Stránka 1 z 1

Rušení účtu u České spořitelny

Napsal: 17 kvě 2010 12:52
od mmmartin
Rozhodl jsem se zrušit svůj sporožirový účet u ČS. Jak mi vysvětlil pracovník na přepážce, akce probíhá ve dvou krocích: nejprve účet zablokují, aby už z něj nemohly být realizované žádné platby a po cca deseti dnech účet definitivně zruší. To by člověk chápal, banka potřebuje určitý čas na vypořádání transakcí a případných plateb kartou, které byly zadané těsně před zablokováním.
Den nato mi přišel do e-mailové schránky zcela zjevný phishing, který mi oznamuje, že můj účet byl zablokovaný a že mám vyplnit a odeslat určité údaje, nutné k jeho opětovné aktivaci. To bych taky pochopil, takových věcí běhá po internetu spousta - i když toto byl další phishing po desítkách měsíců klidu.
Tak trochu mi ale vrtá hlavou jedna věc: pravděpodobnost, že k výše uvedeným událostem dojde dva dny po sobě v průběhu jednoho roku, je 1 : 133225. Pravděpodobnost, že k výše uvedeným událostem dojde dva dny po sobě v průběhu jednoho roku za předpokladu, že odesilatel phishingu ví o zablokování mého účtu, je 1.
A otázka na závěr: byla to opravdu jen náhoda?

Re: Rušení účtu u České spořitelny

Napsal: 17 kvě 2010 13:05
od LaB
A nebyl to opravdu e-mail od ČS? Brali by to jako stažení žádosti o zrušení účtu. Už jsem to jednou viděl u jednoho telefonního operátora...

Re: Rušení účtu u České spořitelny

Napsal: 17 kvě 2010 13:15
od Radix
Banky nikdy nepožadují zaslání hesel, osobních údajů mailem a výslovně před tím varují.
Obrátil by se s tím přímo na vedení ČS, aby to prošetřili. Je to podivná náhoda.

Re: Rušení účtu u České spořitelny

Napsal: 17 kvě 2010 13:16
od Stene
Byla to náhoda, kdyby tě náhodou chtěli přemluvit aby jsi to u nich nerušil tak ti zavolají nebo dokonce pozvou k nim. Je naprostá kravina řešit takovéhle věci přes mail a doufám že jsou na tolik profesionáln, že by je to ani nenapadlo.

Jinak, můžu vědět, proč si to u nich zrušil? Zrovna jsem si u nich založil účet..-> špatné zkušenosti?
Jestli se o tom nechceš bavit, nemusíš ;)

Re: Rušení účtu u České spořitelny

Napsal: 17 kvě 2010 13:19
od mmmartin
LaB: Nemyslím - viz obrázek. Navíc při pokusu o otevření odkazu připojeného k e-mailu jako první zareagovala svým varováním Opera a po vstupu na nabízené stránky začal řvát i antivir.

stene: Měl jsem u ČS sporožiro a kartový účet s kreditní kartou. Jednoho dne mi zavolala moje privátní poradkyně (náš člověk na Vaší straně tomu myslím spořitelna říkala) s nabídkou lepšího nastavení mých účtů. Neodolal jsem - já vůl starej - a výsledkem bylo zvýšení poplatků za vedení účtů cca o 75 Kč. Když si člověk spočítá, kolik by musel mít na účtu, aby mu úrok 0,2 % zaplatil poplatky za vedení účtu, vyjde mu něco kolem 9 000 000. Výhodné, že?

Re: Rušení účtu u České spořitelny

Napsal: 17 kvě 2010 14:28
od memphisto
Je to náhoda, to rozhodně.

Co mě ale zarazilo, byla moje zkušenost s mBank. Založil jsem si u nich účet a pak mi mé soukromé údaje (číslo účtu a PIN, výpis z účtu) zaslali sprostě na email, tak to jsem se opravdu nasr** a kontaktoval je, co to má znamenat a dostal jsem odpověď, že je to běžné. Účet jsem měl u nich vytvořen asi půl dne, hned jsem ho šel zrušit. Takhle si bezpečnost svého účtu nepředstavuji!!

Re: Rušení účtu u České spořitelny

Napsal: 17 kvě 2010 14:40
od mmmartin
Možná se pletu, ale to, co ti mBank posílá mailem jsou přihlašovací údaje do i-bankingu, kde si po prvním přihlášení jednak musíš účet aktivovat a sám si volíš heslo a případně PIN karty. Všechny tyhle operace jsou navíc podmíněné zadáním kódu, který ti pošlou v SMS. Je pravda, že výpisy zasílají taky e-mailem, ale to - mám takový dojem - tam jde zrušit a generovat si výpisy sám v ovládání účtu.

Re: Rušení účtu u České spořitelny

Napsal: 17 kvě 2010 14:44
od memphisto
Možná to mají už jinak. Já jsem u nich byl ten první rok, co se u nás objevili a celkem nemile mě to překvapilo. Ty výpisy nezabezpečené v HTML do meilu :shock: To jsem fakt ještě nikde neviděl. To samé s tím PINem. Sice spořku nemusím, ale ti to alespoň poslali poštou a opisovaly se jen určité čísla z kódu. Posílat tyto informace přes meil mi příjde jako sprostota a budí ve mně nedůvěru :?

Re: Rušení účtu u České spořitelny

Napsal: 17 kvě 2010 15:25
od Radix
Já dostávám dost spamu, tak 5 - 10 denně. Většinou je to ten klasický phishing. Ale abych dostal mail, kde by někdo přímo vyžadoval zaslání bankovních údajů, to nepamatuju nejméně rok zpátky.

Re: Rušení účtu u České spořitelny

Napsal: 17 kvě 2010 15:44
od Stene
Kdyby mi tyto údaje chodily mailem tak jim také zavolám a řeknu, že by to takhle nešlo. Mě poštovní spořitelna poslala poštou asi 8dopisů a asi 6 jsem si jich musel vyzvednou sám (do vlastních rukou).
Kdyby mi zvedly vedení účtu asi o 75kč jednal bych stejně :D