Mám to dát na reklamaci? Vyřešeno
Re: Mám to dát na reklamaci?
renek11: já o tom nemluvím, já se ptám, jak jsi přišel nárok na nové zboží do 6 měsíců. Pokud je to tak, tak Ok, ale já to nikde najít nemůžu, a to to jsi tu uvedl, už neplatí. Tak pošli kdyžtak odkaz na zákon, kde je něco o výměně do 6 měsíců, a to aktuální zákon, ne něco z roku 2003.
Re: Mám to dát na reklamaci?
To: Grander: § 2161 https://www.coi.cz/pro-podnikatele/info ... -prevzeti/
Myslím že už se to tu řešilo a jestli se nepletu musí kupující při reklamaci požadovat výměnu zboží jinak je na obchodu jaký způsob opravu/výměnu zboží zvolí. Pokud se pletu snad to tu někdo doplní.
To: Karrex: Mám za to že do půl roku je povinnosti prodávajícího prokázat že věc byla používána v rozporu s manuálem. Ale silně pochybuji, že by stačilo vyjádření technika, který pro prodávajícího pracuje. Musel by to posoudit nezávislý expert. Navíc co si spousta lidí neuvědomuje musí být manuál při prodeji u zboží(případně na vyžádání poskytnut), ať už papírově nebo elektronicky a v jazyce kterému kupující rozumí tedy čeština. Většinou je tam jen velmi stručný popis funkcí a pokud víc prodejce neupravuje pak by neměl být problém prokázat, že v rozporu s přiloženým manuálem nic neprovedl. https://www.coi.cz/faq/4-musim-dostat-cesky-navod/
Největší problém je že v mnohých případech prodejce nejedná podle zákona a spoléhá že kupující se nebude bránit. Ovšem co si budeme nalhávat kupující jsou taky vyčůraní a využívají možnost vrácení zboží k tomu aby si na 14dní věc koupily a poté vrátili použité. Někteří i několik věci naráz.
Myslím že už se to tu řešilo a jestli se nepletu musí kupující při reklamaci požadovat výměnu zboží jinak je na obchodu jaký způsob opravu/výměnu zboží zvolí. Pokud se pletu snad to tu někdo doplní.
To: Karrex: Mám za to že do půl roku je povinnosti prodávajícího prokázat že věc byla používána v rozporu s manuálem. Ale silně pochybuji, že by stačilo vyjádření technika, který pro prodávajícího pracuje. Musel by to posoudit nezávislý expert. Navíc co si spousta lidí neuvědomuje musí být manuál při prodeji u zboží(případně na vyžádání poskytnut), ať už papírově nebo elektronicky a v jazyce kterému kupující rozumí tedy čeština. Většinou je tam jen velmi stručný popis funkcí a pokud víc prodejce neupravuje pak by neměl být problém prokázat, že v rozporu s přiloženým manuálem nic neprovedl. https://www.coi.cz/faq/4-musim-dostat-cesky-navod/
Největší problém je že v mnohých případech prodejce nejedná podle zákona a spoléhá že kupující se nebude bránit. Ovšem co si budeme nalhávat kupující jsou taky vyčůraní a využívají možnost vrácení zboží k tomu aby si na 14dní věc koupily a poté vrátili použité. Někteří i několik věci naráz.
Re: Mám to dát na reklamaci?
"To znamená, že pokud mu blbne displej, je to rozpor z kupní smlouvou, jelikož pochybuju, že by u toho bylo napsáno, po spuštění zařízení budete mít pruh přes displej "
To je prave ten problem - muzes hadat co se stane, kdyz prodejce rozhodne ze zbozi bylo poskozeno mechanicky
uzivatelem - at ten tvrdi ze o tom vi nebo ne, to na to nema vliv.
Ono se klidne muze stat, ze ti daji vec kterou vratil do 14 dnu nekdo jiny, poskodil ji a zatajil to.
Podpis soudniho znalce prodejce u protokolu ze servisu je cista formalita.
Blbnuti displeje muze byt vyrobni vada - a nebo take nasledek poskozeni uzivatelem (kterymkoliv).
Proto vraceni do 14 dnu nemusi dopadnout uplne dobre kdyz zbozi neni v poradku a bez poskozeni.
V tomhle pripade nejspis reklamace i vraceni do 14 dnu bude reseno stejne - analyzou v autorizovanem
servisu a teprve kdyz ten rekne ze to neni vina uzivatele, vrati penize.
To je prave ten problem - muzes hadat co se stane, kdyz prodejce rozhodne ze zbozi bylo poskozeno mechanicky
uzivatelem - at ten tvrdi ze o tom vi nebo ne, to na to nema vliv.
Ono se klidne muze stat, ze ti daji vec kterou vratil do 14 dnu nekdo jiny, poskodil ji a zatajil to.
Podpis soudniho znalce prodejce u protokolu ze servisu je cista formalita.
Blbnuti displeje muze byt vyrobni vada - a nebo take nasledek poskozeni uzivatelem (kterymkoliv).
Proto vraceni do 14 dnu nemusi dopadnout uplne dobre kdyz zbozi neni v poradku a bez poskozeni.
V tomhle pripade nejspis reklamace i vraceni do 14 dnu bude reseno stejne - analyzou v autorizovanem
servisu a teprve kdyz ten rekne ze to neni vina uzivatele, vrati penize.
Re: Mám to dát na reklamaci?
drobino píše:To: Grander: § 2161 https://www.coi.cz/pro-podnikatele/info ... -prevzeti/
Myslím že už se to tu řešilo a jestli se nepletu musí kupující při reklamaci požadovat výměnu zboží jinak je na obchodu jaký způsob opravu/výměnu zboží zvolí. Pokud se pletu snad to tu někdo doplní.
Je to tak v trochu novějším kabátě, ale stále platné tak jak jsem už napsal.
Prostě stačí jen trvat na výměně zboží za nové v 6ti měsíční lhůtě. Oni to ty kurvy v obchodech vědí, ale neradi to přiznají.
Samozřejmě, pokud tomu prodejce nerozumí, musí to projít standardně servisem. Jen v šestiměsíční lhůtě máte rovnou nárok na výměnu, pokud servis uzná poruchu
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635
Re: Mám to dát na reklamaci?
Poslal jsem to na reklamaci. Napsal jsem jím i to, že bych rád nový kus. Také jsem jim napsal, že jedinou věc, kterou jsem udělal je prvotní nastavení (Nastavení jazyka, přihlášení k Google..), nic jsem neinstaloval. V jakém stavu se to projevilo jsem i telefon nechal. Uvidíme jak se k tomu postaví.
Re: Mám to dát na reklamaci?
Musíš ale přesně uvést, že trváš na výměně zboží za nové v 6ti měsíční lhůtě
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635
Re: Mám to dát na reklamaci?
renek11: neber to jako nějaký rýpání, ale o těch 6 měsících jsem v tom novém pojetí fakt nenašel ani slovo. Tak jen ať mu nedoporučuješ se odvolávat na něco, co už dávno neplatí - mohlo by mu to uškodit, protože mu prodejce vmete, že se odvolává na neplatné paragrafy.
Čili požadavek na nový kus (podle toho, co jsem koukal na to aktuální znění) - ok, ale tu 6. měsíční lhůtu bych tam nezmiňoval.
Čili požadavek na nový kus (podle toho, co jsem koukal na to aktuální znění) - ok, ale tu 6. měsíční lhůtu bych tam nezmiňoval.
Re: Mám to dát na reklamaci?
6. Měsíců jsem nezmínil. Napsal jsem pouze, budu rád za výměnu zboží.
Re: Mám to dát na reklamaci?
Grander píše:renek11: neber to jako nějaký rýpání, ale o těch 6 měsících jsem v tom novém pojetí fakt nenašel ani slovo. Tak jen ať mu nedoporučuješ se odvolávat na něco, co už dávno neplatí - mohlo by mu to uškodit, protože mu prodejce vmete, že se odvolává na neplatné paragrafy.
Čili požadavek na nový kus (podle toho, co jsem koukal na to aktuální znění) - ok, ale tu 6. měsíční lhůtu bych tam nezmiňoval.
Sorry, ale seš idi*t, že se do toho vůbec ser*š a sebral jsi mu možnost dostat nové vyměněné zboží. Teď mu ho pouze opraví
Já si tou zkušeností prošel na rozdíl od tebe a to naposledy před půl rokem a úspěšně.
A tady máš to znění, který ty tam údajně nevidíš
Ust. § 2161: „Jakost při převzetí
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.“
HelFix píše:6. Měsíců jsem nezmínil. Napsal jsem pouze, budu rád za výměnu zboží.
Ty ses tímto vyjádřením obral o možnost výměny za nové. S velkou pravděpodobností, ti to opraví v záruce.
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635
Re: Mám to dát na reklamaci?
Sorry, jsem vůl. Přehlídnul jsem to tam, dokonce jsem to hledal přes Ctrl+F, jen jsem hledal 6 jako číslovku, a tam je to napsaný „šesti“ slovně. Tak ještě jednou se omlouvám, ale jestli to chápu správně, tak helfix to tam poslal ještě dřív, než jsem to napsal, a požadavek na nový kus uvedl, tak snad jsem mu žádnou možnost nesebral.
Re: Mám to dát na reklamaci?
renek11 píše:Grander píše:renek11: neber to jako nějaký rýpání, ale o těch 6 měsících jsem v tom novém pojetí fakt nenašel ani slovo. Tak jen ať mu nedoporučuješ se odvolávat na něco, co už dávno neplatí - mohlo by mu to uškodit, protože mu prodejce vmete, že se odvolává na neplatné paragrafy.
Čili požadavek na nový kus (podle toho, co jsem koukal na to aktuální znění) - ok, ale tu 6. měsíční lhůtu bych tam nezmiňoval.
Sorry, ale seš idi*t, že se do toho vůbec ser*š a sebral jsi mu možnost dostat nové vyměněné zboží. Teď mu ho pouze opraví
Já si tou zkušeností prošel na rozdíl od tebe a to naposledy před půl rokem a úspěšně.
A tady máš to znění, který ty tam údajně nevidíš
Ust. § 2161: „Jakost při převzetí
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.“HelFix píše:6. Měsíců jsem nezmínil. Napsal jsem pouze, budu rád za výměnu zboží.
Ty ses tímto vyjádřením obral o možnost výměny za nové. S velkou pravděpodobností, ti to opraví v záruce.
Co kdybych ještě napsal na reklamační oddělení (mail), zprávu s tím, že se odvolávám na to co jsi zmínil?
Díky.
Dodatečně přidáno po 31 minutách 37 vteřinách:
Grander píše::-o Sorry, jsem vůl. Přehlídnul jsem to tam, dokonce jsem to hledal přes Ctrl+F, jen jsem hledal 6 jako číslovku, a tam je to napsaný „šesti“ slovně. Tak ještě jednou se omlouvám, ale jestli to chápu správně, tak helfix to tam poslal ještě dřív, než jsem to napsal, a požadavek na nový kus uvedl, tak snad jsem mu žádnou možnost nesebral.
Co myslíte? Je dobrý nápad jím tam ještě napsat?
Re: Mám to dát na reklamaci?
Něco takového
V doprovodném dopisu neboli ve Vašem reklamačním protokolu, který je ke stažení na Vaších stránkách jsem popsal problém, avšak jsem zapomněl dodat, že trvám na výměně zboží s odvoláním na Ustanovení § 2161 (2).
Nebo, jak to mám napsat?
V doprovodném dopisu neboli ve Vašem reklamačním protokolu, který je ke stažení na Vaších stránkách jsem popsal problém, avšak jsem zapomněl dodat, že trvám na výměně zboží s odvoláním na Ustanovení § 2161 (2).
Nebo, jak to mám napsat?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host