Příspěvekod pcmaker » 03 bře 2022 18:30
Ještě k té závadě. Na disku se začaly objevovat vadné bloky, které odhalil povrchový test disku. Zřejmě již byly vyčerpány všechny záložní a disk tudíž neměl jak nahradit vadné. Přičemž hodnota TBW nebyla zdaleka dosažena či překročena. Takže myslím, že soudný člověk by uznal, že "říznutá" pečeť a vadná NAND flash spolu absolutně nesouvisí. Navíc každý disk má své unikátní S/N přímo v elektronice a nedá se jen tak lehce změnit, taky si jej mohli ověřit a porovnat s S/N na faktuře, pokud měli podezření, že zákazník vyměnil vnitřnosti. Ano, disk již byl starší více než 13 měsíců a byl denodenně používán zcela běžným způsobem v notebooku, jako systémový. Prostě do obyč. přístroje jsem zakoupil obyčejný SSD s tím, že to nebude žádná střela, ale bude funkční. Při reklamaci jsem ani neočekával, že dostanu zcela nový, nejetý kus. Kdysi, když jsem nakupoval ještě v Alfě, tak jsem reklamoval HDD a jako náhradu jsem dostal repasovaný disk stejných či velmi podobných parametrů. Oprava byla certifikována samotným Seagate, disk byl zataven v jejich antistatickém obalu s nápisem Repaired certified. To bylo fér, protože já už jsem ten disk dlouho používal a začal zlobit až před koncem záruky. Tam už do toho po tak dlouhé době opravdu může vstopit zákazník tím, jak disk používal, jestli třeba nekopl do PC a hlavička mohla ťuknout povrch plotny a pod., jestli mu neodchází filtrační kondenzátory ve zdroji a napájecí napětí je mimo toleranci a zvlněné, přičemž elektronika/měniče/motordriver na disku musely kompenzovat hodnoty napájení tím, že pracovali na pokraji svých možností. Takže bych bral třeba i takový typ kompenzace. Nebo použitý či rozbalený disk podobných parametrů. Prostě alespoň nějaký náznak ochoty vůči zákazníkovi. Ale tady se to nepovedlo. No nic, jak by řekl můj děda. Laciný, dvakrát placený. U K24 už ale radši kupovat nebudu. Nerad bych na jejich obchodní "strategii" doplatil u nějakého dražšího zboží. Proto už nakupuji jen u zeleného skřeta. Proč? Uzavřel bych to slovy jednoho zřejmě trochu infantilního přispěvatele na začátku diskuse "Já tam nakupuju už 2 roky a nikdy žádný problém. Reklamaci jsem zatím neřešil." Holt v nefunkčním systému se pak člověk musí spíš spoléhat na štěstí. Ale tím se posouváme někam dál na východ. Možná tam má sídlo i K24/Eldum/....☺
Naposledy upravil(a)
pcmaker dne 04 bře 2022 12:19, celkem upraveno 3 x.