozřejmě taky nároky na estetiku. Proto si myslím, že je čas udělat pořádnou investici do vodního okruhu. Ano, vím, že koupit nějakýho vzdušnýho scythe nebo noctuu bude efektivnější a bezúdržbové. A taky vím, že to bude stát 10k minimálně, vyžaduje to pravidelnou údržbu a výměnu hadic. S tím vším jsem obeznámen a ochoten to podstoupit, včetně ztráty záruky na GK.

Ale teď k věci - mám načteno trochu materiálu o vodním chlazení, ale přeci jen jsem laik, a tudíž nevím, jak/jakou značku/podle čeho si vybírat komponenty, náplně, kde nakupovat (nejlépe ČR) atd... Přeci jen tu asi budou zkušenější v oboru, nechám si poradit.

Co se bude chladit:
- Ryzen 7 2700 s maximálním OC, kterýho jsem schopnej dosáhnout
- Sapphire Pulse RX 5600 XT s maximálním dosažitelným OC
- Vše osazeno na ASRock B450M Pro4 ATX a napájeno 650W Seasonicem Focus Gold

Dělal jsem si něco jen tak na zkoušku, ale ruku do ohně za to fakt nedám, natož vodu do počítače. Mám hlavně obavu o teplotu kapaliny, jelikož by to bylo celé v jednom okruhu, s tím spojená velikost radiátoru a výkon pumpy.
Dále je kladen důraz na určitou celkovou estetiku celého okruhu, s například světle modrou kapalinou, buď úplně bez, nebo jen s velmi decentním podsvícením v barvě kapaliny s průhledným blokem CPU/GPU, expanzní nádobou, a pokud existuje nějaká rozumná skříň na vertikální montáž GPU s oknem, uvítal bych nějaký tip.