Nedávno jsem v rodině řešil situaci, kdy O2 začalo posílat SMS zprávy, že se daný člověk připojuje k internetu a začalo strhávat okolo 30 Kč za připojení. Řešit jsem to začli až tehdy, kdy se to stalo cca 7x za den. Na O2 pobočce nám bylo řečeno, že chyba není na jejich straně, že peníze nám nevrátí, a že je to důvod telefonu. V té době to byl Huawei P8 Lite a nepřijde mi, že by ten telefon, na tu dobu, byl nějaký stařík. Finální řešení bylo, když jsem se přihlásil do Moje O2 a tam zablokoval připojování k internetu manuálně. Zajímavé bylo, že zprávy a strhávaní kreditu chodilo i tehdy, kdy data byla neustále vypnutá.
Teď se to začalo stávat dalšímu členu a vzhledem k tomu, že vím jak na to, tak jsme to hned vyřešili.
I tak mě zajímá proč se to děje. O2 tvrdí, že i když jsou mobilní data vypnutá, tak některé aplikace můžou přistupovat k internetu (I KDYŽ JSOU MOBILNÍ DATA VYPNUTÁ) a tudíž vám to strhne kredit. Našel jsem tohle vyjádření od O2 na jedné stránce:
Dobrý den,
připojování k internetu neovlivňuje pouze samotná SIM, proto pokud jste měla vypnuté data v přístroji, ale ne na SIM, mohlo dojít k připojení k internetu, které bylo zpoplatněné. Nastavení přístroje někdy nestačí, z toho důvodu, že je spousta aplikací, které dělají řadu věcí v telefonu za Vás a připojí se na data, i když jsou data v telefonu "vypnutá".
Je mi líto, ale nelze vrátit částku za připojení k internetu, která probíhala opakovaně a byla jste o nich v SMS informována.
Ráda Vám překontroluji aktuální nastavení Vašeho telefonního čísla, stačí když své číslo uvedete do sekce neveřejný údaj a zablokování dat zkontroluji.
S pozdravem
Monika Večerková
Guru pro Social Media, O2 CZ
Koukal jsem se na využití internetu přímo v telefonu (Huawei a Honor mají přímo graf) a všude to ukazalo 0 B, tudíž data nebyla využívána vůbec, takže to využívání internetu ze SIM neukazuje?
O2 tedy dělá rozdíl mezi blokací internetu v telefonu a blokací internetu na SIM, ale zajímá mě ten rozdíl. Dává mi smysl, že když se připojuji přes data, připojuji se na nějakou telekomunikační věž, tudíž používám SIM, tudíž blokace internetu na SIM zablokuje jakýkoli přístup na mobilní data, ale co potom znamená blokace internetu v telefonu?
P.S. Neřešíme reklamaci, ani stížnost, vzhledem k tomu, že se opírají o tohle, pochybuji že by nějaká reklamace kdy mohla vyjít, jen mě zajímá, proč se tohle neděje všem, ale pouze někomu a proč mám pocit, že se to děje pouze u O2.
P.S.2. Bohužel mi přijde (menší konspirační teorie), že O2 schválně zkouší určitý lidi a doufá, že to nebudou řešit, strhne jim pár stovek a potom se opírá o tohle tvrzení, kdy zákazník nemá šanci na vrácení peněz.