Příspěvekod faraon » 28 dub 2013 23:55
Kerosin (nebo kerosen) je starší název petroleje, který má nižší teplotu hoření i výhřevnost než benzin. O konstrukci proudových motorů a průběhu spalování v nich docela dost vím, rozhodně probíhá za úplně jiných podmínek než ve volném prostoru. Pro představu jak velký je to rozdíl stačí porovnat plamen benzinu hořícího v misce s plamenem benzínové letlampy, nejlépe vlastní rukou.
Jestli byly budovy konstruovány pro náraz letadla z roku 1970, mělo by se jednat o Boeing 747, který je od roku 1970 v pravidelném provozu. Ten je téměř dvakrát tak těžký (první verze, poslední dvaapůlkrát) jak 767, a má také o dost větší nádrže než ten tříčtvrteční autobus.
Nepočítalo se prý s plnými nádržemi (zdroj?), ale ony také plné nebyly. Nikdy se totiž netankuje víc paliva než je potřeba na cestu plus rezerva, protože tahle mrtvá hmotnost zvyšuje spotřebu a tím i náklady na provoz. A nejedná se jen o pár tisíc dolarů! Navíc z nich bylo po hodině letu už "upito".
Díky konstrukci dvojčat (nosné jádro a kolem něj navěšené "palačinky") při nárazu většina paliva z roztříštěných nádrží volně protekla patry a vystříkla mimo budovu, což je ta obrovská ohnivá koule na druhé straně budovy, zachycená kamerami. Na samotný požár tak muselo stačit jen několik tisíc litrů, což možná nevypadá jako malé množství, ale vzhledem k velikosti budovy je pár kubíků zanedbatelný šplouch.
Jako strojař dobře vím jak se snižuje pevnost materiálu s rostoucí teplotou, a že ocel při 700˚C už moc neunese. Stejně tak dobře znám tepelnou vodivost železné konstrukce, což jsou všechno věci které mi poněkud nepasují k fotografiím lidí stojících v otvorech vyražených letadly, v místech kde se údajně tavila ocel, a mávajících na vrtulník. Žák základní školy, který dával pozor ve fyzice, sám pozná že je to nesmysl. Stejně jako to že papírový pas Muhamadda Atty se nalezl téměř nepoškozený, na rozdíl od černých skříněk odolných proti požáru i výbuchu bomby.
A co se důvodu pádu třetí budovy týká, tak newyorský starosta v televizním rozhovoru tvrdil že jí hasiči odstřelili, aby zachránili okolní budovy před větším poškozením. Za hodinu a během požáru prý stihli to, co profesionálům trvá připravit několik týdnů. To s těmi základy je totální žvást, protože tahle budova s dvojčaty přímo vůbec nesousedila, a mnohem bližší budovy dodnes žádné stopy poškození základů neprojevují, stejně jako podzemní stěna chránící celý komplex proti prosakování vody z řeky.
Věc která se nikde nezmiňuje ale dost vysvětluje je ta, že dvojčata byla už po třech desetiletích v dezolátním stavu, celá konstrukce byla silně zkorodovaná a vyžadovala kompletní rekonstrukci. To s kombinaci s tím idiotským architektonickým experimentem, tedy nosným jádrem, vedlo k pádům obou věží, o to rychlejšímu že ta nejdůležitější část stavby, nosné sloupy jádra, skutečně prakticky neměla protipožární ochranu. Proto se při požáru stalo to co se stalo, že obě věže spadly jako když kosa podsekne pampelišku, a jejich vršek pak během pádu jako kladivo vlastní hmotností rozdrtil všechno co bylo pod ním. Proto traverzy z jádra létaly šest bloků daleko. Toho architekta co to vymyslel by měli zavřít na doživotí a všechna jeho další díla pro jistotu zbourat!
Na celém světě došlo k desítkám požárů ve výškových budovách s ocelovou konstrukcí, ale žádná jiná se nezřítila, přestože některé z těch požárů trvaly i několik dní. Jen u jediné došlo ke zborcení části vrcholu, ale přesto zůstala stát. Ta budova v Madridu má konstrukci připomínající lešení, když vypadne jedna trubka, ostatní klidně drží dál. Zato WTC byla jen svazek prutů uprostřed, vnějšek stavby byl jen hliníková ozdoba a nic nenesl. Dvojčata obchodního centra byla prostě tak špatně navržená, špatně postavená a ještě hůře udržovaná, že byla životu nebezpečná sama o sobě, a je zázrak že nedošlo k mnohonásobně vyššímu počtu obětí, protože kdyby do nich ta letadla narazila o hodinu později, mohly tam už být desetitisíce lidí.
K Pentagonu pak zmíním jen to, že představa jak se dopravní letadlo žene bezmála tisícikilometrovou rychlostí osmdesát centimetrů nad zemí mi přijde přinejmenším humorná. Dokonce ještě víc než to, že trup letadla s průměrem přes pět metrů proplul do vnitřku budovy dvoumetrovým otvorem, aniž by venku zůstaly nějaké zbytky, tedy kromě těch cívek s kabely povalujících se před právě opravovanou částí stavby (ve které bylo jen pár dělníků), mezi kterými asi ten pasák koz co se párkrát svezl Cessnou dokázal prokličkovat.
Je pravda že zastánce konspiračních teorií nelze přesvědčit. A protože ta nejnesmyslnější konspirační teorie je v tomhle případě oficiální vysvětlení, tak spousta lidí bude radši věřit tomu, že všichni cestující arabského původu se na únosech podíleli (včetně těch co se zajímali akorát o kurvy a chlast, a v mešitě v životě nebyli), nebo filmové pohádce (vycucané z prstu ještě víc než Ponorka U-571) o cestujících kteří bojovali s únosci čtvrtého letadla ani trochu nesestřeleného u Pittsburghu, než tomu že Bush se s Usámou znali osobně už v sedmdesátých letech a jejich rodiny se celá desetiletí přátelí a společně obchodují.
Perlička na závěr, po obsazení Iráku jeden americký soudce rozhodl, že Saddám (který ve skutečnosti tyhle fanatiky nesnášel a vyhlazoval) se na 11. září podílel, a proto musí Irák rodinám obětí vyplatit odškodnění. Loni další americký soudce rozhodl, že se na 11. září podílel Íránský režim, a tak je potřeba na Írán zaútočit a rodinám obětí vyplatit odškodnění. Zrovna Peršané nejsou ani trochu spřátelení se Saudy, kteří měli být hlavními pachateli únosů, spíš naopak, s chutí by jim, stejně jako Iráčanům, podřezali krky.
Kdyby hráli Bush s bin Ládinem šachy, kdo by vyhrál?
Pochopitelně bin Ládin, protože Bush už přišel o dvě věže.
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)