Nejen GUI, ale celý operační systém počítače Apple Lisa byl napsaný v Pascalu. Byl to elegantní, stabilní a bezpečný software, což jsou právě vlastnosti Pascalu (na rozdíl od hrubého nebezpečného C), ale právě proto byl ten systém dost pomalý. Také jel na procesoru Motorola 68000 s pouhými
5 MHz!
Což ale nic nemění na tom, že už v roce 1983 uměl podstatně víc než Widle 3 z roku 1990, které na desetkrát výkonnějších mašinách s desetkrát větší pamětí jely stejně pomalu jako Lisa... Jenže vymaštěným intelářům nafukujícím se nad vysokými frekvencemi jejich ufuněných kancelářských přímotopů to nemohlo dojít, protože nejsou schopní pochopit že jiné architektury od jiných výrobců mají při nižším taktu až několikrát větší výkon než ty jejich noname slepence odvozené z primitivní první generace osmibitových mikropočítačů poloviny sedmdesátých let
V Pascalu je napsaná celá řada her, nejen textových ale i s dost slušnou grafikou, viděl jsem dokonce 3D engine na úrovni Quake III, napsaný kompletně v Pascalu bez jediného řádku assembleru. Dnešní stroje na to prostě už výkon mají, a pascalské programy jsou (i přes pomalost Pascalu - ta bezpečnost prostě něco stojí) pořád mnohonásobně výkonnější než bastly nakóděné v (děravé) Javě. Ono je to totiž dost závislé také na umění programátora, a javovské kódovací opice nejsou programátoři...
Na batch se vykašli, jestli chceš spáchat nějakou takovou primitivní hru, tak jí radši udělej v HTML jako gamebook, prostě se příběhem proklikáš k nějakému konci. Můžeš tam snadno přidat i obrázky jako ilustrace jednotlivých scén, pro inspiraci se podívej na
http://textovky.cz