Přehřívání grafické karty - reklamace

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Uživatelský avatar
Pic
Moderátor
Guru Level 13
Guru Level 13
Příspěvky: 23124
Registrován: září 06
Bydliště: Východní Čechy
Pohlaví: Muž

Přehřívání grafické karty - reklamace

Příspěvekod Pic » 14 úno 2007 00:53

Začala se mi přehřívat grafická karta GeForce 6600 GT. Zbavil jsem ji i celý počítač prachu a zlepšil průvan v bedně. Poněkud se to zlepšilo, ale při větším zatížení, především ve hrách rychle stoupá teplota. Mám nastavenou max. teplotu jádra, kdy se má hra zastavit a zobrazí se upozornění na dosažení nastavené teploty, takže k pádu PC nedojde a hru normálně ukončím. Nedalo mi to a kartu jsem z PC vyjmul a začal prohlížet a ejhle objevil jsem, že chladič na grafickém čipu nesedí pořádně a že je na něm napatlána silná vrstva teplo vodivé pasty. Pasta postupně vysychala a tím se zhoršoval přenos tepla na chladič, který je jinak chlazen ještě ventilátorkem. Domnívám se, že tato zřejmá výrobní vada je důvod k reklamaci, jelikož grafická karta je ještě v záruce. Má někdo zkušenost s reklamací na takovou závadu a jak případně reklamace dopadla. Dík za info.


Přečti si pravidla tohoto fóra! Přečetl jsi si nejprve manuál? Piš tak, abychom Ti rozuměli! Na SZ neodpovídám na požadavky řešení Vašich problémů s PC!
Nic není dokonalé, ani člověk!

Reklama
Uživatelský avatar
Jan Pašek
Tvůrce článků
Level 6.5
Level 6.5
Příspěvky: 3701
Registrován: leden 06
Bydliště: Plzeň
Pohlaví: Muž

Příspěvekod Jan Pašek » 14 úno 2007 11:03

Jen osobní názor podle toho co píšeš se ta karta bude přehřívat v jakékoli sestavě asi bych jim to moc neusnadňoval a při reklamaci ze sebe udělal blbce. Prostě si zjistil že ti kvůli kartě při větším zatížení padá počítač a basta. Až ti budou dávat novou už víš kam se máš koukat.
JInak čím víc příležitostí dáš prodejci se v tom vrtat tím větší možnost má reklamaci zamítnout obávám se toho že vetvém řípadě by mohl tvrdit že jsi s tím chladičem manipuloval a závada je v neodborném postupu.
Jendův rozcestník (Odkazy, které jsem měl dříve v podpisu najdete v mém rozcestníku.) Jendovy novinky - Co je pro Vás odemne nového Pokud potřebujete mermomocí vědět na čem páchám PC kriminalitu sestavy jsou v profilu.

Uživatelský avatar
besst
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 386
Registrován: březen 05
Bydliště: Severozápad
Pohlaví: Nespecifikováno

Příspěvekod besst » 14 úno 2007 12:31

Má někdo zkušenost s reklamací na takovou závadu a jak případně reklamace dopadla


já mám podobnou zkušenost.. Asi před půl rokem jsem si od CzechComputeru objednal kartu Radeon X800GTO pro slot AGP. Ihned po instalaci karty a spuštění počítače jsem nainstaloval ovladače a zkusil Serious Sam II, na plný detaily se vším všudy... a poté jsem počítač restartoval. Poté začali trable v podobě znovu restartování počítače při náběhu do Windows. V té době jsem si myslel, že na vině bude RAM, kterou jsem si objednal zároveň s kartou. Tak jsem je různě zkoušel prohazovat. A poté jsem jednu RAM vyndal a nechal tam 1GB (2 x 512). Počítač naběhl a znovu jenom na chvíli než zase spadl. Jenže pak mi už nenaběhl vůbec, všechno vykazovalo negativní signál, ani deska nepípla, jen se točil větrák u CPU a zdroje.
Tak jsem odvezl počítač do odborného servisu u nás s podezřením na Základní desku (to víte v té době, jsem se teprve učil o počítačích) Druhý den jsem přijel a dozvěděl jsem se, že na vině vůbec není základní deska, nýbrž GRAFICKÁ KARTA, která i v klidu dosahuje teplot kolem 90°C !!!! Dále mi bylo sděleno, že největší problém v je propojovacím můstku na AGP na druhé straně karty než je chladič, tam by prý měl být umístěn aspoň pasivní chladič. Tak jsem si počítač odvezl domu a vrátil tam starou Radeonku 9600SE. Poté jsem poslal kartu na reklamaci. Za dva týdny mi kartu poslali zpět s tím, že Reklamaci uznali a kartu vyměnili... ale co se stalo? při otevření krabice jsem zjistil, že karta je úplně stejná :mad: I tak jsem jí ale vložil do slotu a zkusil... s stejným výsledkem - počítač naběhl, ale pouze na pár okamžiků :shock: To už jsem nevydržel a napsal jsem jim na ONLINE, že mi poslali zpět opět zmetek... Bylo mi obratem sděleno, ať jim kartu pošlu zpět :? Po třech týdnech čekání jsem se konečně dočkal... Karta byla skutečně vyměněna, ALE pořád mi senzory vykazovali dosti vysoké teploty (v klidu 50°C při záteži 80°C - přičemž mi pípal počítač, kvůli přehřívání....
a jak jsem to vyřešil??? no objednal jsem si chladič Zalman, a teploty mi klesly o 20°C
nyní mám v klidu teplotu karty kolem 30°C a při zátěži dokonce nikdy nepřesáhne 40°C....
proto doporučuji investovat ještě nějakou korunku do Zalmana, protože ti jsou opravdu kvalitní, než čekat co a jak a kdy a v jakém stavu se ti vrátí....
Zákl.deska - Gigabyte GA-EP45-DS3L, Typ CPU - Intel Core 2 Duo E8600 3.33GHz, Paměť - 2 x 2GB DDR2-800, Grafická karta - Sapphire Radeon HD TOXIC 4870 512MB GDDR5, Monitor - BenQ FP73G 17', HDD jednotka - SAMSUNG 750 GB, Zdroj - OCZ Game Xtreme 700W, Operační systém - Win Vista Home Premium

Uživatelský avatar
karlos
Master Level 8
Master Level 8
Příspěvky: 6341
Registrován: květen 05
Bydliště: Domažlice
Pohlaví: Muž

Příspěvekod karlos » 14 úno 2007 12:55

Osobně zkušennost s tímto typem reklamecí nemám, ale šel bych do toho, dle Honzovo postupu. Chvilku být za debila a pak se uvidí. Když dají novou, vím jak na ní, když to neuznají, tak si koupit chladič dle bessta. A to rovnou na místě. Zkrátka, jít tam za debila a když to neklapne, tak se proměnit v profíka a objednat si věc, dle parametrů, které ten obchodník v životě neslyšel 8)
Co nejde silou, jde ještě větší silou... :-)

guest
Pohlaví: Nespecifikováno

Příspěvekod guest » 14 úno 2007 13:43

S tím "Jít za debila" nesouhlasím. Nejmíň polovina prodejců už toho zákazníka za debila má, tak proč jim to ulehčovat. Pokud mám opravdu jistotu, že tam ta chyba je, tak tam s tím dojdu a vrátím se s náhradou. Myslíte to dobře, ono to tak funguje, ale bohužel. Tihle rádoby prodejci (nevylučuji i nevědomost) se jednou musí naučit chovat se k zákazníkům jaksepatří. My je živíme.
Ale zdůrazňuji, že ne všichni prodejci jsou stejní. Dnes už ty bedny staví kde kdo, aniž by o tom měl nějaké "vyšší" vědomosti. Už jsem dřív o tom psal, ale není od věci napsat to znova.
Tuhle nic moc bednu jsem koupil asi před třemi lety od jednoho zedníka, kterého zedničina přestala bavit a pustil se do podnikání. Nic proti zedníkům :D - :D :D velmi často vám lecos opraví šikovný soused se základkou a zdarma. Servis plný "odborníků" za to chce přiměřený peníz, ale za měsíc se tam musí znova. On mi to dovezl - nainstaloval. Já o tom neměl ani šajnu a dalších pár stovek mne stál telefon, přes který mi radili kamarádi. Tady sice byla na místě reklamace, ale já to chtěl mít doma, internet atd - prostě hrr. Tak jsem to nějak zprovoznil a za 2 měsíce jsem došel k tomu, že 256RAM je málo. Tak jsem si u něho koupil novou, s tím, že mi ji tam dá. On jich z toho antistatickýho pytliku vytáhl asi 5 a strčil do kapsy u košile. Už jsem tušil nějakej problém. Fungovala až ta třetí a já si vyslechl komentáře , co mu to ty k.... posílaj. Brzy na to jsem si u něho koupil DVD palírnu - i s montáží. Přišel, vydloubl dekl a pak šroubovákem doloval ten plechový kryt, aby bednu rozdělal a odšrouboval to, tím se nijak nezabýval. Fungovalo to. Ale asi po 14-ti dnech se začalo ozývat nějaké pískání a vrzání. Co s tím? I když elektronika je moje hobby a něco o tom vím, pak k PC ještě pořád vzhlížím s jakousi úctou a poctivě závidím lidem, kteří se v tom orientují. Nezbylo nic jiného, než to rozdělat. Pískání způsoboval šroubek z toho čelního krytu, který se "přilepil" na magnet větráku grafiky. Druhý šroubek jsem našel na desce. Oba spadly relativně šikovně. Mohlo být po desce.
Tak jsem se rozhodl, že do roka a do dne musím být soběstačný. To sice úplně nejsem, ale díky tomuto fóru už je těch problémů minimum.
Závěr: Nebýt za debila. My je živíme.
P.S. Pěkně jsem se rozepsal a za případné chyby, či překlepy se omlouvám, nicméně číst a opravovat se mi to nechce. :smile:
Ještě bych dodal něco k tomu chlazení - snad mne Ltb nezabije. Asi před 8-i lety mi přátelé dovezli z německa 70" televizi. Že stála majlant, ale po půl roce oprava za hromadu marek a vydrželo to 14 dní. Tak ať si ji spravím. Nebyl to nějakej zásadní problém, ten opravář vyměňoval tranzistor ve VN a nejspíš ho zapoměl přišroubovat k chladiči. Tranzistor odešel a prasklo jádro u VN trafa. To jsem nějak zalepil (tuším Dentakrylem), tranzistor stál asi 50,-Kč. TV běží do dneška a má mnohem lepší obraz než moje 2.
Chyba se někdy vloudí.
Těm, kteří to dočetli až sem děkuji! :D :D :D

Uživatelský avatar
karlos
Master Level 8
Master Level 8
Příspěvky: 6341
Registrován: květen 05
Bydliště: Domažlice
Pohlaví: Muž

Příspěvekod karlos » 14 úno 2007 14:02

BlueSpirite. Máš absolutní pravdu, ale když tomu obchodníkovi uděláš radost, že ten debil co vzal za kliku, je opravdu debil, pak jde všechno rychleji. I když mohu ti říci, že pan Šmíd z Horšovského Týna byl obchodník k pohledání. Tomu hajzlovi jsem nedopřál ani na minutu pocit převahy a dával mu najevo, kdo je ten co platí. Nikomu nepřeji nikdy nic zlého, ale tomuto dobytku přeji, že kleknul. Konečně přestal okrádat a podvádět neznalé zákazníky... :evil:
Co nejde silou, jde ještě větší silou... :-)

guest
Pohlaví: Nespecifikováno

Příspěvekod guest » 14 úno 2007 14:08

karlos píše:BlueSpirite. Máš absolutní pravdu, ale když tomu obchodníkovi uděláš radost, že ten debil co vzal za kliku, je opravdu debil, pak jde všechno rychleji. I když mohu ti říci, že pan Šmíd z Horšovského Týna byl obchodník k pohledání. Tomu hajzlovi jsem nedopřál ani na minutu pocit převahy a dával mu najevo, kdo je ten co platí. Nikomu nepřeji nikdy nic zlého, ale tomuto dobytku přeji, že kleknul. Konečně přestal okrádat a podvádět neznalé zákazníky... :evil:

Tohle bylo opravdu od srdce. :evil:
Naposledy upravil(a) guest dne 16 úno 2007 04:42, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pic
Moderátor
Guru Level 13
Guru Level 13
Příspěvky: 23124
Registrován: září 06
Bydliště: Východní Čechy
Pohlaví: Muž

Příspěvekod Pic » 14 úno 2007 18:35

Vše se zájmem přečteno. Díky všem za názory a rady. Jdu do reklamace. Naštěstí to je solidní firma a tak doufám, že GK pořádně proklepnou a dojdou k závěru, že dostanu novou. Budou mít ale problémy, protože tuto kartu již v nabídce nemají a tak doufám, že se dohodneme na náhradní kartě výkonnější. Jak jsem mrkl do ceníku, je cena původní karty s novější, díky poklesu cen srovnatelná. Takhle jsem již jednou vydělal na HD. Klekl 60G disk, a protože jej neměli dostal jsem náhradou 80G. Doufám, že to vyjde.
Přečti si pravidla tohoto fóra! Přečetl jsi si nejprve manuál? Piš tak, abychom Ti rozuměli! Na SZ neodpovídám na požadavky řešení Vašich problémů s PC!
Nic není dokonalé, ani člověk!

guest
Pohlaví: Nespecifikováno

Příspěvekod guest » 14 úno 2007 18:52

I ty jeden optimisto - dej vědět! :lol:

Uživatelský avatar
Jan Pašek
Tvůrce článků
Level 6.5
Level 6.5
Příspěvky: 3701
Registrován: leden 06
Bydliště: Plzeň
Pohlaví: Muž

Příspěvekod Jan Pašek » 14 úno 2007 20:55

Kdybys uměl ničit elektroniku ve vhodné době a bylo to pravidlem tak jak se ti to povedlo chci tě jako reklamačního poradce! :lol:
Jendův rozcestník (Odkazy, které jsem měl dříve v podpisu najdete v mém rozcestníku.) Jendovy novinky - Co je pro Vás odemne nového Pokud potřebujete mermomocí vědět na čem páchám PC kriminalitu sestavy jsou v profilu.

Uživatelský avatar
Pic
Moderátor
Guru Level 13
Guru Level 13
Příspěvky: 23124
Registrován: září 06
Bydliště: Východní Čechy
Pohlaví: Muž

Příspěvekod Pic » 14 úno 2007 21:01

JP - lituji, ale to je náhoda, žádné úmysly a jen shoda okolností, že to tak vychází. Ještě nevím, zda mi to i nyní projde. Doufám jen, že se v jejich servisu nezměnil ten solidní technik. Ten disk byl již před více jak rokem a od té doby jsem nic nemusel reklamovat.
Přečti si pravidla tohoto fóra! Přečetl jsi si nejprve manuál? Piš tak, abychom Ti rozuměli! Na SZ neodpovídám na požadavky řešení Vašich problémů s PC!
Nic není dokonalé, ani člověk!

Uživatelský avatar
karlos
Master Level 8
Master Level 8
Příspěvky: 6341
Registrován: květen 05
Bydliště: Domažlice
Pohlaví: Muž

Příspěvekod karlos » 15 úno 2007 05:59

Já vím, je to nečestné a nesportovní... Ale pokud potřebujete něco neviditelně zničit, pak mikrovlnná trouba je tím pravým. Ale opatrně, stačí vteřina, pokud tam necháte desku dlouho, pak integráče bouchají jak žáby, nafouknuté kompresorem. Několikrát jsme takto urychlili rozhodování šéfa o koupi nového vybavení do dílny. Jen mě teď napadlo. Jak by se v mikrowele zachoval LCD displej. Hodil by se nám nový multimetr... :wink:
Co nejde silou, jde ještě větší silou... :-)


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Reklamace grafické karty
    od flowem » 16 dub 2019 20:50 » v Problémy s hardwarem
    1
    308
    od vuLva
    16 dub 2019 21:02
  • Grafické karty
    od Crazy » 08 srp 2019 17:13 » v Vše ostatní (hw)
    5
    422
    od xbs
    08 srp 2019 18:30
  • bzučení grafické karty
    od ibro79 » 28 led 2019 17:13 » v Problémy s hardwarem
    4
    542
    od Fox_25
    29 led 2019 00:38
  • Výběr Grafické karty
    od CykaPutin » 24 led 2019 21:14 » v Vše ostatní (hw)
    10
    680
    od petr22
    24 led 2019 22:36
  • Upgrade grafické karty
    od Roman214 » 15 pro 2018 18:50 » v Rady s výběrem hardwaru a sestavením PC
    13
    749
    od xbs
    19 pro 2018 18:29

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 hostů