Reklamace Lenovo notebooku u Alzy Vyřešeno

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

kwell
nováček
Příspěvky: 2
Registrován: listopad 22
Pohlaví: Žena
Stav:
Offline

Reklamace Lenovo notebooku u Alzy  Vyřešeno

Příspěvekod kwell » 15 lis 2022 18:31

Dobrý večer,

V létě, 17.7, jsme si kupovala od Alzy Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ACH6 link: https://www.alza.cz/lenovo-ideapad-gami ... 105439.htm potřebovala jsem takový více nadupaný počítač kvůli technickému oboru vysoké školy a tady tenhle měl suprovou cenu + na Alze byl druhý den k dodání, proto jsem bohužel jako obchodníka zvolila Alzu.

Od koupi jsem měla s notebookem menší zanedbatelné problémy, například touchpad přestal zničeho nic reagovat, obrazovka se zasekla a nereagovala apod. pomohlo vždycky restartování a proto jsem to neřešila, původně jsem si myslela, že to notebook dělá kvůli dedikované grafické kartě. Brzo poté se také přidal problém s tím, že když se na YouTube dívám na jakékoliv video (nebo jiná přehrávací stránka) tak se bezdůvodně začne sekat a glitchovat audio. Nepodařilo se mi najít příčinu proč se to děje, jelikož je to doopravdy náhodné. Nezáleží, jestli tam mám v popředí zapnutý pouze word, a nebo dělám něco v AutoCadu nebo Archicadu, děje se to i když je Youtube na popředí. (Popravdě se mi zdá, že se se frekvence tohoto problému zvyšuje, když mám do notebooku přes HDMI připojený externí monitor, ale zase je fakt, že ten monitor tam mám připojený většinou času, takže nemůžu posoudit.) Taky jsem si všimla že větráček byl od týden po koupi o hodně hlasitější, ale poslední dobou zní, jakoby mu odešlo ložisko, dělá doopravdy takový nepříjemný zvuk.

3 týdny zpátky jsem psala seminární práci do školy v google docs a když jsem zmáčkla mezerník zničeho nic mi obrazovka zbarvila (barvu si už bohužel nepamatuju :D, ale kamarádům jsem psala zprávu, že to byla zelená, tak snad). Po restartování to udělal ještě párkrát a potom přestal. Jelikož jsem notebook potom blíže zkoumala, všimla jsem si, že v levém dolním rohu jak bývají ty nálepky se něco hýbe a jakoby ťuká do toho plastu. Samozřejmě jsem se chtěla podívat, co to tam dělá, ale taťka mi poradil, ať se v tom nešťourám, protože akorát přijdu o záruku.

Došla jsem k závěru, že by pro mě bylo nejlepší notebook vrátit a vyměnit za jiný, (bohužel už není dostupný, takže pokud bych ho byla možnost vyměnit za jiný, tak se přikláním k Lenovo Legion 7) jelikož se ty počáteční problémy akorát zhoršují, tak aby to potom nedošlo k tomu, že mi Alza neuzná vůbec nic. Někde jsem se dočetla, že do 6 měsíců od zakoupení produktu se vady považují, že tam byly ještě před koupí což v mém případě teda platí.

Moje první prosba a otázka tedy je, jestli tady někdo neví, jestli je problém v hardwaru nebo softwaru, ať to můžu napsat do té reklamace. Ráda bych ten proces urychlila co nejvíce, jelikož mám ani ne za měsíc zkoušky a musím odevzdávat projekty a nějak tuším, že přes Vánoce budou reklamace ještě horší než jsou teď. A druhá otázka je, jaké jsou šance, že mi to Alza uzná a umožní výměnu? Dneska jsem četla takové až horrorové historky od ostatních spotřebitelů, tak bych ráda věděla, na čem jsem a jaké jsou šance, že mi to zamítnou :)

Mockrát děkuji za přečtení a jakoukoliv pomoc!

EDIT: Zapomněla jsem zmínit, že je trochu poškrábaný plast vedle touchpadu od myši, jde to vidět pouze pod úhlem.

(Notebook budu pravděpodobně posílat rovnou do Lenovo service, říkají, že jim to většinou trvá kolem 5 dnů, Alza si v tomhle případě dáva doopravdy na čas.)

Reklama
Uživatelský avatar
kecalek
Level 3
Level 3
Příspěvky: 603
Registrován: říjen 17
Pohlaví: Nespecifikováno
Stav:
Offline

Re: Reklamace Lenovo notebooku u Alzy

Příspěvekod kecalek » 15 lis 2022 19:41

Holka zlatá.... Reklamácia trvá 30 dní. Keby si si zaregistrovala svoje Lenovo tu https://www.lenovo.com/gb/en/product-registration/ - potom cez https://support.lenovo.com/sk/sk/contac ... ntact%20us by si sa spojila priamo s nimi a oprava by v rámci záruky bola vykonaná priamo v servise (obišla by sa Alza) - stačí im len SN NB, popísať problém a oni ti cez e-mail pošlú ďalšie inštrukcie ohľadom doručenia NB do ich servisu - v rámci reklamácie dokonca poštovné platia oni. A je to omnoho rýchlejšie, ako cez reklamáciu - reklamácie v servisoch totiž majú prednosť a niekedy ich vykonajú i do 10 dní.

kwell
nováček
Příspěvky: 2
Registrován: listopad 22
Pohlaví: Žena
Stav:
Offline

Re: Reklamace Lenovo notebooku u Alzy

Příspěvekod kwell » 15 lis 2022 21:31

Děkuji za odpověď, vím že reklamace za zákona může trvat až 30 dnů, dneska když jsem si hledala své možnosti tak mě alza přesměrovala na stránku lenova, kde taky říkali že ze zákona na to mají sice 30 dnů, ale tvrdili, že jim to trvá většinou kolem 5.

Na Lenovo stránkách už účet mám a zařízení je registrováno, někdy předtím jsem se dívala na drivery, jestli by náhodou nebyla chyba v nich. Zkusím je zítra kontaktovat, no... snad mi umožní ho vyměnit za jiný notebook :D

zeus
Elite Level 10.5
Elite Level 10.5
Příspěvky: 10914
Registrován: únor 12
Bydliště: Pankrac
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Reklamace Lenovo notebooku u Alzy

Příspěvekod zeus » 15 lis 2022 22:14

Kdyz budes reklamovat primo v servisu, co myslis, ze s tim udelaji? Ano, opravi to.
Jestli chces mit sanci na vymenu, pak reklamuj u prodejce (Alza).
Prazaci jo ty se maj, az kdyz si me zavolaj..

Uživatelský avatar
peta501
Level 5.5
Level 5.5
Příspěvky: 2861
Registrován: únor 07
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Reklamace Lenovo notebooku u Alzy

Příspěvekod peta501 » 15 lis 2022 22:20

Alza ovsem udela jen to ze notebook zabali a posle do smluvniho servisu. Nicmene je to asi lepsi nez se s tim nekam tahat sam.

Alza je na reklamace pomerne vstricna, parkrat na me sice zkouseli nejaky ne uplne fajn veci, ale kdyz si clovek stal za svym tak vzdycky ustoupili. (nutno podoknout ze jsem byl v pravu).

Kratce a jednoduse:
- idealni je mit k dispozici video kde se vada projevuje + napsat to do popisu ze se zavada projevuje. (pak se mi nikdy nestalo, ze by mi to vratili neopraveny)

Nahodny zhasinani displeje se zelenou barvou bude na 99% chyba grafiky nebo jinde na desce = duvod k reklamaci, zadnych 6 mesicu "kdy se pocita ze tam vada byla predtim" apod tu vubec neres.

Kupovala si novy produkt a ocekava se, ze bude fungovat korektne.

Zalohuj si data, hod to na reklamaci a uvidis.
Core i7 9700KF, MSI Z390A Pro, 32GB RAM , 3070, 1TB, 650W Corsair, Creative X-fi Windows 7 HP
O2 VDSL 16MB

Xbox One


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Nabíjení Lenovo notebooku Příloha(y)
    od nixxis » 08 lis 2023 13:09 » v Vše ostatní (hw)
    15
    3282
    od nixxis Zobrazit poslední příspěvek
    15 lis 2023 11:19
  • Upgrade notebooku Lenovo e540 (SSD + RAM?)
    od Zonka » 21 úno 2024 20:47 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    6
    786
    od Zonka Zobrazit poslední příspěvek
    22 úno 2024 21:22
  • Potřebuji poradit s výběrem notebooku Lenovo
    od PetrPav » 31 kvě 2023 17:41 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    4
    821
    od mmmartin Zobrazit poslední příspěvek
    31 kvě 2023 23:39
  • Monitor se sám vypíná - reklamace?
    od tux » 14 kvě 2023 20:10 » v Vše ostatní (z oblasti IT)
    3
    1607
    od ITCrowd Zobrazit poslední příspěvek
    15 kvě 2023 09:19
  • Upgrade NTB Lenovo
    od Ivo79 » 17 dub 2024 15:56 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    7
    383
    od Zivan Zobrazit poslední příspěvek
    dnes, 09:54

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti