Podivné praktiky největšího prodejce elektroniky v ČR Vyřešeno

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Scientific
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 293
Registrován: červenec 13
Pohlaví: Muž

Re: Podivné praktiky největšího prodejce elektroniky v ČR

Příspěvekod Scientific » 04 kvě 2019 15:06

@dvorakj: Kdy jsem to zjistil je nepodstatná věc, která na skutečnosti nic nemění. Prodejce mi lhal, že nakupuji záruku, ale reálně mi prodal nějaké pojištění, které se zárukou nemá nic společného. Navíc když jsem to zjistil, tak jsem ještě nevěděl, že log ze SMART něčemu vadí. To mi odborník na disky vysvětlil až nedávno, že disk je na reklamaci. Do té doby jsem věděl, jen že nějaké sektory jsou špatné, což jsem považoval jako že není na reklamaci, jiný "odborník" mi totiž sdělil, že je to tak v pořádku, že s tím výrobce počítá a proto tam dáva sektory navíc a tuddíž to je v pořádku a reklamace je zbytečná.

@petr22: Co jsem podepsal a že je to tam někde napsáno je také naprosto bezpředmětné. Smlouva má chránit obě strany. Ne obsahovat informace, které slouží o okradení jedné ze stran. Když mi byla prodána záruka, tak jsem poškozený i kdyby na každém řádku smlouvy bylo napsáno, že se o záruku nejedná. Ti prodám auto a někam do mnohostránkové smlouvy napíšu, že je to motorka po bouračce. Tvoje smůla, že sis toho nevšiml. Máš si číst s čím souhlasíš. :-D Kdybych měl všechno číst, tak jen podmínky pro registrování na tomto foru bych četl ještě dodnes. :-)

@d1amond: Jo tenhle má nalítáno ano jen 6 táců. A to ještě téměř nepoužívaného provozu, jen byl zapnutý, ale minimální IO operace.

@dvorakj: To je typické uvažování. Prodali ti nové auto, ale reálně ti dorazila bouraná motorka, protože to bylo napsáno někde ve smlouvě. A já bych ti napsal, ať nebrečíš, že si taky nemusel dostat nic a takhle máš alespoň bouranou motorku. Jasně kupní smlouvu autě za balík peněz bych si důkladně přečetl taky, na rozdíl od disku za pár tisíc.

@atari: Se můžu vždycky pochcat smíchy, když jdu po Kauflandu a v rozhlasu slyším, že hledají "Obchodního referenta pro marketing pro roznos letáků" :-D

Chápu:
Záruka - Státem definovaný pojem, který musí být předpisově dodržován.
Prodloužená záruka - Vymyšlený pojem šmejdy, kteří zneužívají pojem "záruka" a vytírají si s ním zadek jak se mu hodí. S tím, že vzácně existují i férové varianty této služby, většinou u menších prodejců.



Reklama
Uživatelský avatar
ITCrowd
Tvůrce článků
Elite Level 12
Elite Level 12
Příspěvky: 17149
Registrován: březen 10
Pohlaví: Muž

Re: Podivné praktiky největšího prodejce elektroniky v ČR

Příspěvekod ITCrowd » 04 kvě 2019 15:24

Nevím, proč furt fňukáš tady. Jestli ti prodejce lhal a uvedl tě v omyl, pak podej žalobu k soudu pro podvod, či bezdůvodné obohacení. Budeš ale muset dokázat, že ti lhal, což dokážeš těžko. A hůlka u toho budeš ty, protože co si myslet o člověku, který podepisuje dokumet, aniž by ho přečetl?
Buď rád, že dostaneš aspoň něco a ber to jako poučení propříště. Tady stejně nabrečíš prd.
Naposledy upravil(a) ITCrowd dne 04 kvě 2019 15:39, celkem upraveno 1 x.
Zkusili jste to vypnout a zapnout? Problémy řeším pouze v tématech. Do SZ mi proto píšete zbytečně.
Základní diagnostika WiFi Jak na diagnostiku sítě Router jako switch Proč je nesmysl chtít router s velkým dosahem Vybíráme router

Uživatelský avatar
Grander
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 901
Registrován: leden 12
Pohlaví: Muž

Re: Podivné praktiky největšího prodejce elektroniky v ČR

Příspěvekod Grander » 04 kvě 2019 15:25

No, korektní to úplně není, ale co mě teď docela zajímá, je: Dostal jsi tedy 67% původní ceny disku před 3 lety. Můžeš za si za ty peníze dnes pořídit disk ve stejné kapacitě a třídě? Skoro bych řekl, že jo.

Uživatelský avatar
dom324
Level 6
Level 6
Příspěvky: 3117
Registrován: prosinec 16
Pohlaví: Muž

Re: Podivné praktiky největšího prodejce elektroniky v ČR

Příspěvekod dom324 » 04 kvě 2019 16:13

ITCrowd: žaloba u soudu by nevyšla, ptal jsem se na to osoby právně znalé a podle ní prodloužená záruka z pohledu zákona může znamenat jak "plnou" záruku tak tu "osekanou" (pojištění) co nabízí Alza. Z pohledu zákona Alza neudělala nic špatného.

Musel by jsi jedině nějak dokázat, že prodavač tvrdil, že dostaneš plnou cenu - ale to nemáš jak dokázat a v tvém případě to hádám ani není pravda.

dvorakj
Level 6
Level 6
Příspěvky: 3149
Registrován: březen 12
Pohlaví: Muž

Re: Podivné praktiky největšího prodejce elektroniky v ČR

Příspěvekod dvorakj » 04 kvě 2019 16:29

zaruka muze znanenat mnoho veci, i treba zaruku castecneho vraceni penez.
67% ceny disku, ktery byl na vyhozeni uz v 1 mesici pouzivani, je podle me spise vyhra.
Takze prodlouzenou zaruku vyuzijes a jeste na tom vydelas.

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 39564
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Podivné praktiky největšího prodejce elektroniky v ČR

Příspěvekod petr22 » 04 kvě 2019 16:32

Jedine, co Alza udelala spatne, bylo to, ze prodejce (ktery tomu nejspis vubec nerozumel)
to pojisteni popsal spatne, jako normalni zaruku. Na prvni strane podminek je napsano
POJISTENI, staci 2 vteriny pohledu na podminky.

Porad ale plati to, ze SVEPRAVNY clovek si ma napred PRECIST neco, nez to podepise,
protoze podpisem stvrzuje svuj souhlas.

Zavada se take reklamuje hned po zjisteni, nez vice nez po 2 letech (!) od zjisteni.

Protoze pak to patri do stejne kategorie jako tady sousedka, co podepsala podomnimu
prodejci energie smlouvu a ted se me prisla zeptat co pry ma delat. A to je prosim
vysokoskolsky vzdelana osoba......

Scientific
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 293
Registrován: červenec 13
Pohlaví: Muž

Re: Podivné praktiky největšího prodejce elektroniky v ČR  Vyřešeno

Příspěvekod Scientific » 04 kvě 2019 18:17

Já přece nebrečím, jen se snažím obhájit před uživateli, kteří tam nevidí to, že když se řekne prodloužená záruka a reálně dostanu nějaké pojištění, že to není košer a někteří z uživatelů to považuje z správné. Proto brečím, ne protože sem dostal poloviny ceny zboží.

Je to tak 50:50.

Polovina z Vás si myslí, že je to naprosto košer praktika. Navíc já sem nic nepodepisoval, jen jsem tu smlouvu, ve které se píše, že se vlastně o záruku nejedná pouze o nějaké pojištění našel až nedávno, v příloze jednoho z e-mailů od prodejce po zakoupení.

Druhá polovina jasně vidí podvod prodejce v tom, že se něco jmenuje "prodloužení záruky" a reálně to se zárukou nemá nic společného a je to jen využití hry se slovy na úkor oklamání spotřebitele.

Tímto Vás tedy varuji, ať si na prodlouženou záruku dáváte pozor. Vyžádáte si informace, které si pečlivě přečtete, ať také nenaletíte.


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Revitalizace elektroniky
    od easy25 » 01 říj 2019 07:36 » v Rady s výběrem hardwaru a sestavením PC
    6
    358
    od xbs
    01 říj 2019 11:10
  • Sada bitů pro opravu elektroniky
    od Croon » 03 kvě 2019 22:05 » v Vše ostatní (z oblasti IT)
    14
    1779
    od petr22
    04 kvě 2019 22:20
  • Doporučení ověřeného prodejce W10 licenci
    od simix123456789 » 07 srp 2019 09:39 » v Windows 10, 8, 7, Vista, XP…
    1
    400
    od Grander
    07 srp 2019 19:46
  • Podivné zvuky
    od Thrasher » 10 srp 2019 13:55 » v Problémy s hardwarem
    13
    980
    od dvorakj
    14 srp 2019 22:41
  • Podivné chování sítě
    od Jafff » 07 lis 2019 07:48 » v Sítě - hardware
    13
    751
    od ITCrowd
    08 lis 2019 21:21

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 14 hostů